خانه

 نياز به استراحت


  •  نياز به استراحت

    "من بايد استراحت کنم"
    در طول زندگی زمانی می رسد که این جمله در ذهن شما ایجاد می شود.نشانه های مختلفی وجود دارد که نشان می دهد شما احتیاج به استراحت دارید.
     8 نشانه اي که نياز شما  را به استراحت کردن بیان می کند:

    1.در محل کار تمام مدت منتظر گذشتن زمان هستيد و چشمتان به ساعت است.
    تمام حواس شما به چيزي غير از کار پرت ميشود .مثلا ادامه سريال فردا چيست؟ يا صدايي که از بيرون مي آيد از کجاست؟ نکته اينجاست که شما تمرکز طولاني روي کار نداريد . اينطور که بنظر مي رسد شما فقط منتظر گذر زمان هستيد.

    2- اشتباه و بي دقتی در کارتان زياد مي شود.
    زمانی که کسی شما را تحت نظر خود ندارد، دقت نداريد و مرتکب اشتباه مي شويد. مثلا در رستوران تصادفا يک سکه در مخلوط کن مي اندازيد ( اتفاق واقعي)، يا در ایمیلهایتان غلط املايي هاي شرم آوری پيدا مي شود، در يک جلسه مي خواهيد از ايده هايتان صحبت کنيد سر در گم هستيد و نمي توانيد جلسه را به خوبي اداره کنيد.

    3- احساس غرق شدن مي کنيد.
    براي حل يک مسئله کوچک بيش از اندازه پريشان، عصبي ، خشمگين، نااميد يا غمگين مي شويد. اين اتفاقات تقريبا براي همه مي افتد. اگر خودتان را در حال سقوط عاطفي يافتيد، ممکن است وقت استراحت فرا رسيده باشد. اين استراحت مي تواند يک پياده روي نيم ساعته باشد، يا يک رانندگي کوتاه براي خوردن يک بستني .نفس عميق بکشيد ، خودتان را جمع و جور کرده و تفريحي را براي خود در نظر بگيريد.

    4- هميشه احساس خستگي مي کنيد.
    پس از اتمام روز را خسته ايد؟اين طبيعي است . اما اگر احساس خستگي شما يک ماه طول بکشد اين ديگر طبيعي نيست . به خاطر داشته باشيد که بايد خواب کافي داشته باشيد و از خودتان مراقبت کنيد. کارایی در لابلای فشارهای روحی فقط در یک مدت کوتاه نصیبتان میشود وعالی خواهد بود اما اگر استراحت کافی نداشته باشید در بلند مدت ،کارایی لازمتان را از دست خواهید داد.

    5- وحشت زده از خواب می پرید.
    زمانی که با صداي آلارم ساعت از خواب مي پريد اولين چيزي که به ذهن تان مي رسد اين است که واقعا دلتان نمي خواهد به محل کارتان برويد . احساس مي کنيد افکار الهام بخش يا ايده جديدي نداريد.و دوست نداريد بيشتر از اين تاثير گذار باشيد. دوست داريد هر کاري را که دلتان مي خواهد انجام دهيد. زمان برايتان بي معنا مي شود. اين زمانيست که بايد به خودتان فرصت دهيد تا از آن وضعيت خارج شويد، اجازه تفکر و استراحت به خود دهيد بعد از اين وقفه، ديد جديدي از گام هاي بعديتان خواهيد يافت.

    6- به سختي خوابتان مي برد.
    وقتي بيش از حد خود را درگير کار مي کنيد ، و به آخرين فرصتي که براي ارتقاء شغلي داريد مي انديشيد، و همکاراني که به نظر مي رسد منتظر شکست شما هستند ، همه ی این عوامل دست به دست هم مي دهند تا شما کم خواب شويد. اکنون زمانيست که  به استراحت نياز داريد. اگر استراحت نکنيد کمبود خوابتان بيشتر شده ، آسيب هاي جدي به روح و روانتان وارد خواهد شد و در نتیجه قدرت تمرکز و تحلیل خود را از دست خواهید داد.

    7- زياد بيمار مي شويد.
    اگر تحت فشار عصبي زيادي هستيد، خواب کافی ندارید ، ديوانه وار کار مي کنيد، در نتیجه سيستم ايمني بدنتان به مرور ضعيف شده و به صورت متوالی بیمار خواهید بود. بنابراین در وهله اول سلامتي خودتان و سپس کار را جزو برنامه های زندگیتان قرار دهید.

    8-  نقشه های کاری ناتمام دارید.
    حتي زماني که خيالبافي مي کنيد به ايده هايي براي فرار از کار فکر مي کنيد. ذهنتان خالی از افکار و خيالات ديگر است این يکی از نشانه های واضح است برای اینکه به خود استراحت دهید. بنابراین به جاي تصميمات سريع و بدون تامل که بعدها میتواند پيامد هاي بزرگي بهمراه داشته باشد ،بهتر است يک استراحت کوتاه به خود بدهيد ،تا بدانید که دقيقا چه مي خواهيد.

    "اگر اين نشانه ها را مي بينيد، کمي صبر کنيد، يک گام به عقب برگرديد، و استراحتي داشته باشيد، حتما در کارتان بهتر خواهيد شد"

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی



    برچسب ها موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان