خانه

10 راز درباره زبان بدن - بادی لنگویج که هر فرد موفقی می داند

  • اگر می خواهید موفق شوید، باید به زبان بدنتان اهمیت بدهید. این مسئله خیلی مهم است، حتی مهم تر از زبان آوایی که با آن صحبت می کنید، چون به طور ناخودآگاه احساسی را که واقعاً دارید به دیگران منتقل می کند، حتی اگر کلمات و بیان شما چیز دیگری باشد.
    در این متن به 10 راز در مورد زبان بدن - بادی لنگویج اشاره می کنیم که تمام افراد موفق آن ها را می شناسند. این نکات را در زندگی روزمره خود به کار ببرید تا به موفقیت برسید.

    1. در موقعیت مناسب لبخند بزنیدزبان بدن
    لبخند یک ابزار عالی برای به دست آوردن اعتماد آنی و پذیرش از طرف دیگران است. کلید این راز این است که بدانید چه زمانی این کار مناسب است. مثلاً وقتی شخص جدیدی را ملاقات می کنید یا می خواهید از خودتان فیدبک خوبی به رئیستان منتقل کنید، موقع مناسبی برای لبخند زدن است. اما موقع بحث کردن راجع به این که چرا این ماه سهامتان با شکست مواجه شده یا چرا روابطتان درست پیش نمی رود، موقع مناسبی نیست. لبخند زدن بیجا، تزلزل و کمبود اعتماد بنفس را به دیگران منتقل می کند. دانستن این که چه زمانی لبخند بزنید، یک کلید اساسی محسوب می شود.

    2. ضعیفانه دست ندهید
    این کار موقع اولین برخورد با یک نفر، ضعف و تسلیم شما را نشان می دهد. سست و ضعیف دست دادن، نشان دهنده یک شخصیت ضغیفاست و افراد ضعیف واقعاً ناموفق  هستند. موقع مصاحبه کاری، قرارداد کاری، ملاقات با افرادی که برایتان اهمیت دارند، این کار را انجام ندهید. وقتی با کسی دست می دهید، مچ دستتان را طوری بچرخانید تا دستتان کمی روی دست آن ها قرار بگیرد، تا به صورت ناخودآگاه حالتی از تسلط و نفوذ را به آن ها القا کند.

    3. نگاهتان بین مثلث چشم ها و دهان بچرخد
    همه افراد دوست دارند که به حرف آن ها گوش دهید، این کار نشان دهنده احترام، رغبت و اعتماد است.علاوه بر این که تماس چشمی ثابت مؤثر است، اما ممکن است بیش از حد مشتاقانه به نظر برسد. چرخش نگاه بین دو چشم و دهان نه تنهاشدت زل زدن را کمتر می کند، بلکه نشان دهنده توجه شما به لب ها و در واقع توجه به صحبت افراد است. نکته مهم این است که این مورد درباره هر نوع ارتباط مستقیمی که فکرش را بکنید، به کار می رود.

    4. کف دست ها، صورت یا گردنتان را لمس نکنید
    این کار نشانه ای واضح برای تشویش و اضطراب و استرس است ونشان می دهد که شما نمی توانید موضوع یا موقعیت مورد نظر را مدیریت یا تنظیم کنید یا نگران این موضوع هستید که کار یا بک گراند شما یا تجارت وحرفه اتان چقدر مورد قبول واقع می شود و اگر شما در خودتان کمبود اعتماد بنفس داشته باشید، دیگران هم این کمبود اعتماد بنفس را در شما می بینند. افراد موفق این کار را انجام نمی دهند، (حداقل در انظار عمومی)، حتیوقتیکهشانسواحتمالاتبرعلیهآنهاست، حسی از امنیت و قدرت را به دیگران منتقل می کنند.

    5. دستانتان را به هم پرچ کنید ( نوک انگشتانتان را به هم بچسبانید در حالی که کف دست ها با هم فاصله دارند)
    اگر می خواهید جذاب، با هوش و با اعتماد بنفس به نظر برسید، باید این ژست و استایل تجاری را به خودتان بگیرید. این یک ژست مورد علاقه بین سیاستمداران است، چون نشان دهنده این است که در رابطه با وظایفشان، قابل اعتماد و اطمینان هستند. این نکته در موقعیت های رسمی مؤثرتر است. وقتی دارید با مافوقتان صحبت می کنید از این حالت استفاده کنید. بین مکالمه حالت دست هایتان را به هم نزنید چون نشان دهنده این است که یک مرتبه اعتماد بنفستان پایین آمده است.

    6. نگاهتان بیش از حد ملایم و موافق نباشد
    گاهی این حالت برای این که خودتان را در شرایط یکسان و مساوی با افراد قرار دهید خوب است، اما این که خودتان را موافق نشان دهید، در حالی که کاملاً مخالف آن قضیه هستید، چه آن فرد رئیستان باشد چه کارمندتان، برای موقعیت شما خوب نیست. درست مثل کارمندی که موقع سرزنش شدن توسط مافوقش، تند تند سرش را به علامت موافقت نشان می دهد. در شرایطی که فکر می کنید نادرست و اشتباه است، از این که حالتی از سردرگمی و کنجکاوی از خودتان نشان دهید نترسید. سپس دلایل خودتان را توضیح دهید. بعضی از افراد عجیب غریب هستند و اگر با بعضی از گفته های آن ها مخالفت نکنید، اشتباه بزرگی را مرتکب می شوید.

    7. ژست و حالت قدرتمند به خودتان بگیرید
    بسیاری از افراد موفق و قهرمان ها این حالت و استایل را به خودشان می گیرند، چون نشان دهنده قدرت و انرژی است. تحقیقات نشان داده که این کار نه تنها باعث می شود که دیگران شما را به عنوان یک فرد نیرومند و با اعتماد بنفس ببینند، بلکه باعث می شود خودتان هم این حس را داشته باشید. ژست های نیرومندانه را با خودتان تمرین کنید، قبل از این که شرایط پر ریسک و بحرانی سطح تستسترون را در بدنتان افزایش دهد، ضمن این که با این کار سطح کورتیزن (هورمون استرس در بدن) هم کاهش پیدا می کند. افراد موفق در تجارت، می دانند که این استایل نیرویی باور نکردنی دارد که نه تنها اعتماد بنفس را بالا می برد بلکه دیگران هم شما را فردی با اعتماد بنفس می بینند.

    8. وقتی با کسی صحبت می کنید رویتان را به سمت دیگری برنگردانید
    این کار معانی زیادی با خودش به همراه دارد که همه آن ها منفی هستند. از ترس، تشویش، بی اعتمادی گرفته تا توهین و....وقتی با کسی صحبت می کنید، نگاه نکردن به آن شخص (و برقرار نکردن ارتباط چشمی)، باعث می شود که به موفقیت و نتیجه مورد نظرتان نرسید. حتماً خودتان هم دوست ندارید وقتی کسی با شما صحبت می کند این کار را انجام دهد.

    9. وضعیت و استایل مناسب خود را حفظ کنید
    استایل و حالت های ضعیف و نادرست اغلب به خاطر سبک زندگی ماست. مثلاً چند بار تا به حال برای نگاه کردن به گوشیتان، گردنتان را روی آن خم یا کج کردید؟این کار نه تنها برای سلامتی شما مضر است بلکه استایل و حالت مناسبی هم نیست. دیگران نمی توانند شما را فردی برتر یا حتی برابر ببینند وقتی پیشانیتان نزدیک است به زمین برسد!

    10. ژست و استایلتان اغراق آمیز نباشد
    پذیرفتن کسی که استایل بیش از حد اغراق آمیزی دارد، کار سختی است.چون در واقع تلاش می کنید که خودتان را مشتاق و با اعتماد بنفس نشان دهید، در حالی که این کار باعث می شود دیگران برعکس فکر کنند. خجالت نکشید از این کهگاهی هم محتاط و کم حرف باشید، در حقیقت این کار نشانه کمال و حرفه ای بودن است. افراد موفق می دانند اگربخواهندمورداحترامباقیبمانند نباید خشن و بی ادب باشند. به هر حال شاید شما برای مصاحبه کاری خود بخواهید پر انرژی ظاهر شوید، اما بیش از حد اغراق نکنید چون این کار به ضرر شماست.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها موفقیت ,
       123

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان