خانه

7 نکته در مورد نحوه ی شستشوی صورت

  • آیا صورتتان را درست می شویید؟ اگر صورتتان را با عجله می شویید، پوستتان کاملا تمیز نمی شود. شستن صورت با یک لوسیون خوب، نه تنها آلودگی پوستتان را برطرف می کند، بلکه آن را کاملا تمیز می کند.برای پاکسازی روزانه ی پوست، به یک لوسیون خوب نیاز دارید.
    برای این که در این مورد بیشتر بدانید، در فهرست زیر می توانید نکات بیشتری را درباره ی شستشوی صورت بخوانید.

    1. صورتتان را با آب ولرم بشوییدصورت
    صورتتان را با آب سرد نشویید چون تأثیر خوبی روی پوستتان نمی گذارد. با آب گرم هم همین طور، چون منافذ پوستتان را می بندد. صورتتان را با آب ولرم بشویید. بهترین راه، شستشوی صورت با آب ولرم است زیرا میزانph پوست را تنظیم می کند.

    2. محصولی مناسب پوستتان انتخاب کنید
    قبل از استفاده از صابون یا لوسیون، باید بدانید که چه نوع پوستی دارید. اگر پوست چربی دارید، بهتر است از لوسیونی استفاده کنید که خواص دارویی دارد. اگر پوستتان خشک است،از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. برای پوست معمولی که نه چرب است نه خشک، بهتر است از لوسیون های معمولی استفاده کنید. انتخاب لوسیون مناسب باعث درخشندگی پوست نیز می شود.

    3. صورتتان را بیش از حد نشویید
    منظور از "بیش از حد" چه مقدار است؟ برای این که پوستتان تمیز بماند، صورتتان را بیش از حد نشویید. شستشوی بیش از حد آسیب زیادی به پوستتان می زند. این کار رطوبت پوست را از بین برده و باعث خشکی آن می شود. شستن صورت دو بار در روز کافی است. برای جلوگیری از جوش صورت در پوست های چرب، یک باراستفاده از لوسیون در روز کافی است.

    4. آرایشتان را پاک کنید
    قبل از شستن صورت آرایشتان را حتما پاک کنید. برای پاک کردن آرایشتان از یک شیر پاک کن خوب استفاده کنید. سپس صورتتان را بایک صابون یا لوسیون خوب بشویید. با این کار پوستتان کاملا تمیز می شود. یک لوسیون خوب رطوبت پوستتان را نیز حفظ خواهد کرد.

    5. پوست صورتتان را لایه برداری کنید
    یک بار در هفته پوستتان را با یک پاک کننده ی خوب لایه برداری کنید.ابتدا پاک کننده ی لایه بردار را روی پوستتان زده، سپس همه جای صورتتان را به آرامی مالش دهید. این روش آلودگی های نا خواسته در پوستتان را نیز پاک خواهد کرد. برای کاهش آکنه و جوش در پوست های چرب، از لوسیون حاوی سالسیلیک اسید برای شستشو استفاده کنید.

    6. از لیف لایه بردارصورت استفاده کنید
    همراه با لوسیون از لیف لایه بردار صورت نیز یک روز در میان استفاده کنید. این وسیله تمام آلودگی ها و کثیفی های پوستتان را از بین خواهد برد. لیف لایه بردار بافت واقعی پوست را نیز حفظ خواهد کرد. پوست خشک نیاز به مراقبت بیشتری دارد، چون به راحتی رطوبت خود را از دست می دهد. لیف لایه بردار برای این نوع پوست نیز مناسب است.

    7. شستشوی صورت را  به عادت روزانه ی خود تبدیل کنید
    شستشوی صورت با لوسیون، دو بار در روز، باید برای شما یک عادت روزانه شود.آلودگی هوا پوستتان را کدر و بی روح می کند. اگر هر روز صورتتان را به درستی بشویید، زیبایی پوستتان نیز حفظ خواهد شد.با این کار از جوش ها و آلرژی های پوستی نیز جلوگیری خواهید کرد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها پوست , زیبایی , سلامتی ,
       3

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان