خانه

آیا از شامپو مناسبی استفاده می کنید؟

  • بعضی اوقات شستن موها خیلی کار سختی می شود،غیر از این که چند بار در هفته باید از شامپو استفاده کرد، انواع مختلف و متنوع شامپوها هم واقعاً گیج کننده است. برای این که موهایتان را با روش درستی بشوئید، در این مقاله، نکات سودمند و اساسی برای شستن انواع موها جمع آوری شده که می توانید دستورالعمل مربوط به خودتان را پیدا کنید.

    اکثر زنانی که موهای نازکی دارند برای جلوگیری از چرب شدن موها،باید هر روز آن ها را بشویند.اما چون شستشوی بیش از حد موها باعث چرب شدن پوست سرهم می شود، بهتر است که یک روز در میان آن ها را بشوئید و در روز های دیگر از شامپوی خشک استفاده کنید.شامپو

    اگر می خواهید موهایتان خیلی صاف و تخت و به هم چسبیده نباشد، باید از شامپوهای مخصوص موهای نازک استفاده کنید.اما بعضی از کارشناسان مخالف استفاده از محصولات دارای سیلیکون (برای مبارزه با موهای مجعد و شکنندهیا اضافه کردن درخشندگی به موها) هستند، چون آن ها باعث می شوند موهایتان کم حجم و تخت شده و خیلی نرم و بی جان به نظر برسند. موهای فر، مخصوصاً اگر رنگ شده باشند، خیلی زود خشک می شوند. بنابراین آن ها را فقط دو بار در هفته بشوئید. بهترین راه این است که از یک اسپری نرم کننده یا طراوت دهنده مو استفاده کنید تا حالت طبیعی موهایتان برگردد.

    شامپوهای مخصوص موهای فر، حلقه های مو را براق، درخشنده و با طراوت می کند.این نوع شامپوها دارای خواص مرطوب کنندگی غلیظ تری هستند و به آبرسانی دوباره مو کمک می کنند که باعث می شود موها دوباره حالت حلقه حلقه و فر طبیعی خودشان را پیدا کنند.

    برای جلوگیری از آسیب دیدگی، موهای خیلی وز و مجعد را فقط یک بار در هفته بشوئید.اگر زیاد ورزش می کنید و دوست دارید همیشه موهایتمیزی داشته باشید،باید آن ها را فقط با آب بشوئید، روی موها نرم کننده بگذارید و آن ها را بدون شامپو بشوئید. نرم کننده باعث می شود که موها را راحت شانه کنید و در کل هفته آن ها رابه راحتی حالت دهید. بعلاوه حلقه های مو حالت و حجم طبیعی خودشان را پیدا می کنند.

    اکستنشن موها هم ممکن است به خاطر عرق کردن یا چربی بیش از حد، زود کنده شوند.برای همین باید موها را هر روز یا یک روز در میان بشوئید. برای از بین بردن هر نوع چربی یا عرق،با شامپو لابلای هر اکستنشنیرا ماساژ دهید. اکستنشنتان هر برندی که دارد، از شامپوی همان شرکت استفاده کنید، چون شامپوهای مخصوص به ویژه آن هایی که سیلیکون دارند، باعث کنده شدن اکستنشن از روی موها می شوند.

    رنگ مو معمولاً خیی زود از بین می رود، حتی آب هم ممکن است رنگ موی جدید شما را به مرور محو کند. بنابراین بهترین راه حل نگه داری درست از موهاست. موها راحداکثر سه بار در هفته بشوئید و حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ کرده استفاده کنید.چون مواد مغذی بیشتری برای مو دارند و دارای فیلتر uvیا همان ضد آفتاب مو هستند.

    حتماً باید از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. چون سولفات روغن مو را می گیرد و مولکول های رنگ مصنوعی را از بین برده و پاک می کند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زیبایی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان