خانه

آیا فکر می کنید نان غذایی سالم و مفید است؟

  • همه می دانیم که برای تناسب اندام و سالم ماندن باید مصرف کربوهیدرات را کم کنیم. حتماً با شنیدن اسم کربوهیدرات سریع به کیک، شیرینی، پیتزا، دونات و ....فکر می کنید، پس انواع نان های غلات (نان جو، گندم...) چطور؟ فکر می کنید آن ها غذایی مغذی و متعادل محسوب می شوند؟در واقع مشکل فقط کربوهیدرات و انواع آردها با فرآوری بالا نیست، بلکه مشکل اصلی ماده تشکیل دهنده  نان است: یعنی گندم! این ماده تنها برای افرادی که به گلوتن و گندم حساسیت دارند، ضرر ندارد بلکه برای همه مضر است. چون گندم به خاطر تأثیری که روی قند خون و پاسخ التهابی بدن می گذارد، مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد.

    گندم در واقع باعث چاقی می شودنان
    گندم حاوی یک ماده شیمیایی به نام آمیلوپکتین است که سریعتر از قندمعمولی تبدیل به قند خون می شود! دو برش نان (مهم نیست تماماً غلات باشد یا نه)، بیشترازخوردن شکلات و آبنبات باعث افزایش قند خون می شود. وقتی قند خون با این سرعت افزایش پیدا کند و با همان سرعت هم پایین بیاید، باعث می شود ما احساس گرسنگی کنیم.در واقع هوس و میل شدیدی به خوردن پیدا می کنیم و بیشتر می خوریم و این چرخه در طول روز ادامه پیدا می کند. اساساً غذاهایی که قند خون را بالا می برند باعث گرسنگی شما می شوند. اما با حذف نان اشتهای شما نیز کم می شود. مصرف کالری های کمتر باعث کاهش وزن می شود و این یک قاعده ساده است.

    حتی اگر شما به طور منظم ورزش کنید، ممکن است گندم باعث ابتلا به بیماری های قلبی شود
    وقتی که در رژیم غذایی شما کربوهیدرات زیادی وجود داشته باشد،آن ها تبدیل به ذرات کوچکی به نام لیپوپروتئینمی شوند که به خاطر افزایش در پلاک آترواسکلروتیک، خطرابتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی را بالا می برند. حتی اگر لاغر و ضعیف هم باشید، به مرور زمان هم این اتفاق می افتد و در واقع همان عاملی است که چربی شکم یا چربی احشایی را ایجاد می کند که پیش زمینه دیابتوبیماری هایقلبی است.چون مزارع و زمین های گندم مثل گذشته نیست، در واقع دانه ها چرب ترند چون به مرور زمان تکامل یافته تر شده اند و حتی اگر محصولات با ارگانیسمهای اصلاح یافته ژنتیکی هم عمل نیامده باشند، هیچ آزمایشی صورت نگرفته که تضمین کند بی خطر هستند.

    "گندم دست نخورده و کامل" چطور؟ آیا شاخص قند خون را پایین نگه می دارد؟
    تمام گندم ها حاوی گلوتن هستند و در واقع ممکن است باعث التهابمزمنوحتیشرایطبحرانیشوند. نان تمام غلات در واقع وجود ندارد، چون دانه ها باید برای تبدیل شدن به آرد و درست شدن نان تجزیه شوند.

    گندم باعث تحریک دیابت می شود، مخصوصاً افرادی که زمینه و استعداد ژنتیکی برای دیابت دارند
    بعضی از این نان های پفکی و فانتزی که در مغازه ها می بینید، در واقع حاوی یک آنزیم اصلاح شده به نام ترانسگلوتامینازهستند که در بعضی از افراد باعث ایجاد مسمومیت می شود. هر چه قدراین نان ها پفکی تر باشند، بیشتر احتمال دارد که حاوی دانه های تغییر ژنتیک داده شده مثل این آنزیم باشند. اگر احساس نفخ، خواب آلودگی یا احساس سیری بیش از حد می کنید، حتی اگر فکر می کنید غذاها یا موادی که می خورید، غلات کامل (سبوس دار) یا گندم طبیعی هستند، در واقع چربی شکمتان در حال افزایش است. به مرور زمان که چربی شکمتان افزایش پیدا کرد دچار مشکلات و نفخ دائم می شوید.

    گندم ماده ی پنهان در بسیاری از غذاها
    سس سویا،سسسالاد،انواع سوپ ها،سبزیجاتسرخکردهو.....در واقع حذف نان تنها بخشی از کار است و بایدحتماً برچسب همه غذاها را بخوانید یا خودتان غذا درست کنید تا مطمئن باشید هیچ گندمی در چیزی که می خورید وجود ندارد. یکی از سریع ترین راه ها برای کاهش چربی شکم نخوردن نان و کلاً گندم است: "کاهش گندم، کاهش

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها تغذیه , تناسب اندام ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان