خانه

چال خنده ، نشانه ی بخت بلند یا راهکار جذابیت ؟

  • مطمئنا همه ما در اطراف مان کسانی را می شناسیم که لبخند ملیحی از نوع چال گونه دارند و حتما بارها پیش خود فکر کرده اید که این افراد چقدر جذاب هستند! چال گونه می تواند در هر دو گونه و یا یک گونه وجود داشته باشد که هنگام خنده دیده می شود. چال خنده به صورت افراد حالتی بی گناه و کودکانه می دهد و همین مسئله جذابیت و زیبایی آنها را دو چندان می کند. از سوی دیگر چال خنده یک ویژگی منحصر به فرد است که همه افراد از آن برخوردار نیستند. همه این دلایل باعث می شوند که چال گونه به عنوان یک ویژگی و نماد زیبایی شناخته شود که به لبخند افراد طراوت می بخشد.
     
    آن چه که به آن چال گونه گفته می شود در واقع یک فرورفتگی در ناحیه گونه است. در فرهنگ شرقی چال گونه موهبتی است که نشانه بخت بلند است و زنان آرزوی داشتن آن را دارند. متاسفانه همه زنان و دختران زیبا از این موهبت برخوردار نیستند اما روش های ساده ای وجود دارند که با استفاده از آنها می توان این فرورفتگی زیبا را در صورت ایجاد کرد.چال گونه

    چال گونه طبیعی معمولا به دلیل وجود نقص کوچکی در ساختار ماهیچه های ناحیه گونه ایجاد می شود. بخشی از پوست که این ناحیه را پوشانده است به بافت همبند زیرین خود گیر کرده و باعث می شود هنگام حرکات صورت (خنده)، چال گونه دیده شود.  این عضله که بنام زایگوماتیک ماژور نامیده میشود  بطور طبیعی از یکطرف به استخوان گونه متصل است و از سمت دیگر به گوشه لب متصل می باشد. به عبارت دیگر هنگام خنده ماهیچه های گونه برجسته میشوند و به سمت بالا می آیند اما در برخی افراد همه ماهیچه ها قادر به برجسته شدن و انقباض نیستند و همین مسئله باعث ایجاد چال گونه می شود.

    این صفت از لحاظ ژنیتیکی غالب بحساب می آید یعنی اگر یکی از والدین چال خنده داشته باشند شانس اینکه فرزندان آنها نیز چال خنده داشته باشند، زیاد است.

    یکی از دلایل جذابیت چال گونه حالتی است که در چهره شخص در زمان خندیدن به وجود می آورد و علاوه بر جنبه بسیار زیبایی که دارد باعث می شود تا افراد مقابل با دقت بیشتری به چهره فرد دارای چال گونه توجه کنند.
     
    به گفته دکتر محمد علی اکبری، جراح و متخصص زیبایی از آمریکا، امروزه امکان ایجاد یک یا چند چال بر روی گونه با استفاده از عمل جراحی پلاستیک تحت بی هوشی موضعی وجود دارد و این کار را می توان در مطب پزشک انجام داد. این جراحی حدودا 20 دقیقه طول می کشد. نتایج حاصل از این عمل جراحی زیبایی معمولا چال خنده دائمی است.

    جراحی چال گونه می تواند روی هر گونه ای و با هر اندازه ای انجام شود. در این روش موقعیت و اندازه چال گونه قابل تعیین هستند. خوشبختانه این جراحی بدون درد است و عارضه ای ندارد.

    در این نوع از عمل جراحی ابزار نمونه برداری در محل گونه (بافت داخلی گونه) وارد می شود و با حرکت چرخشی در بافت گونه، بافت چربی و عضله گونه برداشته می شود. به این ترتیب یک مقدار از این بافت ها برداشته می شود و بدون وارد شدن آسیب به پوست، یک سوراخ کم عمق در زیر پوست ایجاد می شود. این بخش برداشته شده در ادامه با استفاده از بخیه قابل جذب از داخل پوست گونه (عضله) از یک سمت شکاف بسته می شود و در ادامه توسط سیستم بدن بازسازی خواهد شد.

    معمولا پس از عمل جراحی با کمترین مقدار ورم در ناحیه صورت مواجه خواهید شد و مراقبت های بعد از جراحی بسیار ساده هستند  مراقبت های لازم معمولا شامل شستن دهان به صورت منظم با محلول ضدعفونی و استفاد از آنتی بیوتیک است. شما می توانید فردای روز عمل به محل کار خود بازگردید، اما از انجام فعالیت های شدید مانند ورزش و تمرین های سخت که می تواند به صورت شما آسیب برساند، خودداری کنید. با رعایت این موارد، دوره درمان در این حالت بین 7 تا 10 روز خواهدبود.

    پس از چند هفته کوتاه، چال یا شکاف گونه شما در زمان لبخند زدن بیشتر پیدا می شود (در هنگام حرکت عضلات صورت) و احساس خواهید کرد که شما با این ویژگی متولد شده اید. به هرحال نتایج نهایی حاصل از این عمل جراحی پس از یک ماه قابل مشاهده خواهد بود.با استفاده از این عمل جراحی، روی گونه شما یک چال ایجاد می شود که در بسیاری از مواقع حتی بدون لبخند زدن نیز قابل مشاهده خواهد بود.

    منبع :
    برچسب ها زیبایی ,
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان