خانه

زمستان نزدیک است، از ماشینتان به خوبی مراقبت کنید

  • زمستان به سرعت در حال نزدیک شدن است، بنابراین باید ماشینتان را برای فصل سرما آماده کنید. متن زیر رابخوانید تا بدانید چه کارهایی باید انجام دهید تا در زمستان دچار مشکل نشوید.

    1. سیستم شارژ و باطری ها را چک کنید
    در فصل زمستان مخصوصاً در مناطقی با آب و هوای سردتر، باطری ها اکثراً مشکل پیدا می کنند. اگر زیاد به مسافرت می روید، باید بیشتر مراقب باطری ها باشید. برای همین بایدسیستم شارژ و باطری ها را چک کنید تا خوب کار کنند. حتی اگر لازم است باطری ها را عوض کنید.

    2. ترمزتان را چک کنیدماشین
    سیستم ترمز مهم ترین قسمت سیستم ایمنی ماشین است. اما در زمستان رانندگی پر خطر است و ایرادترمزهابرابر با خودکشی است. ترمز ها مانند تمام قسمت های مهم ماشین، نیاز به رسیدگی و تعمیر دارند. بهترین زمان برای رفع این نوع مشکلات قبل از فصل سرماست. چون مشکلات کوچکی که در تابستان اهمیت زیادی ندارند، در یخبندان و زمستان ممکن است باعث مرگ شوند.

    3. بیمه ماشین را چک کنید
    زمستان همیشه زمان پر خطری برای رانندگی است، بنابراین داشتن بیمه اهمیت زیادی دارد.در مورد انواع مختلف بیمه که مناسب شما هستند تحقیق کنید. باید بدانید چه نوع بیمه کاملی برای ماشین شما لازم است، چه از آن استفاده کنید یا نکنید. تمام مقدمات لازم را از قبل آماده کنید.

    4. روغن و فیلتر را عوض کنید
    وقتی ماشین شخصی دارید باید بدانید که در فواصل مشخصی باید روغن و فیلترش را عوض کنید. اما اگر بعضی اوقات یادتان می رود این کار را بکنید، در زمستان اصلاً نباید فراموش کنید! چون روغن کثیف ماشین در زمستان بیشتر از تابستان دردسر ساز می شود. اگر در جایی با آب و هوای سردتری زندگی می کنید، باید برای ماه های سردتراز روغن موتوری با ویسکوزیته مناسب استفاده کنید.

    5. فشار باد تایرها و عمق آج تایرها را چک کنید
    حتی اگر جایی که زندگی می کنید زیاد یخبندان  نمی شود، در زمستان تایر ها را عوض کنید. به طور منظم فشار آن ها را چک کنید. هفته ای یک بار این کار را انجام دهید. بعضی از تولید کنندگان تایر توصیه می کنند که فشار تایر ها را در مقایسه با تابستان بیشتر کنید، گر چه بعضی از افراد فکر می کنند این کار سودی ندارد، اما شواهد نشان داده که این کار بهتر است.

    6.یک کیف وسایل اضطراری خودرو برای زمستان آماده کنید
    شامل پتوی گرم یا کیسه خواب، بیلچه، کاردک یخ شکن، کاپشن یا جلیقه شب رنگ، خوراکی هایی با کالری بالا، بطری آب، کابل باتری کمکی و هر چیزی که در شرایط سخت یا برفی و طوفانی مفید باشد. فکر نکنید این کارها لازم نیست. باید برای هر شرایطی آمادگی لازم را داشته باشید. قطعاً زمستان برای رانندگان فصل خوشایندی نیست، مگر این که بخواهید در این فصل ماشینتان را اصلاً بیرون نیاورید. در غیر این صورت باید تمام مقدمات لازم را فراهم کنید. چون علاوه بر صرفه جویی در هزینه های تعمیر، جان خودتان هم در امان می ماند!

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان