خانه

تاثیر فاصله بین تمرینات ورزشی روی بدن

  • تأثير فاصله ي زماني بين تمرينات ورزشي روي بدن
    گاهي اوقات در دوران هايي از زندگي شرايطي پيش مي آيد که براي مدتي نمي توانيد ورزش کنيد يا بين تمرينات ورزشي شما فاصله مي افتد يا وقت نداريد و .... در واقع اين تغييرات بيشتر از آن چه فکر کنيد اهميت دارد و باعث بروز مشکلاتي مي شود.تمرین ورزشی
    چند روز ورزش نکردن 
    مشکل خاصي به وجود نمي آيد. اگر به طور منظم ورزش مي کرديد، بدن شما فرصتي براي بازيابي و بهبود پيدا مي کند. چون از اين زمان براي ترميم ماهيچه ها استفاده مي کند و انرژي و نيروي بيشتري براي تمرينات بعدي خود پيدا مي کنيد. البته اگر در اين چند روز از مواد غذايي ناسالم استفاده کنيد، ممکن است کمي احساس پف کردن و سنگيني کنيد.
    يک هفته ورزش نکردن
    کمي بيشتر از حد معمول احساس ضعيفي مي کنيد. به خاطر اين که فيبرهاي عضلاني بتدريج شروع به کم شدن کرده و بدن مايعات بيشتري را در خودش حفظ مي کند. اما مشکل جدي پيش نمي آيد و اگر بلافاصله به باشگاه برگرديد، متوجه تغييرات چشمگيري نمي شويد. 
    دو هفته ورزش نکردن
    تناسب اندام شما کم کم به هم مي خورد. با کاهش تعداد ميتوکندري ها (اندامکي که انرژي لازم براي ماهيچه ها را فراهم مي کند و از دو کلمه ساخته شده ميتو به معناي رشته و کندريوم به معناي دانه. اين اندامک محل تنفس سلولي و تبديل انرژي شيميايي موجود در مواد آلي به شکل قابل استفاده انرژي براي سلول يعني ATP است.)، استقامت قلبي- عروقي اولين چيزي است که از بين مي رود. در اين مدت شايد حتي بالا پايين رفتن از پله ها باعث درد و سوزش پاها شود و يا حتي به نفس نفس زدن بيفتيد.
    يک ماه ورزش نکردن
    استقامت و نيرويي که در گذشته با تمرينات ورزشي پيدا کرديد، از بين مي رود، (مثل استقامت قلبي). توده عضلاني کمتر و چربي بدن بيشتر مي شود. بعلاوه استرس راحت تر روي شما تأثير مي گذارد و بدون تمرينات ورزشي (که ريتم بدن را در شبانه روز تنظيم مي کند)، شايد خواب شبانه ي شما نيز به هم بريزد.
    چند ماه ورزش نکردن
    سوخت و ساز بدن کاهش پيدا مي کند، بنابراين علاوه بر سوزاندن کالري کمتر، بيشتر وقت ها به سرعت احساس خستگي مي کنيد. چون قلب با هر فشاري مجبور است سخت تر کار کند و ريه ها نيز به اندازه ي قبل اکسيژن جذب نمي کنند.
    يک سال ورزش نکردن
    علاوه بر چند درصد افزايش چربي در بدن، از دست دادن کامل عضله ها و سوخت و ساز کند، در معرض خطر مشکلات جدي مثل فشار خون بالا، کلسترول بالا، ديابت نوع 2، بي خوابي و افسردگي نيز قرار داريد.

    مترجم اختصاصي زيباکده : سمانه صادقي


    برچسب ها تناسب اندام ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان