خانه

7 نکته مهم در مصاحبه کاری

  • امروزه پیدا کردن یک شغل مناسب سخت شده است و اگر بخواهید شغل مورد علاقه ی خود را پیدا کنیدکه تقریباً غیر ممکن است،شغلی که بتوانید برای مدت طولانی آن را حفظ کنید. حتی وقتی بعضی از افراد از این مرحله عبور می کنند و شغل مورد نظر خود را پیدا می کنند،گاهی آن موقعیت را با حماقت خودشان خراب می کنند. اگراز مرحله ی گزینش اولیه عبور کردید و برای مرحله ی نهایی و مصاحبه ی خصوصی انتخاب شدید، در واقع نیمی از کار را انجام داده اید. حالا در این مصاحبه ی مهم و تعیین کننده چگونه باید رفتار کنید؟ هر چیزی که در مصاحبه میگویید مهم است و تا حد زیادی آینده ی کاری شماراتعیین می کند. بنابراین باید روی مصاحبه کننده تأثیر مثبتی بگذارید. دراینجا 7 نکته ای که دریک مصاحبه باید به آن ها توجه کنید را عنوان می کنیم.

    1. شرکت مورد نظرمصاحبه کاری
    در موردشرکتی که میخواهید در آن کارکنید باید اطلاعاتی داشته باشید. از قبل در مورد آن شرکت تحقیق کنید تا موقع صحبت کردن اعتماد به نفس داشته باشید. چون آن ها متوجه می شوندکه آن شرکت را می شناسید،این که چگونه کارمیکند،چه کارهایی انجام می دهد و یا این که چه دستاوردهایی داشته است. اطلاعات شمادرمورد آن شرکت تأثیرمثبتی روی مصاحبه کننده می گذارد و نشان میدهدکه واقعاً به آن شغل علاقهمندهستید.

    2. محیط کار
    طوری رفتار کنیدکه نشان دهد با محیط کار آن شرکت آشنا هستید و می توانید خودتان را با محیط آن جا وفق دهید.اگر در موردفرهنگ کاری شرکتی که می خواهید در آن کار کنید اطلاعاتی نداشته باشید، مصاحبه کننده فکر می کند که شما نمی توانید خودتان رابا محیط جدید وفق دهید. به هر حال اگر خودتان را با اعتماد به نفس نشان دهید آن ها هم می توانند به شما اعتماد و اطمینان کامل داشته باشند.

    3. تجربه ی کاری
    یکی از موارد مهمی که در طول مصاحبه باید روی آن تأکید کنید، تجربه ی کاری شماست و این که چقدر به شغلی که قرار است در آن شرکت داشته باشید ربط پیدا می کند. مصاحبه کننده باید قانع شود که تجربه ی کاری شما به آن شغل مربوط است و در حقیقت بهترین موردی هستید که آن ها می توانند برای آن شغل در نظر بگیرند. برای تأثیر گذاری مثبت و جلب توجه آن ها، طوری رفتار کنید که انگار قِلق کار را می دانید!

    4. نمونه کار
    نمونه کارشما مورد دیگری است که درطول مصاحبه باید در مورد آن صحبت کنید. این که سابقه ی کاری اتان چیست و چه نوع تجربه هایی دارید،موارد مهمی هستند که هرمصاحبه کننده ای به آن هاتوجه می کند.بایدنمونه ی کاری مربوط به شغل مورد نظر را حتماً داشته باشید و به آن ها ارائه دهید. این طوری کار آن ها هم راحت تر می شود و متقاعد می شوند که شما صلاحیت آن شغل را دارید و در مورد آن شغل اعتماد بنفس بالایی دارید.

    5. روحیه ی کار تیمی
    در مورد این که از روحیه یکار تیمی برخوردار هستید،صحبت کنید و مثال هایی را از شغل های قبلی بزنید که چطور به عنوان یکی از اعضای تیم مشکلات را حل کرده اید و با حل و فصل مسائل،موجببازدهی بالاتری شده اید.در این صورت مصاحبه کننده مطمئن می شود که شما برای آن شغل مناسب هستید.

    6. شور و شوق و طرز برخورد
    موقع مصاحبه در مورد شغل مورد نظرباید با شور و شوق صحبت کنید. باید به آنها نشان دهیدکه واقعاً به کاردر آن شرکت علاقمندهستید. به خاطرداشته باشیدکه طرز برخوردمثبت و فعالانه بیشتر از آرام و خونسرد بودن تأثیر گذار است.

    7. اهداف شغلی
    بایدعنوان کنیدکه چرا میخواهید برای آن شرکت کار کنید و این که چگونه آن شرکت،تاجایی که به حرفه اتان مربوط می شود، به پیشرفت شماکمک میکند. مصاحبه کننده را متقاعد کنید که این قراردادبرای هر دو طرف سودمند است و شما صلاحیت شغل پیشنهادی را دارید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان