خانه

" ما بودن" را تجربه کنید

  • ضمایر چگونه میتوانند کیفیت رابطه را تحت تاثیر قرار دهند ؟

    واقعیت این است که نحوه و لحن گفتار چه مثبت باشد و چه منفی میتواند بر کیفیت رابطه تاثیر داشته باشد. اگر بتوانیم آگاهانه و هوشیارانه کلمات گفتار خود را انتخاب کنیم در این صورت میتوانیم به هدف هایمان در رابطه برسیم و وحدت خود را نشان دهیم. در واقع با انتخاب کلمات مثبت و منحصر به فرد است که میتوانیم خود را بهتر نشان دهیم.
    من ، او ، تو ، خودش ضمایر ثابتی هستند که به طور پیوسته بکار میبریم و کل زندگی  و کیفیت زندگیمان را تشکیل میدهند. به کار بردن ضمایر نشان دهنده ی باورهای ما هستند و ضمایری مانند ما ، خودمان ، ایشان از جمله ضمایری هستند که  لحن گفتار ما را طور دیگری وانمود میکنند. حال به دلایل این موضوع میپردازیم :

    اگر بتوانیم از ضمایر دسته ی دوم بیشتر استفاده کنیم میتوانیم سطح کیفی رابطه را بالا ببریم و از بودن در رابطه لذت ببریم. بهتر است بدانید استفاده از ضمیر من و یا مال من از جمله کلماتی هستند که میتوانند بر خراب شدن رابطه اثر بگذارند . بنابراین با به کار بردن ضمیر من میتواند در دیگران این حس را ایجاد کند که دیگران برای شما اهمیتی ندارند.
    استفاده از ضمیر مال من میتواند یکی از کلمات مخرب در رابطه باشد و روزی مانند بمبی منفجر شود.در واقع جالب است بدانید بسیاری از نزاع ها بین دو طرف از بکار بردن ضمایری مانند من و مال من نشات میگیرد.
    بسیاری از افراد دقیقا به دلیل استفاده کردن از این نوع کلمات میتوانند به رابطه ی خود پایان دهند و بدین صورت برای همیشه و چه بسا تا پایان عمر به تنهایی زندگی کنند. افراد با استفاده از چنین ضمایری میتوانند عمیقا به رابطه ی خود خدشه وارد کنند و یکی از دلایل مملو بودن دادگاه ها همین موضوع است.

    با جایگزین کردن کلمه ی ما و مال ما در جملاتتان میتوانید رابطه ای سازنده تر داشته باشید و هر چه بیشتر از آن لذت ببرید. متاسفانه بسیاری از هنجارهای اجتماعی طوری هستند که فقط از ضمایر مفرد استفاده میشود. زمانی که متاهل هستید میتوانید عبارت " ماشین خریدیم" را جایگزین " ماشین خریدم" کنید. حتی زمانی که مبلغ خرید ماشین را خودتان به تنهایی پرداخت کرده باشید. اما در نهایت این ماشین مورد استفاده خانواده است و همسرتان را هم شامل میشود.

    "او فرزند من است" عبارتیست که بسیاری از پدر و مادرها به کار میبرند و این جمله باعث ایجاد بحث بین والدین می شود بنابراین برای جلوگیری از نزاع بهتر است که جمله ی "او فرزند ماست" را بکار ببرند.

    اگر هنگامی که کودکان بین یکدیگر نزاع میکنند آنها را تماشا کنید متوجه خواهید شد که چیزی که باعث ایجاد اختلاف نظر بین آنها شده کلمه ی "مال من" است.
    با گذشت سالها و بیشتر شدن سن به دلیل اینکه افراد صاحب بسیاری از چیزها شده اند و از دوران قبل اندوخته های بیشتری را برای خود به دست آورده اند لذا در این دوران از کلمه ی من و مال من بیشتر استفاده میکنند. در صورتی که حقیقت این نیست و هر کس به تنهایی نمیتواند صاحب هر چیزی باشد و مسلما در این راه افراد دیگری هم دخیل بوده اند.

    هر آنچیزی را که تا به الان دارید و یا برای خود اندوخته اید باید بدانید که به تنهایی به دست نیاورده اید چرا که در این راه افراد بسیاری بوده اند که شما را تشویق و حمایت کرده اند و همچنین با کمک های آنهاست که توانسته اید به این موفقیت برسید.

    با جابه جا کردن کلماتی مانند ما و مال ما و جایگزین کردن آنها  به جای من و مال من میتوانید بیشتر "ما بودن"  را تجربه کنید. در واقع با بکار بردن این کلمات میتوانید نشان دهید که همگی به کمک های یکدیگر نیاز دارید و هیچکس جدا از دیگری نیست و بدین صورت میتوانید لذت بردن از یک زندگی باکیفیت را تجربه کنید ، رشد کنید و  نسبت به نیازهای مردم هوشیار باشید . در ضمن میتوانید با استفاده از این ضمایر، نشان دهید که چه کسانی جزو دوستان و یا دشمنان شما محسوب میشوند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
     
    برچسب ها روان شناسی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان