خانه

بزرگ ترین اشتباهات درباره صبحانه

  • صبحانه مهم ترین وعده غذایی در طول روز است و اگر آن را حذف کنید، نزدیک ظهر دل ضعفه شدیدی می گیرید. اما تمام صبحانه ها با هم یکسان و برابر نیستند، حتی اگر صبحانه ی شما به ظاهر سالم باشد، مثل نان آووکادو، گرانولا یا میوه، شاید مقدار انرژی را که در طول روز نیاز دارید به شما ندهد.

    مهم نیست صبحانه ی شما چه چیزی باشد، نیمی از آن باید میوه و سبزیجات باشد، یک چهارم آن غلات سبوس دار و یک چهارم هم پروتئین باشد. قسمت پروتئین بسیار مهم است و باید حتماً به آن توجه کنید. پروتئین نیرو و انرژی لازم را برای شما فراهم می کند. اگر فقط کربوهیدرات در صبحانه اتان داشته باشید، سوخت و ساز بدن در کل روز متوقف می شود. این که چقدر احساس گرسنگی کنید بر پایه دو اصل است: چقدر می خورید و چه چیزی می خورید. اگر صبحانه اتان پروتئین نداشته باشد، موقع ناهار احساس گرسنگی بسیار شدیدی می کنید.این احساس گرسنگی شدید باعث می شود غذاهای بی قوت و ناچیز و غیر مغذی را انتخاب کنید.صبحانه

    دلیل دیگری که کمبود پروتئین به بدن شما آسیب می رساند، این است که چون بدن شما تنها 30 گرم را در هر دفعه می تواند مورد استفاده قرار دهد، اگر شما این ماده مغذی را به اندازه کافی در صبحانه نداشته باشید، در بقیه روز به سختیآن را به دست می آورید. اکثر زنان 80 تا 100 گرم پروتئین را در طول روز نیاز دارند. اگر چه مقدار دقیقی که هر فرد نیاز دارد بستگی به وزن و فعالیت او دارد.

    حتماً لازم نیست برای داشتن پروتئین کافی صبحانه ای بخورید که استیک و تخم مرغ داشته باشد، می توانید تخم مرغ و پنیر به همراه مقداری میوه بخورید. به خاطر داشته باشید که بهترین حالت این است که تمام پروتئینی که نیاز دارید را از مواد غذایی به دست بیاورید نه پودرهای مکمل. منابع حیوانی مثل مرغ، گاو، بوقلمون، تخم مرغ، شیر، پنیر و ماست. اما در نظر داشته باشید که منابع گیاهی مثل حبوبات، مغزها و دانه ها هم خوب هستند. حمص (نوعی خوراک خاورمیانه ای) یا توفو (پنیری که از شیر سویا به دست می آید) نیز یک منبع عالی محسوب می شوند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی , تغذیه ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان