خانه

6 علامت برای تغییر رژیم کاهش وزن

  • بعضی از افراد عادت دارند کاری را بارها و بارها انجام دهند بدون این که حتی به نتیجه ای برسند. مثلاً همین جنون کاهش وزن! رژیمی را بارها می گیرید یا برنامه ورزشی خاصی را دنبال می کنید و به هیچ نتیجه ای هم نمی رسید و تنها عوارض جسمی و روانی آن رژیم برای شما باقی می ماند. اما این راهش نیست! کاهش وزن یک مسئله کاملاً فردی است و برای هر فرد باید یک برنامه اختصاصی و منحصر به فرد در نظر گرفته شود. اگر هر کدام از 6 نشانه زیر را در خود می بینید باید برنامه غذایی خود را عوض کنید.

    1.انرژی فوق العاده پائینرژیم
    رژیم تان نباید طوری باشد که انرژی شما را به حداقل برساند، اگریک برنامه غذایی درست داشته باشید دقیقاً احساسی برعکس این را خواهید داشت، پر انرژی و سالم.

    2.مشکلات دستگاه گوارش
    اگر دچار یبوست شدید یا مدفوعتان شل شده، احتمالاً برخی از مواد غذایی اساسی و مهم را از برنامه غذایی تان حذف کردید یا این که غذاهای رژیمتان با سیستم بدنتان سازگاری ندارد. کاهش وزن ارزش این را ندارد که به خودتان آسیب برسانید و عذاب بکشید! ( مشکلات مزمن دستگاه گوارش می تواند منجر به مشکلات بهداشتی بزرگ تر و جدی تری شود).

    3.اضطراب یا افسردگی
    یک برنامه غذایی مناسب و صحیح باید طوری باشد که شما احساس نیرومندی و تمرکز داشته باشید نه این که راجع به انتخاب هر غذایی نگران باشید. اگر راجع به برنامه غذایی تان مدام استرس داشته باشید، باید رژیم غذایی انعطاف پذیرتری را انتخاب کنید.

    4.احساس گرسنگی در تمام طول روز
    وقتی رژیم دارید مسلماً کم تر از آن چیزی می خورید که قبلاً می خوردید، پس اگر کمی احساس گرسنگی داشته باشید طبیعی است، اما اگر اشتهایتان در تمام طول روز غیر قابل کنترل شده، برنامه غذایی تان مناسب شما نیست و در واقع در رژیمتان زیاده روی کردید.

    5.تحمل تمام شدن رژیمتان را ندارید
    اگراز برنامه غذایی و ورزشی تان آنقدر متنفرید که روزها را در تقویم علامت می زنید تا رژیمتان تمام شود، این اصلاً نشانه خوبی نیست. به علاوه هر رژیمی که برای مدت کوتاهی طراحی شده باشد از همان اول محکوم به شکست است! پس برای حفظ وزن مناسب،باید تغییر دائمی تری در عادات غذایی خودبه وجود آورید نه این که برای یک دوره کوتاه، فقط تعداد کالری ها را بشمارید.

    6.وزن کم نمی کنید
    درست است که سرعت کاهش وزن افراد با هم فرق دارد، اما اگر شما دو یا سه هفته رژیم گرفته اید و هنوز وزنتان تغییری نکرده، باید برنامه غذایی تان را عوض کنید. کاهش وزن فقط از دست دادن کالری ها نیست، به منابع غذایی که کالری ها را تأمین می کند، کیفیت غذاها و زمان غذا خوردنتان هم ربط دارد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان