خانه

5 ویژگی از آیفون که شاید ندانید!

  • 5 ویژگی از آیفون که شاید ندانید!

    کسانی که آیفون دارند شاید نسبت به دیگر کاربران گوشی های هوشمند احساس برتری داشته باشند، اما معمولاً از ویژگی های خاص این گوشی ها اطلاعی ندارند و حتی در این مورد تحقیق هم نمی کنند که واقعاً این گوشی ها چه کارهای دیگری می تواند انجام دهد. در این متن 5 نکته درباره این گوشی ها را می توانید بخوانید که کمتر کسی می داند.

    1.عکس گرفتن با هدفون
    البته نه آن طور که فکر می کنید! هیچ دوربین مخفی در هدفون آیفون نیست، ولی این هدفون ها قابلیتی دارند که اکثر افراد آن را نادیده می گیرند. یکی از این ویژگی های آن قابلیت عکس گرفتن است. وقتی اپلیکیشن دوربین باز باشد، به سادگی با فشار دادن مرکز هدفون می توانید عکس بگیرید. وقتی موقع عکس گرفتن در حالت عادی، شاتر را روی صفحه نمایش لمسی فشار می دهید، گاهی به خاطر تنظیم موقعیت توسط گوشی، عکس شما تار می شود. ولی با استفاده از هدفون این مشکل به وجود نمی آید. 

    2.حل مشکل کمبود فضای هارد
    سیستم عامل iOS جزء انعطاف پذیرترین و و در دسترس ترین پلتفرم ها محسوب نمی شود. دقیقاً نمی توانید بفهمید چرا این حجم از فضای هارد گوشی شما اشغال می شود. چون بخش هایی در گوشی وجود دارد که بیش از نصف فضای هارد را اشغال می کنند. این که هر چند وقت یک بار گوشی خود را خالی کنید شاد مؤثر باشد، اما موقتی است، چون گوشی های آیفون مدام در حال اشغال فضای هارد برای این بخش ها هستند. برای خلاص شدن از شر  این مشکل باید یک برنامه پاکسازی حافظه روی گوشی خود نصب کنید.

    3.ایجاد ویبره شخصی
    شاید عجیب باشد ولی می توانید ویبره شخصی برای تماس های خود ایجاد کنید. یعنی شما افرادی را که مهم تر هستند انتخاب می کنید و یک پترن اختصاصی را برای آن ها قرار می دهید تا بتوانید بدون نگاه کردن به گوشی فوراً آن ها را تشخیص دهد. وقتی مشغول کار هستید و سرتان خیلی شلوغ است، این کار خیلی کمک می کند.

    4. بلاک کردن تماس گیرنده
    تماس های اشتباه و یا تماس هایی که نمی خواهیم جواب دهیم واقعاً آزار دهنده هستند. مخصوصاً اگر شماره شما بسیار شبیه به شماره کسی باشد که تماس های زیادی دارد و یا شماره شما در اینترنت یا هر جای دیگری ثبت شده باشد. به هر حال برای این مشکل یک راه حل وجود دارد. با یک ضربه می توانید این تماس ها را مسدود کنید. برای انجام این کار نیازی نیست به تنظیمات خاصی بروید. با این کار تماس های اشتباه یا مزاحمت ها برای همیشه بلاک می شوند.

    5. پیام کوتاه در پاسخ به تماس ها
    وقتی یک جلسه مهم کاری داشته باشید و گوشی شما مدام زنگ بخورد، یا باید آن را ریجکت کنید یا جلسه را قطع کنید و جواب دهید. ولی با یک پیام می توانید به آن ها جواب دهید. لازم نیست کل پیام را تایپ کنید. چون تعدادی جواب های از قبل آماده شده در گوشی شما وجود دارد که شامل موقعیت های مختلف می شود، مثلاً: "من نمی توانم صحبت کنم، در جلسه هستم".
    آیفون دارای ویژگی ها و آپشن هایی است که کار را برای کاربر آن راحت تر می کند. اما اکثر افراد حتی از وجود این ویژگی ها خبر ندارند. چون تنها راه فهمیدن آن خواندن کتابچه راهنما یا جستجو در اینترنت است.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان