خانه

4 نکته برای محو کردن رنگ شلوارهای جین

  • پارچه جین یک پارچه اعجاب انگیز است. اگر پاره و رنگ و رو رفته هم شود باز بسیار شیک و مد روز به نظر خواهد رسید مردم آن را با شکلها و طرحهای متنوعی امتحان کرده اند اما هیچ کدام از آزمون ها اشتباهی در صنعت مد محسوب نگشته است. جین های رنگ و رو رفته همیشه مد روز بوده اند. اگر می خواهید خودتان رنگ شلوار جینتان را محوتر کنید، نکاتی که در ادامه خواهیم گفت شما را برای شروع این کار آماده خواهد کرد.پارچه، جین، شلوار، لی
    1. جین را نشویید
    جین شسته نشده بهترین گزینه برای فرآیند محو کردن رنگ است. اگر شلوار جین جدیدی خریده اید و قصد کمرنگ کردن برخی قسمتهای آن را دارید، هرچقدر می توانید آن را بپوشید بدون آنکه بشوییدش. در گذر زمان و سائیدگی ناشی از پوشیدن مداوم، قسمتی از رنگ آبی آن مخصوصا در قسمت لبه های پارچه از بین خواهد رفت و ظاهر کهنه ای که می خواهید پیدا می کند.  قاعدتا، بعد از مدتی مجبور خواهید بود که آن را بشویید، در اینصورت برای خشک کردن آن از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید، برای گرفتن نتیجه مطلوب حتما بگذارید در آفتاب خشک شود. با این روش جین شما کهنه به نظر خواهد رسید و به هدفتان راحت تر می رسید.
    2. قدرت لیمو ترش
    آب لیمو ترش وسیله خوبی برای محوتر کردن رنگ پارچه لباسهای جین است. از آنجایی که این ماده شیمیایی نیست برای از بین بردن رنگ بسیار ایمن تر از مواد مشابه شیمیایی است. ابتدا لباس جین مورد نظر را در آب بخیسانید سپس آن را بچلانید تا آب اضافه آن گرفته شود. یک تشت را با یک لیتر آب لیمو ترش پر کنید و سپس لباس مورد نظر را در آن قرار دهید، آنقدر صبر کنید تا تغییر رنگ مورد نظرتان را مشاهده نمایید. لباس را در آفتاب خشک کنید سپس مجددا آن را با آب بشویید. شاید انجام این کار فقط برای یک بار نتیجه مورد نظر را به شما ندهد، شما می توانید این کار را آنقدر تکرار کنید تا نتیجه مورد نظرتان به دست آید.
    3. از سنباده استفاده کنید
    دقت کنید شلوار جینی که برای این کار انتخاب کرده اید کاملا اندازه تان باشد، نه تنگ و نه گشاد. شلوار مورد نظر را بپوشید و تصمیم بگیرید رنگ چه قسمتهایی را می خواهید محوتر نمایید. نقاط مورد نظر را علامت گذاری کنید. تکه کاغذهای سنباده را روی نقاط مورد نظر قرار دهید و از یک قطعه چوب که سطح صافی داشته باشد کمک بگیرد، چوب را در قسمت بالای نقاط مورد نظر قرار دهید. به آرامی اما با فشار زیاد چوب را از بالا به سمت پایین روی نقاط مورد نظر بکشید. این کار را تا زمانیکه نتیجه دلخواه به دست آید ادامه دهید. البته چوب را روی سنباده ها زیاد محکم نکشید، مگر آنکه بخواهید روی شلوار پارگی ایجاد کنید.
    4. از سفید کننده استفاده کنید
    برای انجام فرآیند سفید کردن به ماده سفید کننده و پیمانه اندازه گیری نیاز دارید. یک پیمانه یا کمی کمتر ماده سفید کننده داخل ماشین لباسشویی بریزید. ماشین را با آب سرد پر کنید. فقط همان شلوار جین مورد نظرتان را داخل ماشین قرار دهید. پس از پایان شستشو برای گرفتن نتیجه بهتر شلوار را در آفتاب خشک نمایید. اگر تمایل دارید فقط رنگ قسمتهایی از شلوار را روشن تر کنید از قلم سفید کننده استفاده نمایید، البته دقت کنید که تماس ماده سفید کننده با پارچه بیشتر سه دقیقه نباشد. بعد از سه دقیقه آن را بشویید، در غیر اینصورت عمل سفید شدن تا هر زمان که شما بخواهید ادامه پیدا خواهد کرد.
    در صورتیکه این کار را روی شلوار جینی که به رنگ مشکی باشد انجام می دهید در نظر داشته باشید که رنگ آن نارنجی خواهد شد.
    شما میتوانید از رنگهای شیمیایی نیز برای این کار استفاده نمایید، البته ما این کار را پیشنهاد نمی کنیم چون این کار هم برایتان گران تر تمام خواهد شد و هم ممکن است هنگام تماس با پوست حساسیت ایجاد نماید. همینطور دقت کنید که حتما هنگام استفاده از مواد شیمیایی از دستکش استفاده نمایید.
    مترجم اختصاصی زیباکده: آذر امینی

    برچسب ها آقایان , خرید , زنان , مد ,
       9

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان