خانه

تمرینات ورزشی برای خانم های باردار

  • یکی از بهترین کارهایی که میتوانید در دوران بارداری برای خود و جنین خود انجام دهید ورزش کردن 30 دقیقه ای در بیشتر روزهای هفته است البته ورزش هایی که برای افراد باردار که توسط متخصصین توصیه میشود.

    ورزش باعث افزایش انرژی و کاهش درد مفاصل شده وگردش خون را سریعتر میکند که همه ی اینها منجر به خواب بهتر افراد میشود.بهبود گردش خون بدن میتواند از سردرد ، یبوست ، واریس و هموروئید جلوگیری کند که در دوران بارداری این فاکتورها، خطرناک محسوب میشوند و هر خانم بارداری میبایست برای اینکه دچار این نوع بیماری ها نشود تمرینات دوران بارداری را به طور جد انجام دهد.بارداری

    با حفظ یک برنامه ورزشی مناسب علاوه بر اینکه به سلامت کودک خود کمک کرده اید از طرفی موجبات چاق نشدن بیش از حد خود را در دوران بارداری و هچنین سریعتر کم کردن وزن خود را پس از زایمان فراهم کرده اید.

    معمولا خانم های باردار تا زمانی که درمورد فواید ورزش های دوران بارداری و نحوه انجامشان به آنها اطلاعاتی داده نشود خودشان آگاهی های لازم را در این مورد کسب نخواهند داشت.

    فعالیت هایی که در این مقاله قید میشوند میتواننند تمرینات مناسبی برای خانم های باردار در طول دوره بارداریشان باشد. اولین موردی که در طول دوران بارداری باید به آن توجه کنید این است که با شروع انجام تمرینات ورزشی بدنتان بیش از حد گرم نشود و ضربان قلبتان در یک سطح ثابت بماند واگر به این دو مورد در حین انجام تمرینات توجه نشود جریان خون بدن دچار اختلال شده و مانع از رشد جنین در شکم مادر میشود.
    بدن خانم باردار به هیچ وجه نباید دچار کم آبی شود و از فعالیت هایی که خطر سقط جنین را در پی خواهد داشت میبایست اجتناب کند.

    1.پیاده روی
    پیاده روی یکی از تمرینات ورزشی محسوب میشود که برای سلامت کلی بدن و تناسب اندام مهم است حتی زمانی که باردار نباشید.
     اگرشما جزو افرادی هستید که به پیاده روی عادت کرده اید شاید انجام دیگر فعالیت های ورزشی برایتان ناخوشایند باشد. با پیاده روی کردن به بهبود جریان خون بدن و حرکت مفصل ها کمک شایانی کرده اید . واگر میخواهید که پیاده روی هیجان انگیزی را تجربه کنید توصیه ما به شما این است که کوهنوردی کنید.پیاده روی روزانه علاوه بر اینکه به کاهش فشار های عصبیتان کمک میکند از اضطراب دوران بارداری و زایمان هم کاسته میشود.

    2. تمرینات ورزشی قدرتی
    تمرینات قدرتی با وزنه یکی از ورزش هایی است که مناسب دوران بارداری است  چرا که علاوه بر سوزاندن کالری وچربی های بدن به تقویت عضلات هم کمک میکنند.تقویت عضلات خانم باردار در دوران بارداری کمک میکند که پس از زایمان مادر توانایی خود را دربغل کردن و بعد شیردهی بهتر انجام دهد.اگر جزو افرادی هستید که ورزش کردن در باشگاه و یا سالن ورزشی برایتان سخت است از مربی ورزشی که آشنا به تمرینات دوران بارداری باشد کمک بگیرید تا با خیال آسوده تمرینات دوران بارداریتان را انجام دهید.

    3. شنا
    شنا کردن به خصوص در اواخر دوران بارداری زمانی که وزن کودک باعث درد و فشاردر ناحیه پشت و لگن میشود فوق العاده است . شناور بودن آب به کاهش فشار مفاصل بر مادر کمک میکند و علاوه بر این که یک تمرین قلبی عروقی فوق العاده محسوب میشود به تقویت عضلات دست و پا هم کمک میکند.

    4.انجام تمرینات ورزشی مختلف
    ممکن است برای برخی از افراد پیاده روی و یا شنا ورزش های خوشایندی محسوب نشوند به خصوص در فصول زمستانی که هوا به قدر کافی سرد شده است و انجام دادن این ورزش ها هم سخت میشود.بنابراین چاره ای نداریم جز اینکه تمرینات ورزشی دیگری را انتخاب کنیم تا برای سلامتی قلبمان مفید واقع شوند و سلامتی جنین را هم به خطر نندازند. تمریناتی مانند دوچرخه سواری با دستگاه دوچرخه و پیاده روی با تردمیل دستگاه هایی هستند که در سالن های بدنسازی وجود دارند و همان نتایج تمرینات ورزشی در فضای باز را میدهند.

    5. تمرینات یوگا و یا پیلاتس
    از ورزش های فوق العاده برای دوران بارداری ،یوگا وپیلاتس است. این ورزش ها ترکیبی از تمرینات مقاومتی و کششی هستند که اگر در حین دوران بارداری انجام شوند از درد هنگام زایمان کاسته میشود.اما اگر جزو افرادی هستید که تا به حال هیچکدام از این ورزش ها را تجربه نکرده اید حتما باید تحت نظر یک مربی آگاه انجام دهید وهچنین از انجام یوگای پیشرفته هم پرهیز کنید .

    نتیجه
    از انجام تمرینات ورزشی دوران بارداری نترسید چرا که این تمرینات یکی از بهترین کارهایی است که میتوانید در حق خود و کودکتان انجام دهید بنابراین به تغییراتی که در بدنتان رخ میدهد توجه کنید و حتما با پزشکتان در ارتباط بوده و از بارداری خود لذت ببرید...

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها ورزش , بارداری ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان