خانه

در این مواقع می توانید خودخواه باشید

  • وقتی یک آدم خودخواه را تصور می کنید، معمولاً به کسی فکر می کنید که خودپسند و حریص است. کسی که غیر از خودش به خواسته ها و نیازهای دیگران فکر نمی کند. اما نوع دیگری از خودخواه بودن هم وجود دارد که متفاوت است: نوعی که خودتان را در اولویت قرار می دهید، نه به خاطر این که خودتان را بیشتر از بقیه دوست دارید، به خاطر این که باید خوشحال و شاد باشید. یک خود بهتر که می تواند با دیگران هم بهتر رفتار کند.

    وقتی که ما از خودمان و شرایطمان راضی باشیم و همه چیز سر جای خودش باشد، استراحت، لذت و سرگرمی، آرامش و ... قطعاً می توانیم مادران، همسران، کارمندان و عضو جامعه بهتری هم باشیم. پس نوع خوب خودخواه بودن یعنی: خود الویتی. این که حق اولویت را به خودتان بدهید تا فرد بهتر و عالی تری باشید.

    وقتی به کمک احتیاج داریدخودخواه
    وقتی دوستتان به کمک احتیاج دارد، شما همیشه کنارش هستید، مثلاً راجع به یک موقعیت کاری یا حتی وقتی نمی داند مبلمانش را چگونه در اپارتمان جدیدش بچیند. اما وقتی همان اتفاقات برای شما بیفتد به دوستانتان این فرصت را می دهید تا به شما کمک کنند؟ باید کمک بخواهید! بسیاری از خانم ها خیلی دلسوز هستند، برای دوستانشان گوش شنوا هستند و مراقبشان هستند، اما وقتی نوبت به خودشان می رسد، نمی خواهند که دوستانشان را با مسائل و مشکلات خودشان درگیر کنند و سربار آن ها باشند. اما این سربار بودن نیست، یک امر ضروری است که حتماً باید انجام دهید. نه فقط به خاطر شنیدن پند و اندرز، به خاطر این که کمکی را که نیاز دارید دریافت کنید، حالا چه حمایت عاطفی و معنوی باشد چه مادی، اما این نکته برای رابطه هم مفید است. وقتی که رابطه ای یک طرفه باشد و شمادائماً دهنده باشید و فرد دیگر گیرنده، بدون هیچ تقابلی، این رابطه درست نیست. وقتی اجازه دهید این کمک ها و این رابطه دو طرفه باشد، در واقع رابطه تان هم با آن فرد سالم تر و عمیق تر می شود.

    بعد از ساعات کاری
    ورزشکاران حرفه ای معنی "سخت کار کن، سخت استراحت کن" را می دانند. آن ها سخت تمرین می کنند و آموزش می بینند، اما بعد از آن به اندازه کافی استراحت می کنند. چون می دانند برای این که بتوانند ورزشکار بهتری باشند به استراحت هم نیاز دارند.حالا همان قوانین برای شما و کارتان هم صادق است.گاهی اوقات مجبورید شب تا دیر وقت بیدار بمانید و گزارشتان را تمام کنید در حالی که همه  خوابند. هر چند وقت یک بار ممکن است پیش بیاید، اما نباید همیشگی باشد. اگر تعادل داشته باشید، در محل کارتان می توانید بیشتر سازنده و مفید باشید.راجع به زمان کار کردن و زمان استراحتتان، برای همکارانتان حدومرز تعیی نکنید.این که بعد از ساعت ها برای خودتان وقت بگذارید، خود محور بودن نیست، کاملاً لازم است.

    وقتی می خواهید تنها باشید
    تا حالا شده چون هیچ کاری برای انجام دادن ندارید احساس گناه کنید؟ یا چون دعوت دوستی را رد کرده اید تا بتوانید در خانه بمانید و کتابتان را بخوانید، یا به جای این که لباس ها را بشوئید به باشگاه رفته اید؟ نکته اینجاست: قرار است از زندگی لذت ببرید. بنابراین این که کمی بیشتر در رختخوابتان بیدار بمانید تا کتاب مورد علاقه تان را بخوانید یا فیلم تماشا کنید یا هر کار دیگری، این هدیه ای است که شما به خودتان می دهید. وقتی ما این کار را انجام می دهیم، استرسمان کمتر و شادی هایمان بیشتر می شود. این کار به ما کمک می کند در هر کاری که انجام می دهیم بهتر باشیم. منظور این نیست که باید همیشه خودتان را در اولویت بگذارید و از بقیه افراد و بقیه چیزها غافل شوید، اگر همسرتان از شما می خواهد که در انجام کاری به او ملحق شوید، اگر دوستتان مشکل شخصی دارد، اگر مجبورید زود سر کار بروید، البته که می توانید این کارها را انجام دهید. نکته اینجاست که "شما نیاز دارید در این چرخه باشید".

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان