خانه

10 نکته درباره ی اسپری برنزه کننده که تا حالا نشنیده اید

  • لازم به یادآوری نیست که هر روز باید کرم ضد آفتاب بزنید! با توجه به این که هر وقت پوست کمی تیره تر می شود نشان دهنده ی این است که نور خورشید به آن آسیب رسانده، باید عادت کنید که از کرم ضد آفتاب زیاد استفاده کنید، (بخاطر داشته بـاشيـد كــه پوست برنزه و يامحصولات برنزه كننده هيچگاه پوست بدن را در بـرابر نور خورشيد مـحافظت نميكنند. حتي اگر پوست برنزه اي داريد بايد از ضدآفتاب استفاده كنيد). در متن زیر می توانید نکاتی را بخوانید که برای داشتن یک برنزگی خوب و با دوام باید بدانید.

    • شکربرنزه
    خیلی ها دوست دارند قبل از برنزه کردن پوست خود را لایه برداری کنند تا یک برنزگی صاف و یکدست داشته باشند.لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده ی پوست،سطح هموار و صافی را برای یک برنزگی یکدست و هماهنگ به وجود می آورد.اما اگر اسکراب درست را انتخاب نکنید، ممکن است رگه رگه برنزه شوید.(اسکراب :کرم های پاک کننده عمقی و لایه بردار همراه با دانه های ریز سایشی). روغن های خاص با اسکراب های شکری پوست را کامل پوشانده و باعث می شود که برنزگی درست انجام نشود. به جای آن از یک دستکش لایه بردار استفاده کنید و بعد از آن از لوسیون استفاده نکنید. ترکیبات اسپری های برنزه کننده به پوست خشک بهتر می چسبند. ( ترکیبات برنزه کننده به سلول های مرده بیشتر از سلول های زنده می چسبد. بهتر است برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، ابتدا سلول های مرده و پوسته ها را از سطح پوست تان تمیز کنید تا مطمئن شوید به صورت یکدست برنزه می شوید. بهترین روش برای خلاصی از این سلول های مرده استفاده از لیف است.)

    • شما باید حداقل از 12 ساعت قبل اصلاح کرده باشید
    درست است که قبل از استفاده از اسپری های برنزه کننده باید اصلاح کنید، امااگر درست قبل از این کار اصلاح کنید، اسپری پوستتان را تحریک می کند یا باعث سوزش آن می شود. اصلاح پوستتان را خیلی ملایم تراش می دهد و سلول های جدید پوست را که خیلی بیشتر حساس هستند، بیرون می آورد. این سلول ها در برابر DHA ( رنگ دانه در اسپری برنزه کننده) واکنش نشان داده و کمی قرمز و متورم می شوند. باید بین اصلاح و استفاده از اسپری 12 تا 24 ساعت فاصله باشد.

    • اسپری بدون الکل
    الکل در لیست مواد تشکیل دهنده ی اسپری های برنزه کننده هست، چون الکل یکی از عناصر سازنده ی رایج در بسیاری از این اسپری هاست، این مایع به عنوان یک عنصر رقیق کننده عمل می کند. اسپری را به ذرات خیلی ریزی تبدیل می کند که بتوان از آن استفاده کرد. اما در واقع الکل اسپری های برنزه کننده را کمی خراب می کند و باعث می شود رنگ برنزه ترک ترک شده و پوستتان خیلی خشک به نظر برسد. پیدا کردن اسپری برنزه کننده ای که کاملاً بدون الکل باشد سخت است، حتماً لیست مواد تشکیل دهنده را چک کنید و حواستان باشد الکل مورد اول یا دوم ذکر شده نباشد.

    • سالن هایی که خیلی مجهزند مطمئن ترند
    از آن جایی که استنشاق اسپری های برنزه کننده برای سلامتی فوق العاده مضر است، بهتر است برای این کار به یک سالن مجهز بروید. سالنی را انتخاب کنیدکه فضای بازی داشته باشد(تا گردش هوا وجود داشته باشد) و امکانات و تجهیزات لازم را داشته باشد، مثلاً فن تهویه ی هوایی که برای هر نوع اسپری مکش قوی داشته باشد. به اتاقی که قرار است در آن باشید هم توجه کنید، اگر روی دیوار جای اسپری برنزه کننده از قبل مانده بود یا لوازم و تجهیزاتشان کلاً کثیف بودند،پس این سالن به خوبی نگهداری نمی شود و تجهیزات تهویه اش هم خیلی ضعیف است. حتماً از متخصصان آنجا بپرسید که دستگاه LVLPدارند یا نه. (که فشار آن با توجه به حجم و مقدار ناحیه ی مورد نظر کنترل شده است. در این صورت بیش از حد اسپری نمی شوید که آن را استنشاق کنید) و در آخراز آن ها بخواهید که یک پد محافظ بینی و عینک مخصوص برنزه شدن به شما بدهند.

    • این نوع برنزه پایه ای و عمیق نیست
    مفهوم یک "برنزه ی اساسی" روی اکثر این اسپری ها، ساختگی و جعلی است. اما این را هم بدانید که اسپری های برنزه کننده هیچ تأثیری روی ملانین پوست بدنتان ندارند واین همان چیزی است که باعث می شود بدنتان به صورت نسبتاً طبیعی برنزه شود. شما که نمی خواهید برای برنزه شدن پوستتان بسوزد!پس برای درخشندگی و محافظت از پوستتان از یک کرم ضد آفتاب با SPFپائین استفاده کنید.

    • کلر برنزه تان را محو می کند
    اگر مدت خیلی کمی در استخر باشید این کار برنزه تان را خراب نمی کند، اما اگر ساعت های طولانی در آب کلردار بمانید این اتفاق می افتد. کلر که یک نوع سفید کننده است، برنزه ی پوستتان را فوراً از بین می برد. بعد از این که از اسپری برنزه کننده استفاده کردید، زمان شنا کردنتان را کم کنید و وقتی از آب بیرون آمدید، به آهستگی (با گذاشتن و برداشتن حوله) خودتان را خشک کنید.

    • نباید روی بدنتان زیاد روغن بمالید
    بعضی از سالن ها پیشنهاد می کنند برای ماندگاری بهتر برنزه پوستتان را خیلی مرطوب و چرب نگه دارید، اما این توصیه ی خوبی نیست، چون رطوبت موجود در لوسیون های غلیظ و روغن های بدن، برنزه ی پوستتان را از بین می برد و باعث می شود که زودتر محو شود.در عوض از یک لوسیون رقیق استفاده کنید و فقط زمانی پوستتان را مرطوب کنید که ضروری باشد.

    • تغییر و تبدیل و جا بجا شدن سلول ها برنزه تان را کمرنگ می کند
    مدت زمان ماندگاری برنزه ی هر کسی متفاوت است و معمولاً هیچ ربطی به محصول استفاده شده ندارد. سرعتی که سلول های پوست جابجا می شوند تأثیر زیادی روی مدت زمان ماندگاری برنزگی دارد. هر چقدر سنتان کمتر باشد، سلول هایتان سریع تر جابجا می شوند، که این باعث می شود برنزه اتان سریع تر محو شود. خبر بد این که: برای سرعتی که سلول هایتان احیا می شوند هیچ کاری نمی توانید بکنید.خبر خوب این که: اگر مقدار رطوبتی که پوستتان در معرض آن است را به حداقل برسانید، این کار به ماندگاری برنزه اتان کمک می کند.

    • دوام این اسپری ها همیشگی نیست
    خیلی عالی می شد اگر می توانستید برنزه ی اسپری را نگه دارید،اما متأسفانه برنزه ی مصنوعی این طوری نیست. اگر اسپری بزنزه ی جدید را روی اسپری قدیمی بزنید،این برنزه تکه تکه می شود ( قسمت هایی که برنزه ی قبلی هنوز باقی مانده، تیره تر وقسمت هایی که قبلاً پاک شده، روشن تر به نظر می رسد).می توانید حدود یک هفته و نیم از برنزه تان لذت ببرید، اما بعد آن را پاک کنید و دوباره به پوستتان تازگی و طراوت ببخشید.

    • یک پیشنهاد برای ترمیم برنزه ی نادرست
    اگر این اتفاق بد برای شما افتاده و بیشتر شبیه یک هیولا شدید تا یک الهه ی برنزه! نگران نباشید، پاک کردن برنزه در خانه فوق العاده راحت است. آب مواد تشکیل دهنده ی اسپری برنزه کننده را تجزیه می کند و باعث می شود از روی پوست بریزد. بنابراین دوش آب گرم بگیرید و از مقدار کمی ژل شستشو ی بدن استفاده کنید. بگذارید بدنتان حداقل نیم ساعت خیس بخورد، بعد با یک لیف لایه بردار یا دستکش، پوستتان را لایه برداری کنید. برنزه با آب پاک می شود و از بین می رود.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها پوست , زیبایی ,
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان