خانه

افراد براساس این 7 نکته در مورد شخصیت شما قضاوت می کنند

  • از لحظه ای که فردی را برای اولین بار ملاقات می کنید، تقریباً می توانید تشخیص دهید که چه نوع فردی است. حتی شاید صفاتی مثل صداقت، مهربانی، هوش و ذکاوت را نیز بتوانید تشخیص دهید. اگر به دنبال یک رابطه صمیمی هستید، توجه به این نکات به شما کمک می کند فرد مورد نظر را ارزیابی کنید. این نوع قضاوت در تصمیم گیری های بزرگی مثلاًبرای یک رابطه رمانتیک، استخدام یک فرد یا پذیرفتن یک پیشنهاد کاری خیلی مفید است. بر اساس نکات زیر افراد می تواننددرباره شخصیت شما قضاوت کنند.

    1.دست خطشخصیت
    با توجه به مطالعات نوع دست خط یک نفر یا اندازه آن موارد خاصی را درباره آن شخص به شما می گوید. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که دست خط ریزی دارند، خجالتی، وسواسی، دقیق و کوشا هستند، اما افرادی که برون گرا تر هستند، دست خط درشت تری دارند. کسانی که همه چیز را سخت می گیرند، موقع نوشتن فشار بیشتری به خودکار می آورند، ولی افرادی که فشار کمی می آورند، معمولاً دلسوز تر و حساس تر هستند.

    2.انتخاب رنگ
    رنگی که شما بیشتر دوست دارید یا در لباس پوشیدنتان از آن رنگ بیشتر استفاده می کنید،نکات زیادی درباره شخصیت شما بیان می کند. افرادی که بیشتر رنگ سیاه را انتخاب می کنند، حساس و هنری بوده و به جزئیات توجه می کنند. اما افرادی که رنگ قرمز را دوست دارند، سرشار از زندگی بوده و بسیار فعال و پر انرژی هستند. افرادی که رنگ سبز را دوست دارند، وفادار، وظیفه شناس و مهربان هستند و افرادی که رنگ سفید را دوست دارند، منطقی و منظم هستند. افرادی که رنگ آبی را دوست دارند، درست مثل رنگ مورد علاقه اشان، محکم، استوار و حساس هستند و همیشه ملاحظه ی دیگران را می کنند.

    3.ناخن جویدن
    رفتارهای تکراری فیزیکی (اختلالات اضطرابی وسواسی) نکات مهمی را درباره ی شخصیت شما می گویند. واکنش بدن شما به شرایط، چه با کشیدن مو، چه ناخن جویدن چه زخم کردن و کندن پوست (مثل ترکاندن جوش های صورت) به عنوان بی قراری، نا امیدی، خستگی و نارضایتی استنباط می شود. مثلاً مطالعات انجام شده نشان داده افرادی که ناخن خود را می جوند بیش از حد کمال گرا، عصبی و هیجان زده هستند.

    4.کفش ها
    به گفته روانشناسان می توانید فقط با نگاه کردن به کفش های یک فرد، درباره او قضاوت کنید. با بررسی قیمت، سبک، رنگ و وضعیت یک کفش می توانید 90 درصد از شخصیت صاحب آن مثل درآمد، وابستگی سیاسی، جنسیت و حتی سن را حدس بزنید.

    5.چشم ها
    چشم ها منعکس کننده روح شما هستند و چیزهای زیادی راجع به شما می گویند. به چه چیزی فکر می کنید، احساستان چیست، فریبکار هستید یا با وفا. طبق مطالعات انجام شده، افرادی که چشم های آبی دارند، کمتر از دیگران خوش آیند و خوش مشرب هستند و احتمال الکلی شدن آن ها نسبت به افرادی که چشمان تیره ای دارند بیشتر است. نکته دیگر در مورد چشم ها این است که عدم تماس چشمی ثابت نشان دهنده کمبود اعتماد بنفس و اراده ی ضعیف است.

    6.وقت شناسی
    چقدر دیر یا زود به یک قرار ملاقات یا جلسه می رسید، چون شکل دهنده تصورات مثبت یا منفی درباره ی شخصیت شماست. وقتی برای یک قرار مهم دیر کنید، تأثیر منفی درباره ی خودتان ایجاد می کنید.اما اگر زود برسید یعنی ملاحظه ی وقت دیگران را می کنید و فرد منظم و دقیقی هستید.

    7.نحوه دست دادن
    افرادی که محکم و قوی دست می دهند، اعتماد بنفس بیشتری دارند و شخصیت قوی و با اعتماد بنفس خود را منعکس می کنند. این افراد برون گرا هستند، احساسات خود را راحت تر بیان می کنند. افرادی که خیلی ضعیف و بی حال دست می دهند، اعتماد بنفس کمی دارند و خیلی از چالش خوششان نمی آید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها روان شناسی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان