خانه

10 دلیل سخت بودن انتخاب اسم نوزاد

  • فرزند داشتن کار سختی است. قبل از به دنیا آمدن نوزادکارهای زیادی را باید انجام دهید. یکی از این کارها انتخاب اسم برای این نوزاد کوچولوست تا بقیه عمرش، همه او را به آن نام صدا بزنند. ممکن است شما و همسرتان درانتخاب اسم مشکلات زیادی داشته باشید. اما باید از این مرحله سخت عبور کنید، به همین خاطر در این مقاله به بعضی از این مشکلات اشاره می کنیم.

    1. در انتخاب اسم باید با همسرتان به توافق برسید.شاید به توافق رسیدن سر این که در روزهای تعطیل چه نوع غذایی سفارش دهید، اهمیتی نداشته باشد، اما توافق سر اسم نوزاد آینده تان، مسئله مهمی است. شایددیگر نتوانید اسمی را که همیشه رؤیای آن را داشتید روی فرزندتان بگذارید.نوزاد

    2. تهیه لیست بلندی از اسامی،قبل از این که کودکتان به دنیا بیاید، گیج کننده است و نتیجه معکوس دارد. شایدنظر دیگران برایتان مهم باشد، اما امکان دارد نظرات دیگران به شما تحمیل شود و انتخاب خودتان در درجه دوم اهمیت قرار بگیرد.

    3. شاید فامیل یا دوستانتان هم نوزادی در راه داشته باشند و اسمی را که شما انتخاب کردید قبل از شما روی نوزادشان بگذارند. حتی اگر آن اسم را زود اعلام نکنید، احتمال دارد این اتفاق بیفتد و نتوانید آن اسم را روی کودکتان بگذارید. هیچ قانونی در این مورد وجود ندارد!

    4. هیچ کدام از کتاب های انتخاب اسم به درد نمی خورند. حتی اگر قبلاً زیاد به انتخاب اسم فکر نمی کردید، این کتاب های پر از اسم شما را به این فکر می اندازند و استرس زیادی را در این چند ماه به شما وارد می کنند.

    5. پدر و مادرتان هم شما را تحت فشار می گذارند تا از اسامی قدیمی خانوادگی استفاده کنید.البته تقصیر پدرِ پدرِ پدر بزرگتان نیست! اما واقعاً امکان ندارد اسم اجدادتان را روی فرزندتان بگذارید!

    6. شاید راجع به این که با انتخاب یک اسم مدرن و به روز مورد قضاوت اطرافیان قرار بگیرید، نگران باشید. سال ها پیش اگر کسی اسم نوزادش را "چنگیز" یا "ایرج" می گذاشت هیچ اتفاقی نمی افتاد، اما آیا این اسامی هنوز هم رواج دارند؟

    7. پیدا کردن یک اسم بین اسامی رایج و اسامی منحصر به فرد کار راحتی نیست.قطعاًدوست نداریداسم کودکتان شبیه اسم چند کودک دیگر در کلاسش باشد.اما دوست هم ندارید او را به اسمی صدا بزنید که هیچ کس آن اسم را روی کودکش نمی گذارد. باید حد وسطش را بگیرید.

    8. شاید اسم مورد علاقه همسرتان "کتایون" باشد، درست شبیه اسم هم اتاقی دانشگاهتان (که آدم جالب و نرمالی نبود). مطمئناً اسم قشنگی است اما اصلاً دوست ندارید با انتخاب این اسم دوباره آن فرد و خاطرات وحشتناکش برایتان یادآوری شوند.

    9. شاید بخواهید یک اسم غیر شناسنامه ای هم برای فرزندتان انتخاب کنید. یعنی هم یک اسم شناسنامه ای داشته باشدکه وقتی بزرگ شد همه فرم ها را باید با آن اسم پر کند و هم اسمی که همه جا او را به آن اسم صدا بزنید.انتخاب دو اسم، یعنی دو برابر شدن استرس های انتخاب اسم.

    10. شاید تصادفاً سال ها قبل روی گربه تان اسم مورد علاقه خودتان و همسرتان را گذاشتید! به هر حال انتخاب آن اسم خیلی کار عجیبی نیست.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها خانواده , فرزندان ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان