خانه

5 عاملی که باعث بیماری در فصل پاییز می شود

  • همه فکر می کنند فقط در فصل زمستان باید مراقب باشند تا مریض نشوند. اما پاییز هم بیماری های خاص خودش را دارد. مواظب این موارد باشید تا در این فصل بیمار نشوید.

    شروع مدرسه ها
    یک کلاس پر از بچه به سرعت آلوده می شود و حتی اگر خودتان هم بچه نداشته باشید، احتمال دارد که بیمار شوید! فضاهای مشترک مانند مدرسه ها و اداره ها، زمینه ی رشد باکتری ها و ویروس هایی است که موجب بیماری های تنفسی می شوند. پدر و مادرهامیکروب را از بچه هایشان می گیرند و آن ها هم این عفونت را با خودشان به محل کار یا جاهای دیگر می برند. دست هایتان را هر چقدرمی توانیدبشوئید، مخصوصاً بعد از برخورد با بچه ها.بیماری

    کم خوابی
    در ماه های تابستان روز های کاری کمی سبک تر است، اما وقتی در فصل پاییز روال کاری به حالت قبل باز می گردد، این فشار کاری باعث کم خوابی می شود. زمانی که ما کمتر از حدی که نیاز داریم می خوابیم، سیستم ایمنی بدنمان دیگر توان مبارزه با عفونت ها را ندارد. اما اگر به اندازه ی کافی بخوابیم این اتفاق نمی افتد.پس به اندازه بخوابید تا بدنتان بتواند خودش را ترمیم کند.

    آلرژی زاهای جدید در هوا
    حساسیت و آبریزش بینی فقط مخصوص فصل بهار نیست. با تغییر فصل هاانواع مختلفی از گرد و غبار هم در هوا به وجود می آید. بدترین آلرژی زای پاییزی گیاهی به نام ragweed (نوعی ابروسیا) و نوعی قارچ انگلی گیاهی (یا کپک قارچی) می باشد. دست هایتان را زیاد بشوئید تا آلرژی زاها را از پوستتان دور نگه دارید.

    کوتاه تر شدن روزها
    در این فصل اکثراً موقعی از سر کار بیرون می آئید که هوا تاریک شده است. حال و هوای ما تا حد زیادی تحت تأثیر میزان نور خورشیدی است که روزانه دریافت می کنیم. اگر فکر می کنید این قضیه برایتان مشکل ایجاد می کند، با یک پزشک در مورد انواع درمان ها، داروها یا حتی گرفتن لامپ های آفتابی مشورت کنید.

    گرما و حرارت
    در این فصل وقتی می خواهید سر کار بروید انتخاب نوع لباس کار سختی است.چون دمای محیط بیرون با دمای محل کار متفاوت است که باعث می شود دچار سرما خوردگی های ناگهانی شوید. این سرماخوردگی ها بعضی از بیماری ها را بدتر می کنند، مثلاً باعث شروع حمله های آسم و بدتر شدن بیماری های تنفسی می شوند. پس این روزها سعی کنید لباس های مناسبی بپوشید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها بیماری , سلامتی ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان