خانه

از این به بعد هنداونه در بسته نخرید

  • هنگام خرید میوه سخت ترین کار انتخاب هندوانه ، طالبی و خربزه شیرین و رسیده است.هندوانه، خربزه، انتخاب،
    وقتی به خانه می رسیم و با هندوانه سفید و بی مزه مواجه می شویم، دیگر کاری از دستمان بر نمی آید در مورد طالبی کمی قضیه فرق دارد و می توان آن را به یک فالوده تبدیل کرد.
    برای انتخاب هندوانه:
    بهترین و مطوئن ترین راه گوش دادن به صدای آن است.به این صورت عمل می کنید که با دست روی هندوانه چندین ضربه می زنید و اگر صدای بم بم بدهد یعنی هندوانه رسیده است و اگر صدای تق تق بدهد یعنی هندوانه نرسیده است.
    در ضمن هندوانه هایی که ساقه آن در انتها باقی مانده است را نخرید چون نشان دهنده این است که هندوانه راوقتی کامل نرسیده است، چیده اند و به احتمال زیاد شیرین نیست.
    در مورد طالبی:
    شما می توانید از بوی آن تشخیص دهید.طالبی های رسیده دارای بوی خوشایند هستند.نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، سر طالبی است که به شکل دکمه است.این قسمت از طالبی باید نرم باشد ولی باید به این نکته هم توجه کنید که همه طالبی نرم نباشد که در این صورت طالبی گندیده است.
    نکته دیگری که باید حتما توجه شود این است که خطوط طالبی باید زرد مایل به سبز یا سبز کمرنگ باشد.پررنگ بودن خطوط هم نشان دهنده این است که طالبی در مغازه به مدت طولانی باقی مانده است.
    در مورد خربزه باید اول این نکته را در نظر بگیرید که در اوایل زمانی که خربزه می آید ، آن را نخرید و بگذارید یک ماه بگذرد چون معمولا خربزه های نوبر شیرین نیستند در زمان خریدن خربزه، هیچ قسمتی از آن نباید نرم باشد و خطوط آن باید سبز کمرنگ باشد، امیدوارم با توجه به این نکات هندوانه های قرمز و شیرین و طالبی و خربزه های رسیده ای را انتخاب کنید و در این فصل گرم از آنها لذت ببرید.
    اختصاصی سایت زیباکده

    برچسب ها تغذیه , خرید ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان