خانه

12 ویژگی که نشان می دهد بهتر از آن چیزی که فکر می کنید هستید

  • گاهی اوقات در زندگی روی چیزهایی که نداریم انقدر تمرکز می کنیم که چیزهایی را که داریم فراموش می کنیم.خیلی زود یادمان می رود چه پیشرفت هایی در زندگی داشته ایم و به خاطر تمام چیزهایی که در زندگیمان درست پیش نمی رود یا از دست می دهیم دلسرد می شویم. اما باید به پیشرفت هایمان در زندگی افتخار کنیم و تمام دستاوردهایی که تا به حال داشته ایم را بشناسیم و اهمیت واقعی این دستاوردها و موفقیت ها را درک کنیم.

    1. می دانید چه چیزهایی را نمی خواهیدزندگی
    ما بیشتر زندگیمان را صرف خواستن چیزهایی می کنیم که می خواهیم. شریک زندگی که زندگی ما را معنادارتر کند، شغلی که ما را راضی تر و خوشحال تر کند.گاهی به افراد دورو برمان نگاه می کنیم و فکر می کنیم چرا تمام آن چیزهایی که آن ها دارند ما نداریم! اما نباید پایه و اساس زندگیمان را بر اساس برنامه ی زندگی دیگران بچینیم.باید برای فهمیدن چیزهایی که نمی خواهید وقت بگذارید.بهتر است انتخاب هایتان را کمتر کنید.اگر بفهمید چه چیزهایی را در زندگی نمی خواهید، راحت تر می توانید چیزهایی را که واقعاً می خواهید کشف کنید. قطعاً دوست دارید شاد باشید، نه این که فقط راضی باشید و البته سزاوار آن نیز هستید.

    2. مسئولیت زندگیتان را بر عهده می گیرید
    ما همه به نوعی درد و رنجهای مختلفی را در زندگی تجربه کرده ایم،غم و اندوه، دل شکستگی، مرگ کسی که خیلی دوستش داریم، مشکلات مالی و یا مشکلات با خانواده و دوستانمان.نمی توانیم آثار این تجربه های وحشتناک را از زندگیمان پاک کنیم، اما می توانیم دوباره به سمت جلو حرکت کنیم و پیشرفت کنیم. وقتی این را بفهمید که آینده شما در دستان خودتان است،در این صورت مسئولیت زندگی خودتان و اتفاقاتی که برایتان می افتد را بر عهده می گیرید.می فهمید که نمی توانید گذشته را تغییر دهید، اما می توانید اتفاقاتی که از حالا می افتد را تغییر دهید.

    3. ارزش روابط واقعی را می دانید
    حتماًمواقعی در زندگیتان وجود داشته که دور و برتان پر از افراد منفی و بدبین بوده، افرادی که حس خوبی به شما نمی دهند. اما می توانید به راحتی آن ها را از زندگیتان بیرون کنید، چون این را می دانید که کیفیت روابط مهم است نه کمیت آن. می دانید که لایق این هستید که وقتتان را با افرادی بگذرانید که لیاقتوقتی که برای آن ها می گذارید را داشته باشند. حاضر نیستید در کنار افرادی باشید که شما را افسرده و ناراحت می کنند و کسانی که نمی توانید شادیتان را با آن ها تقسیم کنید، چون می دانید که شما لیاقت خیلی بهتر از این ها را دارید.

    4. می دانید در زندگی چیزهای مهم تری از مسائل مادی وجود دارد
    مسائل مادی خیلی راحت می تواند ما را راضی و خوشحال کند، اما چنین شادی هایی دوام زیادی ندارد.حتماً نباید جدیدترینچیزها را بخرید تا شاد باشید یاگران ترین لباس ها یا خانه را داشته باشید. اگر بدانید شادی واقعی در دارایی های مادی نیست، اهمیت بیشتری به روابطتان در زندگی می دهید. یک کارت دعوت تولد از طرف یک دوست می تواند خیلی با ارزش تر از خریدن هدیه گران قیمت از مغازه باشد.

    5. نمی گذارید چیزهای کوچک شما را اذیت کند
    همه ما هر چند وقت یک بار به دلایل مختلف ناراحت و آشفته می شویم.مهم نیست چه مشکلاتی داریم، چقدر بزرگ یا کوچک هستند، به هر حال این احساسات واقعی هستند.اما ما باید همیشه به خودمان یادآوری کنیم که زندگی واقعاً کوتاه است. اگر نگذارید چیزهای کوچک شما را اذیت کند، وقت بیشتری دارید تا تمام چیزهای خوب در زندگی را تجربه کنید. زودتر بر مشکلات غلبه کرده و پیروز می شوید و به نوعی بلوغ و کمال برای حرکت رو به رشد دست پیدا می کنید.آگاهانه تصمیم می گیرید که به جای خشم، شادی را در زندگی انتخاب کنید.

    6. غرورتان باعث نمی شود چیزهایی را که نمی دانید نپرسید
    همه ما گاهی به کمک احتیاج داریم. دوست داریم دانش و آگاهیمان را بیشتر کنیم. اگر فکر می کنید چیزی را نمی دانید و برای پرسیدن آن با خودتان کلنجار می روید، اجازه ندهید که خجالت و شرم مانع از سوال پرسیدن شما شود.از این نترسید که سوالتان احمقانه باشد، اگر از چیزی مطمئن نیستید با اعتماد بنفس آن را بپرسید. چون این را می دانید که ارزش دستیابی به رشد از طریق یادگیری است.

    7. می دانید که تعادل در زندگی مهم است
    تلاش برای تعادل در کار و زندگی راحت است، شما اولویت های خودتان را می شناسید.شاید همیشه نتوانید آن ها را به دست بیاورید، اما تمام تلاش خودتان را می کنید و این چیزی است که اهمیت دارد. هر کاری که بتوانید انجام می دهید تا زمانتان را با خانواده و دوستانتان بگذرانید. هر کاری که بتوانید برای خودتان و شغلتان انجام می دهید. هر کاری که بتوانید انجام می دهید تا از نظر جسمی، احساسی و ذهنی از خودتان مراقبت کنید.

    8. برای چیزهایی که دارید سپاسگزار هستید
    چیزهای زیادی در زندگیتان وجود دارد که می توانست بهتر از این باشد، اما شما فردی هستید که نیمه پر لیوان را می بینید. می دانید افرادی در زندگیتان وجود دارند که می توانید روی آن ها حساب کنید، افرادی که مراقب شما هستند.شاید خانه شما خیلی بزرگ و گران قیمت نباشد، اما سپاسگزار هستید که یک سقف بالای سرتان دارید.سپاسگزار هستید چون این آزادی را دارید که کاری را که دوست دارید با زندگیتان انجام دهید. شاید نتوانید به همه آن چیزهایی که می خواهید برسید، اما برای چیزهایی که دارید سپاسگزار هستید.

    9. بعد از سختی ها و چالش ها دوباره روی پای خودتان می ایستید
    ما همیشه در زندگی به موقعیت هایی رسیده ایم که فکر می کردیم از پس آن بر نمی آئیم. با سختی ها و چالش های مختلف روبرو شده و با آن ها مقابله کرده ایم. با این حال، هنوز هم هستیم، همچنان ایستاده ایم. اگر در زندگی اشتباه کردید و دوباره روی پای خودتان ایستادید، پس از این به بعد می توانید تشخیص دهید چقدر باید برای این موقعیت ها توان و انرژی بگذارید. به خیلی از سختی ها غلبه کرده اید که فکر می کردید نمی توانید این کار را بکنید و فهمیدید چقدر قوی تر از آن چیزی هستید که فکر میکردید.

    10.  در سطوح مختلف زندگی پیشرفت کرده اید
    شاید در مهارت خاصی بهترین نباشید، اما سعی می کنید بهترین کاری که از دستتان بر می آید انجام دهید. پیشرفت های بسیاری در زندگی داشته اید و این چیزی است که اهمیت دارد. وقت خودتان را صرف مقایسه خودتان با دیگران نکنید. شما فرد منحصر بفردی هستید با مهارت ها و استعداد های منحصر بفرد خودتان. اگر به صورت ثابت و استوار در حال پیشرفت هستید، پس خودتان را تحسین کنید، چون در حال حاضر در مسیر درستی قرار گرفته اید و این چیزی است که اهمیت دارد.

    11.  به زندگی دیگران معنی و مفهوم می دهید
    گاهی وقتی در زندگیبه خاطر تمام اهدافی که به آن ها دست نیافته ایمناراحت هستیم، فراموش می کنیم که چقدر می توانیم روی زندگی دیگران تأثیرگذار باشیم.شاید شغل مورد نظرتان را نداشته باشید یا هنوز به اهدافی که برنامه ریزی کرده اید دست نیافته باشید، اما هنوز می توانید باعث لبخند دیگران شوید. می توانید دیگران را بخندانید. فقط با بودن خودتان زندگی آن ها را روشن تر کنید. شاید گاهی متوجه آن نشوید، اما با بودنتان ارزش بیشتری را به زندگی دیگران می دهید. شاید تعریف از دوستتان خیلی به نظر خودتان نیاید، اما برای آن ها خیلی فرق می کند. شاید این دقیقاً همان چیزی باشد که در زمانی که خیلی نیاز دارند به آن ها امیدواری دهد.

    12. تلاش می کنید که فرد بهتری باشید
    زندگی یک منحنی یادگیری است. لازم نیست ما کامل و عالی باشیم. لازم نیست زندگیمان عاری از اشتباهات باشد. اگر مصمم هستید که خودتان را بهتر کنید و پیشرفت کنید، پس در حال حاضر نیمی از راه را رفته اید. شاید با شغلتان، با روابطتان، با خودتان، شاد نباشید، اما هنوز این شانس و فرصت را دارید که آینده روشن تری داشته باشید. اگر هر کاری را که می توانید انجام می دهید تا بهتر باشید، پس قطعاً بهتر از آن چیزی که فکر می کنید، هستید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان