خانه

آیا از صبح زود بیدار شدن بیزار هستید ؟

  • با اینکه حدود چند سال است  صبحها پیاده روی روزانه دارید اما هنوز صبح زود بیدار شدن برای سرکار رفتن حس خوبی را در انسان ایجاد نمیکند.در حقیقت موضوع این است که اگر شیفته ی پیاده روی صبحگاهی باشید  همین، علت انگیزه ی صبح زود از خواب بیدار شدن شما می شود.

    دراین  مقاله 6 روشی را که باعث انگیزه شما در اول صبح  و باعث ترک کردن هرچه سریعتر تختخواب گرم شما میشود را مطرح میکنیم که تضمین کننده سلامت شما هم میباشند...

    1. برنامه ریزی داشته باشید.صبح
     مسلما سخت ترین کار هنگام  بیدار شدن در صبح زود خاموش کردن ساعتی که کوک کرده اید و گشتن لباس و وسیله هایی که برای سرکار رفتنتان لازم دارید باید باشد.بهترین کار برای اینکه در این مواقع دچاراسترس نشوید این است که همه ی وسیله های مورد نیازتان برای سرکار رفتن را جمع آوری کنید و مرتب شده دریک قسمتی قرار دهید که در دسترستان باشد.البته شاید مرتب کردن وسیله هایتان از شب قبل برای روز بعدتان سخت باشد اما برای آسانتر شدن کارهایتان این خوبی را در حق خود بکنید.

    2. برای خودتان یک شریک راه پیدا کنید.

    اگر با کسی به پیاده روی میروید همین موضوع باعث میشود که طول راه برایتان سریعتر بگذرد، در این صورت مسیر 30 دقیقه ای برایتان 10 دقیقه ای میگذرد علی الخصوص اگر در حین پیاده روی هم مورد یک موضوع داغ هم صحبت کنید.

    3. کلاس ثبت نام کنید.
    اگر به دانشگاه میروید سعی کنید که کلاس های اول صبح را بروید و به ساعات دیگر موکول نکنید و یا اگر در نزدیکی محل سکونتتان باشگاه ورزشی و یا کلاس دیگری وجود دارد در ساعات اولیه صبح کلاس بردارید تا انگیزه ای برای از خواب بیدار شدنتان باشد.

    4. به خودتان جایزه بدهید.
    البته منظور این نیست که بعد از پیاده رویتان یک کیک بزرگ بخرید و اینگونه به خود جایزه بدهید چرا که اینکار ممکن است از اهداف سلامتی بدنتان به دور باشد.اگر نوشیدنی های کافئین دار جزو علاقمندیهای شما میباشد بعد از یک پیاده روی خودتان به یک فنجان قهوه میتوانید مهمان کنید.ویا اگر جزو افرادی هستید که صبحانه را کامل میخورید میتوانید کمی ریخت و پاش کنید و به یک دونات خوشمزه  و یا شیرینی خودتان را مهمان کنید.

    5. خودتان را با شرایط وفق دهید.
    بعضی روزها میشود که انرژی خوبی برای کار کردن دارید و خود را موظف میدانید که کارهایتان را به سرانجام برسانید علی الخصوص اگر در این کار برای شما منفعتی در نظر گرفته شده باشد.کمی گفتنش سخت است به دلیل اینکه تا خودتان تجربه نکنید شاید ارزش این موضوع را متوجه نشوید . به این صورت که خودتان را به بیشتر کار کردن عادت دهید تا در مواقعی که کار نمیکنید حس خوبی نداشته باشید. چرا که اعضای بدنتان به کار کردن عادت کرده است.

    6. به خودتان وقت استراحت بدهید.
    شاید خوابیدن قبل ساعت 11 شب برای شما مضحک باشد واز طرفی اگر بخواهید از ساعت 6 صبح به سر کارتان بروید مسلما  کمترا ز 6 ساعت وقت دارید که بخوابید و هم به پیاده روی صبگاهی بروید بنابراین ما به شما پیشنهاد میکنیم که روزی هشت  ساعت خوابیدن را حتما امتحان کنید.بنابراین اگر باید 6 صبح از خواب بیدار شوید حتما ساعت 10 شب به رختخواب بروید که هشت ساعت خواب کامل را داشته باشید.هر چند رعایت کردن این موضوع باید برای کسانی که شب زنده دار هستند باید  بسیار درد آور باشد اما لازم به ذکر است که با رعایت کردن این 6 ترفند میتوانید اعتماد به نفس خود را در ساعات اولیه صبح از دست ندهید...

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
       6

نظرات کاربران
  • nanin joon ۱۳۹۴/۶/۱۰
    راهکار برا خانومای متاهل که شوهرشون نمیذارن از خونه تکون بخورن و تا میگن حوصلم سر رفته میگه باید بچه بیاری بذار....
    اینا بدرد مجردای شکم سیر میخوره!! که اونام هر وقت روز که بیدار بشن باید کلی خدا رو شکر کرد!!
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان