خانه

11 دلیل کمر درد

  • آیا از کمردردتان شکایت دارید؟ یا بیشتر روزها به خاطر کمر درد نمی توانید از تخت بیرون بیایید وکوچکترین حرکتی برایتان سخت است؟ بیشتر زنان کمردرد دارند،اما اکثر آن ها نمی دانند که دلیلش چیست و خیلی از آن ها حتی درد خود را جدی نمی گیرند. کارشناسان پزشکی می گویند کمردرد دلایل مختلفی دارد و این افراد باید مراقب این درد باشند و در اسرع وقت آن را درمان کنند. چون به مرور زمان شدیدتر شده و باعث مشکلات بیشتری می شود. در اینجا برخی از دلایلی که باعث کمردرد می شود را ذکر می کنیم. شاید بتوانید بعضی از آن ها را شناسایی کنید و راه حلی برای آن پیدا کنید.

    1. کارکردنِ طولانی مدت با کامپیوتر
    متأسفانه دلیل خیلی از بیماری ها و مشکلات جسمی،زندگی مدرن است. کسانی که در تمام طول روز، به شدت با کامپیوتر کار می کنند، کمرشان خشک شده و درد آن شروع می شود. افرادی که روی صندلی هایی که راحت نیست می نشینند یا ارتفاع میز کارشان مناسب نیست، وضعیت بدتری دارند. نشستن پشتِ میز در تمام طول روز، باعث فشار روی شانه ها، بازوها و کمر می شود.

    2. خوردن غذاهای ناسالمکمر درد
    حفظ یک برنامه ی غذاییِ سالم اهمیت زیادی دارد. شاید شما کمبود کلسیم دارید که این خود باعث ایجاد درد در ستون فقرات می شود. یا ممکن است کلاًبدن ضعیفی داشته باشید. هر کدام از این دلایل می تواند باعث خستگی، فشار و کمردرد شود. احتمال دارد کمردردتان به خاطر برنامه ی غذاییبد و نامناسب باشد که باعث ضعف در بدنتان می شود.

    3. وضعیت نامناسب بدن
    آیا موقع نشستن قوز می کنید؟ آیا موقع ایستادن کمرتان را صاف نگه نمی دارید؟ حفظ وضعیت مناسب بدن برای سلامت ستون فقرات بسیار مهم است. وقتی بدن در وضعیت نامناسبی باشد، به کمرتان، مخصوصاً پایینِ کمرتان فشار می آید.

    4. اشتباه خوابیدن
    وقتی روی شکمتان بخوابید، کمر و لگن در وضعیت مناسبی قرار نمی گیرد. باید روی یک تشک با ضخامت متوسط بخوابید که کمرتان را صاف نگه دارد، در این صورت ستون فقراتتان خم نشده و هیچ فشاری به آن وارد نمی شود. بنابراین اگر تشکتان مناسب نیست،( مثلاً بیش از حد نرم یا سفت است) ، یا اگر روی شکمتان بخوابید، فشار بدی به ستون فقراتوارد شده و باعث کمردرد می شود.

    5. اضافه وزن
    وقتی اضافه وزن دارید حداکثرِ فشار روی قسمت مرکزیِ کمر است که شامل کمر، پهلو، لگن، عضلات باسن و عضلات شکم می شود.در این صورت به ستون فقراتتان فشار وارد شده و این فشار باعث ایجاد درد و ناراحتی می شود. کارشناسان پزشکی می گویند حفظ وزن مناسب و تناسب اندام، مشکلات و دردهای کمر را کاهش می دهد.

    6. ورزش نکردن
    عضلات بدن هر چند وقت یک بار نیاز به کشش دارند. باید به طور منظم ورزش کنید تا عضلاتتانسفت و محکم (انعطاف ناپذیر) نشوند. تمرینات مقدماتی باید قسمتی از برنامه ی روزانه ی هر فرد باشد.

    7. پوشیدن کفش های نامناسب
    آیا همیشه کفش پاشنه دار می پوشید؟ یا کفش هایی می پوشید که کف آن ها راحت نیست؟ بیشتر افراد نمی دانند که فشار روی پاها، به ستون فقرات هم فشار زیادی وارد می کند. قوس پاها باید در جای مناسب و راحتی قرار بگیرد تا ستون فقرات هم در وضعیت مناسبی باشد و اگر کفش های پاشنه دار یا کهنه بپوشید، پاها و ستون فقرات در وضعیت مناسبی قرار نمی گیرند. از کفش هایی استفاده کنید که کفی های راحتی دارند و پاهایتان را صاف و ثابت نگه می دارند.

    8. پوشیدن سوتین نامناسب
    خانم هایی که سینه های بزرگی دارند باید حواسشان باشد که چه سوتینی می پوشند. وقتی سوتین شل باشد یا اندازه ی آن مناسب نباشد، این سنگینی در قسمت جلوی بدن،به انحنای ستون فقرات فشار می آورد. بنابراین باید سوتین های سفت تر و بزرگ تر بپوشید که فشاری به پشتتان وارد نشود.این طوری احساس خستگی کمتر و اعتماد به نفس بیشتری هم خواهید کرد.

    9. کیف های سنگین
    وقتی که کیفتان بزرگ است، طبیعتاً دوست دارید تمام جیب های آن را با وسایل و هر چیزی پر کنید! اما آیا واقعاً تمام آن وسایلرا لازم دارید؟ این وزنِ اضافه را با خودتان حمل نکنید و سبک بیرونبروید. از کیف های دستی با بندهای پهن استفاده کنید که فشار کمتری به پشت و شانه هایتان وارد کند. مخصوصاً زمانی که مجبورید کیفتان را ساعت های طولانی حمل کنید.

    10.  سیگار کشیدن
    همه می دانیم سیگار کشیدن روی ریه ها و قلب تأثیر می گذارد، اما بیشتر افراد نمی دانند که روی کمر هم تأثیر زیادی می گذارد. در حقیقت سیگار کشیدن جریان اکسیژن در بدن را کاهش می دهد.چون سلول ها، بافت ها و عضلاتِ ستون فقرات وکمرتان نمی توانند بازسازی شوند. بنابراین احتمال این که افراد سیگاری بیشتر کمردرد داشته باشند بیشتر است تا غیر سیگاری ها.

    11. وضعیت روحی بد
    استرس و فشار رابطه ی مستقیمی با وضعیت فیزیکی بدن دارد. به علاوه وقتی شما در وضعیت روحی خوبی نیستید، احساس درد بیشتری می کنید. بنابراین وضعیت ذهنی بد باعث کمردرد می شود یا آن را بدتر می کند (اگر از قبل داشتید).

     بیشتر افراد به خاطر این دلایل دچار کمردرد می شوند. باید سعی کنید علت کمردردتان را شناسایی کنید، بعد دنبال راه حل آن باشید.نباید این دردرا نادیده بگیرید، چون به مرور زمان بدتر می شود و بعدها می تواند باعث مشکلات بیشتری شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها بیماری , سلامتی ,
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان