خانه

12 راه استفاده ازلباسهای کهنه

  • همه ما لباس های کهنه و قدیمی زیاد داریم و گاهی آنقدر به آن ها دلبسته می شویم که دلمان نمی آید آن ها را دور بیندازیم. دوست داریم آن ها را تا وقتی می توانیم نگه داریم وبه هر طریقی که شده بپوشیم.لباس هایی که خیلی کهنه و رنگ و رو رفته نیستند را می توانید با لباس های دیگر ست کنید و بپوشید تا تیپ جدیدی داشته باشید. بقیه لباس های رنگ و رو رفته و فرسوده را دیگر نمی توانید بپوشید. پس چه کاری می توانید با آن ها بکنید؟ چون جزء زباله های قابل دفع نیستند، دور انداختن آن ها ایده خوبی نیست. به هر حال استفاده دوباره و بازیافت آن ها تنها راه حل برای شماست. ما در این متن راه های جالبی را عنوان کردیم که می توانید از تمام لباس های کهنه خود استفاده کنید.

    1. بخشیدن
    بخشیدن راحت ترین کار است. می توانید به راحتی لباس های قدیمی خود را ببخشید ( البته آن هایی که وضعیت مناسب و خوبی دارند)، به یک پرورشگاه یا جاهای دیگری که از این کارها استقبال می کنند. این کار بهتر از دور انداختن لباس ها یا هر کاری است که آن ها را بلا استفاده کند.لباس

    2. دستمال گردگیری
    لباس های کاملاً رنگ و رو رفته و فرسوده را تکه تکه ببُرید و به عنوان دستمال گردگیری استفاده کنید. این تکه پارچه ها، بهترین چیز برای گردگیری هستند. در ضمن دیگر لازم نیست پول اضافی بابت خرید دستمال گردگیری بپردازید.

    3. کیسه مواد غذایی
    فقط کافی است چند برش بزنید و اطراف آن را بدوزید. با این کار از تیشرت قدیمیتان می توانید یک کیسه قابلاستفادهبرای مواد غذاییدرست کنید. یک حرکت خوب در صرفه جویی کاغذ و حفظ  درختان و محیط زیست نیز هست. به علاوه این کیسه ها خیلی با دوام تر از کیسه های پلاستیکی یا کاغذی هستند.

    4. از ژاکت یا پلوور خود دستکش های بافتنی درست کنید
    ژاکت های قدیمی را می توانید به راحتی در شکل و اندازه دست هایتان ببرید و مثل دستکش بافتنی بدوزید. با این کار میتوانیدبدون هیچ هزینه ای تعداد زیادی دستکش جدید در کلکسیون خود داشته باشید!

    5. رومیزی یا قالیچه
    لباس های قدیمیِ طرح دار را می توانید تکه تکه ببُرید و آن ها را به هم وصل کنید و قالیچه، رومیزی یا سفره درست کنید.در تزئین خانه و دادن تنوع و رنگ به فضای خانه هم جالب می شوند. این روزها اگر بخواهید یکقالیچه دست دوم هم بخرید، نسبتاً گران در می آید، اما به راحتی می توانید خودتان در خانه آن ها را مجانی درست کنید.

    6. روسری
    پیژامه و لباس خواب های قدیمی را برش بزنید و از یک لنگه آن ها یک روسری زیبا درست کنید. برای این مورد، لباس خواب های طرح دار بهتر هستند. در واقع از یک پیژامه دو تا روسری درست می کنید و یکی از آن ها را می توانید به کسی هدیه بدهید!

    7. هواکش ها و درزها و سوراخ ها را ببندید
    در زمستان می توانید از لباس های کهنه برای پر کردن هواکش ها و سوراخ ها و درزهای خانه استفاده کنید تا سرما داخل خانه نیاید و سیستم گرمایش بهترکار کند. می توانید این کار را در روزهای بارانی نیز انجام دهید تا آب به داخل خانه نفوذ نکند.

    8. وصله درست کنید
    تمام لباس های قدیمی طرح دارتان را بردارید و تکه هایی با اشکال جالب ببُرید. می توانید با آن ها یک تی شرت ساده را دوباره طراحی کنید یا سوراخ یا لکه روی شلوار جینتانرا بپوشانید.با استفاده از این وصله ها می توانید تمام لباس هایی که خراب شدند را درست کنید.

    9. اسباب بازی
    بچه ها اسباب بازی های جورابی را دوست دارند! تمام چیزی که برای درست کردن آن لازم دارید یک جفت جوراب کهنه است. از ژاکت ها، شال گردن و یا تی شرت های کهنه هم می توانید برای درست کردن اسباب بازی های نرم استفاده کنید، تنها با مقداری پنبه یا تکه های لباس های کهنه. برای آن عروسک یک اسم انتخاب کنید و کودکتان را با این اسباب بازی جدید و سفارشی خوشحال کنید.

    10. آن ها را رنگ کنید
    بعضی از لباس های کهنه را تنها با رنگ کردن می توانید دوباره استفاده کنید.مخصوصاً لباس هایی که لک شدند یا قسمت هایی از آن ها رنگ پریده شده. آن ها را یک رنگ تیره تر کنید، می بینید که دوباره نو می شوند و می توانید آن ها را بپوشید.

    11. کتاب ها را جلد کنید
    این روزها همه مغازه ها پر از دفتر خاطرات و آلبو های عکسِ دست سازی است که جلد پارچه ای دارند. این جلدهای پارچه ای در واقع از تکه های باقی مانده یا کهنه لباس ها درست شده اند که به شیوه ای جالب در کنار هم دوخته می شوند. می توانید همین کار را برای تمام آلبو های عکس یا کتاب هایتان در خانه انجام دهید. این جلدهای پارچه ای خیلی هم با دوام هستند و کتاب ها را زیباتر می کنند.

    12. آباژور
    از لباس های کهنه برای درست کردن وسائل تزئینی جالب یا آباژور هم می توانید استفاده کنید. البته از پارچه ای استفاده کنید که قابل اشتعال نباشد و داخل آن یک لامپ کم مصرف بگذارید. وقتی لباس های کهنه را جدا می کنید، پارچه های شبیه به هم را یک جا نگه دارید، چون وقتی می خواهید از آن ها دوباره استفاده کنید، می فهمید که از آن پارچه به اندازه کافی دارید یا نه. این باعث می شود تا خلاقانه فکر کنید و برای استفاده از لباس های قدیمی ایده های بهتری داشته باشید.

    مترجم اختصاصی زیباکده: سمانه صادقی
    برچسب ها مد ,
       5

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • آرزو212 ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    اخه با جوراب استفاده شده که میکروب داره چه اسباب بازی واسه بچه درس کنیم حتی اگه بشوریم هم باز میکروب داره.یا چه جور مشه پیزامه رو روسری کنی بعد بپوشی!!!!!!!!!!!!!!!بقیه اش بد نبود مرسی
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان