خانه

جرم گرفتگی گوش و بوی متعفن آن و راه های جلوگیری از آن

  • مسلما گوشواره جزو یکی از زیور آلات زرق و برق دار است که اکثریت آن را دوست دارند . حال ممکن است این سوال ذهنتان را مشغول کند که چه چیزی باعث میشود که داخل سوراخ گوشتان بوی متعفنی مانند پنیر فاسد شده بدهد و جرم در داخل آن بسته شود ؟! واقعیت این است که این جرم ها متشکل از سلول های پوستی وچربی طبیعی بدن است.

    اگر بوی متعفن آن شما را آزار میدهد خوشبختانه یکی از راه های خلاصی از آن این است که به هنگام استحمام آنها را با آب گرم بشویید و اجازه بدهید که آب گرم به سوراخ های گوشتان نفوذ کند و همچنین اگر با صابون آنتی باکتریال هم این سوراخ ها را شست و شو دهید مسلما از بوی نامطبوع آن و خود جرم ها خلاص میشوید.گوش

    اما اگر جای دیگری از بدنتان (به جز گوش هایتان) را هم سوراخ کرده اید و پیوسته دچار خارش ناگهانی میشوید بیش از حد وسواس به خرج ندهید ،چرا که این خارش ها ممکن است یک حساسیت نسبت به جنس گوشواره و یا هرچیز دیگری باشد که با التهاب و قرمزی در اطراف آن روبرو خواهید شد. اغلب حساسیت ها نسبت به جنس نیکل میباشد والزاما به معنای عفونت در این منطقه نیست.بنابراین توصیه ما به شما این است که از هر نوع زیوآلاتی که استفاده میکنید سعی کنید که از نوع ضد حساسیت آن را برای خودتان تهیه کنید.

    هنگامی که برای اولین بار از یک گوشواره ای استفاده میکنید ممکن است با ملتهب شدن و قرمزی در آن قسمت روبرو شوید اما اگر این التهاب برطرف نشد و با ورم در این نواحی روبرو شدید نشان دهنده این است که بدنتان نسبت به این گوشواره حساسیت نشان داده و نباید برای دگر بار از این وسیله استفاده کنید.

    با سوراخ کردن یک ناحیه از بدن مانند گوش در واقع مستعد اولین مرحله از عفونت میشویم و راه را برای نفوذ باکتری ها در این سوراخ ها باز میکنیم در این مقاله راه های محافظت از این گونه التهابات و عفونت ها را بیان خواهیم کرد...

    به هیچ وجه دستهای آلوده ی خود را به سوراخ گوشتان نزنید چون که تماس دستتان با وسیله هایی مانند دسته در و... باعث میشود که آلودگی از دست و انگشتانتان به سوراخ های گوشتان انتقال پیدا کند و زمینه را برای عفونت و هرگونه التهابی در آن قسمت مهیا میکند.

    انتقال آلودگی از ملحفه های کثیف به سوراخ های گوشمان یکی از عوامل خطرناک است علی الخصوص اگر به تازگی گوشتان را سوراخ کرده باشید بنابراین هر گونه مو و یا شوره سری بر روی تختخواب میتواند به پوست سوراخ گوش نفوذ کند. بنابراین به دلیل اینکه زخم گوشتان تازه است باید مراقب خود باشید و تا آنجایی که میتوانید محیط خود را پاکیزه نگه دارید.

    مطمئن شوید که گوشواره تان را به درستی نصب کرده اید.چرا که شل بودن یا تنگ بودن گوشواره باعث تحریک گوش خواهد شد.

    اغلب مردم فکر میکنند که الزاما باید گوششان را بیش از حد شست وشو دهند و باید آن را با مواد شوینده  گوناگونی استرلیزه کنند اما اینکار بعد از مدتی پوستتان را حساس خواهد کرد و ممکن است که این اتفاق به یکباره نیفتد اما شست وشوی بیش از دوبار آن در روز مسلما بعد از مدتی التهاب و قرمزی ایجاد خواهد کرد، پس از مواد شوینده و ضدعفونی کننده های قویی مانند الکل که دارای پراکسید هیدروژن است حدالامکان پرهیز کنید و فقط روزانه با یک صابون ملایم و بدون عطر آن را شست وشو دهید یا اینکه با کمی آب نمک گرم آن قسمت از گوشتان را شست و شو دهید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها پوست ,
       5

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان