خانه

5 فایده گوش دادن به موسیقی

  • موسیقی پر احساس  و پر شور واقعاً شفاست. تحقیقات ثابت کرده که گوش دادن به موسیقی قدرت شفادهی دارد، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی.واقعاً کسی هست که موسیقی را دوست نداشته باشد؟ از لالایی خواندن های مادرانه گرفته تا موسیقی راک، سبک های مختلف موسیقی تفاوت های زیادی با هم دارند.انتخاب موسیقی بستگی به سلیقه ی هر فرد دارد و هر کسی جذب یک سبک از موسیقی می شود. تحقیقات نشان داده که وقتی کسی با موسیقی خاصی ارتباط برقرار می کند، آن موسیقی حتی می تواند بیماری های ذهنی و دیگر بیماری های مرتبط را هم درمان می کند.5 مورد از فواید گوش دادن به موسیقی را در زیر می خوانیم.

    1. موسیقی دردهای جسمی را کم می کند
    تحقیقات نشان داده که وقتی افراد بیمار در حال گوش دادن به موسیقی هستند، درد کمتری احساس می کنند. موسیقی در واقع شدت درد بیمار را کاهش می دهد و موسیقی درمانی یکی از روش های طب تسکینی شده است. ( طب تسکینی شاخه ای از مراقبت های پزشکی است که سعی می کند درد و رنج بیمار را از بین ببرد.)موسیقی

    2. موسیقی باعث می شود فرد کمتر غذا بخورد
    هنگامی که موسیقی ملایمی  نواخته می شود، افراد روی چیزی که می خورند تمرکز می کنند و این که چقدر می خورند!کمتر خوردن به حفظ سلامت بدن کمک می کند و گوش دادن به موسیقی همهمین کار را می کند. اما حواستان باشد که موسیقی ملایم باشد، وگرنه عکس این قضیه هم صادق است! وقتی که موسیقی تند و هیجان انگیز باشد شما تمایل بیشتری به خوردن دارید.

    3. موسیقی باعث افزایش فعالیت رگ های خونی می شود
    دانشمندان دریافته اند که گوش کردن به موسیقی شاد و هیجان انگیز، باعث تغییر زیادی در عملکرد عروق خونی می شود. جریان خون افزایش پیدا می کند و این باعث می شود ضربان قلب ریتم منظمی داشته باشد. این امر به نوبه ی خود به داشتن بدن و قلبی سالم کمک می کند، البته در صورتی که مغز اکسیژن کافی داشته باشد.

    4. موسیقی کمک می کند که بهتر بخوابید
    این که افراد در حال گوش دادن به موسیقی بهتر می خوابند، واقعیت دارد. بزرگترین مثال در این مورد لالایی مادران است که قرن هاست برای فرزندان خود می خوانند. بزرگسالان هم وقتی قبل از خواب به موسیقی ملایم و آرامش بخشی گوش دهند بهتر می خوابند. موسیقی نه تنها کمک می کند که بهتر بخوابید، بلکه در رویا هایتان هم تأثیر می گذارد. افرادی که قبل از خواب به موسیقی گوش می کنند کابوس های کمتری دارند.

    5. موسیقی حس و حالتان را بهتر می کند و افسردگی را کاهش می دهد
    در حال حاضر در روانشناسی بالینی این واقعیت به اثبات رسیده که گوش دادن به موسیقی مورد علاقه اتان حس و حالتان را بهتر می کند و افسردگی را تا حد زیادی از بین می برد. موسیقی درمانی به بخشی از درمان مشکلات روانشناسی تبدیل شده است،چون اعصاب را آرام می کند و در فرستادن سیگنال های مثبت به مغز کمک می کند. گوش دادن به موسیقی فقط یک سرگرمی خوب محسوب نمی شود، بلکه به حفظ جسم و ذهنی سالم هم کمک می کند. گوش کردن به یک موسیقی پر شور و پر احساس خواص درمانی زیادی دارد، پس حتماً در اولین فرصت آن را امتحان کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی , موسیقی ,
       3

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان