خانه

5 مزیت درمان با سنگ داغ

  • ذهن و بدن شما پس از یک روز یا یک هفته پر از استرس تا چه حد مشتاق یک ماساژ است؟ اگر جواب شما "بی اندازه" است پس حتما این مطلب را بخوانید. تحقیقات نشان می دهد استرس منشا اصلی اکثر کسالتهای روحی و فیزیکی است. درمان با سنگ داغ شاید یکی از آن راهها باشد اما یکی از بهترین راههاست چون گرما از طریق سنگهای صیقل داده شده به صورت مستقیم به لایه های عضلات نفوذ می کند. در لیست زیر مزیتهای درمان با سنگ داغ را نام خواهیم برد.
    1. به آرام شدن بافتها و عضلات کمک می کند:آرام، سنگ، درمان
    هرچند تکنیک اصلی آن روی قرار دادن سنگها در نقاط مختلف و مشخصی از بدن تمرکز دارد، اما تکنیک های زیاد دیگری نیز برای شفا دادن دارد. استفاده از روغن های دارویی همراه با فشار یکنواخت برای رباطها و عضلات به کار می رود. از اینرو سنگهای داغ تسکین مناسبی برای دردهای عضلانی از جمله زخمها و ورم مفاصل می باشد. گرمای نافذ سنگها باعث بزرگ شدن عروق خونی شده و از اینرو گردش خون راحت تر صورت می گیرد.
    2. استرس را کاهش میدهد:
    در زندگی انسان مدرن با توجه به مسئولیتهای بیشماری که دارد، همینطور اهدافی که پیشرو دارد، نداشتن استرس تقریبا امری غیرممکن است. اما تخفیف دادن استرس و از بین بردن آثار مضر آن بر روی سلامتیتان امکانپذیر است. استفاده از سنگهای داغ گردش خون را تسهیل می کند، از اینرو انتقال راحت اکسیژن و مواد مغذی را به نقاط مختلف بدن افزایش می دهد. این اتفاق به صورت مستقیم بر روی روند بهبود و دفع سموم از بدن تاثیر دارد. دفع سموم بدن تاثیر آرامش بخشی روی سیستم عصبی دارد که به کاهش استرس روزانه کمک به سزایی خواهد کرد.
    3. دردها را بهبود میبخشد:
    به صورت تجربی و سنتی احتمالا با تاثیر گرما روی از بین رفتن درد آشنا شده اید. تجهیزات و داروهای زیادی برای از بین بردن درد از طریق گرما وجود دارد. در همین زمینه، سنگ های داغ با انتقال گرما به عضلات آسیب دیده یا دردناک، فشار و درد را کاهش می دهند. با ترکیب تکنیکهای ماساژ، گرما به سطح عمیق تری از عضلات نفوذ می کند و باعث کاهش درد می گردد.
    4. خواب بهتری به دنبال دارد:
    محروم شدن از خواب واقعا سخت است. کمبود خواب اختلالات زیادی را در سلامتی بدن ایجاد می نماید. بیماری بی خوابی می تواند به موضوعات مختلفی از جمله استرس و درد مرتبط باشد. ماساژ با سنگ داغ به مقابله با این مشکل کمک می کند، خستگی بیش از حد، بدن شما را ترک می کند و آرامش پس از آن باعث می شود راحتتر و موثر تر به خواب بروید.
    5. سلامت روان را پرورش میدهد:
    این درمان یک حالت آرامش بخش ایجاد می کند. این کار سطح تنش و استرس را پایین می آورد، از اینرو باعث می شود ذهنتان کاملا آرام شود. همراه با نفوذ گرما، استفاده از روغن های مکمل به عنوان محرک های حسی ذهن تان را شاداب می کند و به شما کمک می کند تا به خود درونیتان دوباره متصل شوید. پس می توان اینگونه گفت که درمان با سنگ داغ نوع عمیق تر و کل نگرتر ماساژ است که باعث از بین رفتن استرس و دیگر اختلالات در سلامتی می شود. اما در مورد بیماریهای مزمن بهتر است قبل ز استفاده از این تکنیک با پزشک خود مشورت نمایید.
    مترجم اختصاصی زیباکده: آذر امینی

    برچسب ها پوست , سلامتی ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان