خانه

انتخاب برس موی مناسب

  • تا حالا دقت کردید وقتی برای کوتاهی مو یا براشینگ یا صاف کردن، به آرایشگاه می روید، آرایشگر کشوها را می گردد تا برس موی مناسبی پیدا کند. به خاطر این که تمام برس ها مثل هم نیستندو کاربردشان کاملاً با هم فرق دارد. مدل موهای بسیار زیادی وجود دارد که برای هر کدام از آن ها باید برس مناسبی را استفاده کنید.صدها نوع برس در بازار وجود دارد، برای این که بفهمید کدام یک برای شما مناسب تر است، متن زیر را بخوانید.

    برس پدالی (paddle brush)برای خشک کردن موهای ضخیم و بلند با سشواربرس
    برس پدالی برای هر مدل مویی مناسب است، مخصوصاً برای موهای ضخیم و بلند. این برس پهن و صاف دارای موهای زبر و پلاستیکی است و لبه های گردی دارد.اگر از این برس برای موهای تا روی شانه یا بلندتر استفاده کنید،موها سریع تر خشک می شوند، چون تارهای مو کاملاً در بین برس پخش شده ودر نهایت بعد از سشوار پرتر و حجیم تر به نظر می رسند.

    برس تونلی (vent) برای صاف کردن موهای فر
    برس تونلی از این نظر که زمان سشوار کشیدن را کمتر می کند، شبیه برس پدالی است،چون شکل برس و موهای زبر آن باعث می شود که موها در هر زاویه ای در آن پخش شوند. برای موهایی با بلندی متوسط یا جنس موهای معمولی یا زبر، از این برس استفاده کنید. چون با سشوار کشیدن موها پرتر می شود.برای صاف و نرم کردن موهای فر نیز از این برس استفاده کنید. این برس به خاطر جنس فلزی پایه اش خیلی سریع تر گرم می شود که باعث می شود روی حرکت موها کنترل بهتری داشته باشید.

    برس گرد کوچک (small round brush)برای موهای کوتاه
    برس گرد کوچک برای موهای کوتاه مناسب است،چون خیلی راحت موها را حالت دار، نرم و حجیم می کند. برای فر کردن موهای بلند نیز می توانید از این برس استفاده کنید (با پیچیدن موها به دور آن و سشوار کشیدن، درست مثل بابیلیس). معمولاً سه مدل مختلف دارد: با موی گراز، فلزی یا ایونیک و پلاستیکی.برس های تورمالین یا ایونیک شارژی،بوی بد مو را از بین برده و به وسیله آن راحت تر می توان موهای فر و مجعد را کنترل کرد. جنس برس گرد خیلی مهم نیست، اما برای موهایتاچانهیاکوتاهترسایز آن باید حدود 4 سانتی متر یا کوچک تر باشد. برای موهایی با بلندی متوسط، اندازه ای بین 7 – 4 سانتی مترمناسب است. هر چه برس بزرگ تر باشد، فر موها درشت تر می شود و برعکس.

    برس گرد بزرگ (large round brush) برای فر کردنموهای نسبتاً بلند
    برای ایجاد فرهای درشت این برس مناسب است، چون کنترل موها راحت تر می شود. برای هر اندازه مویی می توانید از این برس استفاده کنید، اما برای صاف کردن، حجم دادن یا حالت دادن موهای متوسط بهترین انتخاب است. هر چه موها نازک تر باشد، بهتر می توانید آن ها را فر کنید و هر چه ضخیم تر باشد، پر ترنشان داده می شوند. اگر موهایتان بلندتر از استخوان ترقوه است، برس گرد بین 7 تا 12 سانت را انتخاب کنید. با وجود اندازه بزرگش، تمام موها را در بر گرفته و موها را پر تر نشان می دهد.

    برس بالشتک دار و نرم (smoothing brush)برای درخشندگی موهای کدر و تیره
    این برس با موهای نرمش، موها را صاف، نرم و ابریشمی کرده و باعث تقویت موها می شود.به وسیله این برسسبیوم طبیعی پوست سربین تمام تارهای مو انتقال پیدا کرده و به طور طبیعی تقویت می شوند و نیازی به هیچ نرم کننده ای نیست.این برس معمولاً از موهای گراز ساخته شده و موهای زبر و درشتی دارد. برای موهای بلند یا تا شانه از این نوع برس استفاده کنید. این برس موها را براق کرده و موها نرم و ابریشمی به نظر می رسند.برای درست کردن مدل شینیون یا مدل های رسمی نیز انتخاب خوبی است.

    برس جدا کننده (detangling brush) برای باز کردن گره موها
    بیشتر آرایشگران توصیه می کنند که موهای خیس را اصلاً برس نکشید، چون باعث آسیب رساندن به آن ها می شود مخصوصاً موهای حساس و نازک.اما این برس استثناست، چون موهای فوق العاده نرمیداردکه باعث کشیده شدن موهای خیس نمی شوند.

    برس پوش (teasing brush) برای حجم دادنبه موهای نازک
    اگر دوست دارید موهایتان خیلی خاص و پر پشت به نظر برسند، برس پوشبرای این کار مناسب است. اگر موهای نازکی دارید و دوست دارید پر پشت به نظر برسند، برای درست کردن مدل های شینیون و مدل جمع بالا، از این برس استفاده کنید. اما باید مراقب باشید چون این برس ها ممکن است آسیب زیادی به موها برسانند حتی اگر از آن ها خوب استفاده کنید.کلاً پوش دادن زیاد موها باعث شکستگی تارهای مو می شود. بنابراین از این برس خیلی کم استفاده کنید.

    برس حلقه ای (looped bristle brush) برای ماندگاری کلاه گیس ها و پوستیژها
    برای کلاه گیس ها، اکستنشن موها و پوستیژهاایننوع برس با موهای حلقه ای استفاده می شود که به نرمی روی موها سر می خورد وبه تار موها و ریشه آسیبی نرسانده و از گره خوردن موهاجلوگیری می کند. از این برس ها هم برای کلاه گیس های طبیعی، هم مصنوعی می توانید استفاده کنید تاماندگاری آن ها بیشتر شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها مو ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان