خانه

اگر می خواهید میراث بزرگی از خودتان به جا بگذارید باید متفاوت باشید

  • گاهی اوقات ما در بعضی زمینه ها برتر و با استعدادتر از دیگران هستیم و همین مسئله ما را از آن ها متفاوت می سازد. البته شاید خودمان آن را نفهمیم و بدون این که بدانیم ناخودآگاه سعی کنیم زیاد در معرض دید نباشیم. ولی بی فایده است چون همیشه این افراد بیشتر از بقیه دیده می شوند.

    این مقاله درباره میراثی است که ما از خود به جا می گذاریم، چون متفاوت هستیم! در مورد مسیری که در آن هستیم و متولد شدیم تا تبدیل شویم به کسی که باید باشیم.

    اگر به تمام متفکرین بزرگ قرن گذشته نگاهی بیندازید، یک ویژگی مشترک بین آن ها پیدا خواهید کرد، آن ها همه در برابر ناملایمات زندگی مقاومت کردند و دوام آوردند، در مسیر شخصی خود منحصر بفرد بودند. ریسک کردند، شکست خوردند، مورد انتقاد قرار گرفتند، ولی تسلیم نشدند، دوباره سعی کردند و موفق شدند. آن ها تاریخ را ساختند.

    ما همه با استعدادهایی به دنیا می آییم که شبیه هیچ کس نیست و این استعدادها، با تجربه های ما در زندگی شکل می گیرند تا بتوانیم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذاریم. پس هر چقدر هم که وانمود کنیم این استعدادها و موهبت ها وجود ندارند، سرانجام خود واقعیِ ما نمایان می شود.

    بعضی از افراد در سن خیلی پایین دنیا را تغییر می دهند ولی ممکن است دیگران آن کار را خیلی تصادفی به پایان برسانند! به جا گذاشتن یک میراث با این گونه نوشتن تاریخ شروع نمی شود یا با برخی اختراعات جدید و بزرگ یا پیدا کردن روشی برای سیر کردن گرسنگان. در اکثر موارد با چیزی کوچک تر اتفاق می افتد. مثلاً با یک فکر فردی، یک ایده فردی، یک تصور یا الهام فردی، یا حتی یک کلمه. تمام این چیزها برای شروع یک گفتگو یا برای آغاز یک تغییر با هم پیش می آیند.

    خواستِ ما برای متفاوت بودن، نه تنها روی دیگران، بلکه روی دنیای پیرامون ما نیز تأثیر گذار است، باید به خودمان اجازه دهیم که دیده و شنیده شویم، نه فقط به خاطر این که به موقعیتی برسیم که دیگران نیازمند آن هستند، بلکه به این خاطر که این استعداد و موهبت به ما بخشیده شده تا آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

    بعضی وقت ها برای مدتی طولانی منزوی و گوشه گیر می شویم برای این که بهانه ای برای فقدان عملکرد و فعالیتمان داشته باشیم. گاهی فکر می کنیم این دنیا با تمام آدم های درونش پر از بی عدالتی و ضرر و زیان برای ماست. تنها راه از بین بردن این طرز فکر این است که همان کسی باشیم که قرار است باشیم و به خاطر آن پا به این دنیا گذاشتیم. بعضی ها به دنیا می آیند تا فقط بخوانند و هیچ وقت لازم نیست که خودشان یک نوت برای یک آهنگ بنویسند، برخی به دنیا می آیند تا فقط در یک تیم بازی کنند و هیچ وقت خودشان یک تیم فردی تشکیل ندهند، برخی به دنیا می آیند تا چیزی را خلق کنند ولی هیچ وقت ایده هایشان را روی کاغذ نمی آورند و برای کسی آشکار نمی کنند. برخی به دنیا می آیند تا رهبری کنند، ولی در عین حال آرام و بی صدا در خفا می مانند. برخی دیگر نیز هستند که به دنیا می آیند برای طراحی، برای نوشتن، برای ساختن، اما ممکن است هیچ وقت هیچ کدام از این کارها را نکنند!

    این افراد ترجیح می دهند در خلوت خودشان و در جایی باشند که دیده نشوند. ولی زمانی به بزرگی و عظمت دست پیدا می کنید که بخواهید متفاوت باشید. تنها در این صورت است که همه شما را به خاطر می سپرند، چون با دیگران متفاوت بودید. ولی اگر استعداد ها و موهبت هایی که دارید را پنهان کنید یا راکد بمانند، در تاریخ ماندگار نخواهید شد و میراثی از شما به جا نمی ماند.

    ما همه ویژگی های منحصر بفردی در خود داریم و تا زمانی که آن ها را پیدا نکنیم و با بقیه به اشتراک نگذاریم خدمتی به این دنیا نکرده ایم.

    دوست دارید در این دنیا سربلند باشید؟

    اول از خودتان این سوال ها را بپرسید:

    چه کاری را دوست دارم انجام دهم؟

    در چه موقعیتی از همه راحت تر هستم؟

    چگونه می توانم متفاوت باشم؟

    چگونه می توانم استعدادهایم را با دیگران به اشتراک بگذارم؟

    هنگامی که شما متوجه شدید و پذیرفتید که یک موهبت یا استعداد خاصی دارید، مهم نیست چقدر کوچک، استعدادهای شما به طور طبیعی نمایان می شود و همانی می شوید که قرار است باشید.  شاید فکر کنید اهمیتی ندارد و روی هیچ کس تأثیرگذار نیست، ولی میراث ما نه تنها بعد از این که ما از این دنیا رفتیم، بلکه در طول مسیری که زندگی کردیم نیز شکل می گیرد و روی دیگران و جهان پیرامون ما تأثیرگذار است. در بسیاری از داستان ها گفته شده که تصاویر و خاطراتی که در زندگی نقش هایی به جا می گذارند، همیشه حس می شوند و به چیزی تبدیل می شوند که پاک کردن آن غیر ممکن است.

    متفاوت باشید. چون شما هستید!

    هر چه زودتر موهبت هایمان را بپذیریم، به جای این که در مقابل آن ها بجنگیم، برای جهان پیرامون و مردم درون آن بهتر و مفیدتر خواهیم بود.


    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها موفقیت ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان