خانه

6 مورد از علائم بیماری های لثه

  • برای داشتن دهان و دندان هایی سالم، مراقبت از لثه ها بسیار مهم است. لثه هادندان ها را محکم و ثابت نگه می دارند و اگر سالم نباشند، مشکلات یا بیماری های آن به دندان ها هم سرایت می کند. به خاطر همین دندان پزشکان توصیه می کنند که به طور منظم دندان ها را چکاپ کنید تا از مشکلات شدید بعدی جلوگیری شود. انواع مختلفی از بیماری های لثه وجود دارد،اما برخی از آن ها با داروهای خوراکی و مراقبت درمان می شوند. علائم ابتدایی برای اکثر بیماری های لثه کم و بیش یکسانند و شامل موارد زیر می شوند:

    1. بوی بد دهان
    البته همیشه بعد از خوردن گوشت یا بعد از بلند شدن از خواب، دهانبویبدیمیدهد. اما اگر دهانتان همیشه بوی بد می دهد، حتی بعد از مسواک زدن منظم و شستن دهان، احتمالاً لثه هایتان مشکل دارد.لثه

    2. خونریزی لثه ها
    اگر بعد از مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان، لثه هایتان خونریزی می کند، نشان دهنده این است که آن ها در حال ضعیف تر شدن هستند و به مراقبت مناسب نیاز دارند. اصلاً نباید خونریزی لثه را نادیده بگیرید و باید خیلی زود نزد دندانپزشک بروید و این مورد را پیگیری کنید.

    3. مشکلات حساسیتی
    اگر بلافاصله بعد از خوردن چیز خیلی داغ یا خیلی سرد، احساس بد و فشار در لثه هایتان دارید، نشان دهنده این است که سلامت لثه هایتان به خطر افتاده است. لثه های سالم در این حد ضعیف نیستند و با هر نوع حرارتی به راحتی سازگار می شوند.

    4. دندان لق یا شُل
    اگر حس می کنید دندان هایتان شل شده اند یا حس می کنید از هم فاصله زیادی پیدا کرده اند، این نشان می دهد که لثه هایتان دندان ها را محکم و ثابت نگه نمی دارند، چون در وضعیت وخیمی هستند.

    5. چرک روی لثه
    اگر متوجه وجود چرک روی لثه هایتان شدید، باید خیلی جدی این قضیه را پیگیری کنید. این علامت معمولاً در مراحل پیشرفته ظاهر می شود، یعنی مدت خیلی طولانی سلامت لثه ها را نادیده گرفته اید و وضعیت آن ها بدتر شده است!

    6. عقب یا کنار رفتن لثه ها
    معمولاً زمانیاین اتفاق می افتد که وضعیت لثه انقدر بد است که شروع به عقب رفتن کرده و دیگر نمی تواند دندان ها را محکم نگه دارد. بنابراین دندان ها بلند تر دیده شده و انتها و ریشه هایشانهم قابل رؤیت هستند.

    جدای از این علائم برخی از افراد بیش از حد در دهانشان بزاق ترشح می شودکه طعم فلز مانندی دارد. این نشان دهنده نوعی عفونت یا بیماری در حال پیشرفت در لثه است.

    بعضی از افراد حتی نمی دانند که در معرض خطر جدی بیماری های شدید لثه هستند که در حال پیشرفت می باشد. اکثر افراد این علائم را جدی نمی گیرند و خیلی دیر متوجه این وضعیت می شوند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، بهتر است دندان هایتان را  زود به زود چکاپ کنید و به دندانپزشک مراجعه کنید، حتی هنگامی که حس می کنید دندان ها یا لثه هایتان مشکلی کوچک اما غیر عادی دارند. هر چه زودتر درمان را شروع کنید، بیشتر به سلامت طبیعی و قدرت لثه هایتان کمک می کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان