خانه

بهترین راه از بین بردن موهای زائد صورت

  • موی صورت برای مردان طبیعی است، اما در مورد خانم ها قضیه فرق می کند. موهای زائد و پراکنده روی چانه، بالای لب ها و جاهای دیگر واقعاً آزار دهنده است و باعث خجالت می شود. از بین بردن همه آن ها هزینه زیادی دارد. خوشبختانه برای رفع موهای صورت چند راه حل وجود دارد. فقط باید راهی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

    اولین قدم برای رفع موهای صورت این است که بفهمید مشکل شما هورمونی است یا نه که در این صورت باید به متخصص غدد مراجعه کنید. گذشته از مشکلات هورمونی، شایع ترین دلیل افزایش موهای صورت، ژنتیکی است. به صورت فامیل و بستگان خود نگاه کنید، اگر روی صورت آن ها هم، در جاهایی مشابه صورت شما، موهاییرشد کرده باشد، احتمالاً مشکلتان ارثی است. اگر نمی دانید کدام مورد برای شما بهتر است، بهتراست قبل از شروع هر روش درمانی به پزشک مراجعه کنید.موهای زائد

    لیزر
    چند نوع از لیزرها مثل لیزر دایود، در کاهش رشد موها بسیار مؤثر هستند.این نوع لیزرها رنگدانه ملانین در مو و فولیکول های مو را هدف قرار می دهند. متأسفانه هیچ کدام از این روش ها تمام فولیکول های مو را در یک نوبت از بین نمی برند. بنابراین برای کاهش 80 تا 90 درصد از موها، باید در چند نوبت این کار را انجام دهید. به هر حال لیزرها،موها را تا حدودی به صورت دائمی از بین می برند، چون کیفیت و بافت مو را تغییر می دهند. رشد مجدد مو از نظر قطر، نازک تر و از نظر رنگ، روشن تر خواهد بود، این روش ممکن است کمی با سوزش و تحریک پوست همراه باشد، اما مشکل اصلی هزینه این روش است.

    الکترولیز
    الکترولیز تا حدودی دردناک است، چون سوزن باید وارد مجرای فولیکول مو شود و در هر بار فقط یک فولیکول مو را از بین می برد، بنابراین تعداد زیادی از این سوزن های کوچک باید استفاده شود. این روش هم گران است و هم برای نتیجه گرفتن به چندین جلسه نیاز دارد. اما این کار برای بالای لب ها و ابروها روش خوبی است.

    اپیلاسیون
    اپیلاسیون سریع و راحت است اما درد هم دارد. این روش برای نتیجه کوتاه مدت عالی است چون موها را از ریشه می کَند، اما باعث تحریک و سوزش جزئی پوست هم می شود. این روش باعث ایجاد موهای زیر پوستی می شود، به علاوه باعث التهاب فولیکول مو می شود. قیمت اپیلاسیون حرفه ای کمی بالاست، اما در خانه هم می توانید با روش های زیادی اپیلاسیون را انجام دهید.

    اصلاح
    اصلاح آسیب رسان ترین راه برای رفع موهای زائد است. این روش سریع و آسان است و در هر جایی می توانید آن را انجام دهید.اماچون باید این کار را زود به زود انجام دهید، باعث ایجاد موهای زیرپوستی و تحریک و سوزش پوست می شود، به خصوص اگر پوستتان حساس باشد. با این روش موها به صورت سطحی کنده می شود و فولیکول مو درگیر نمی شود. به همین دلیل باید این کار را هر چند وقت یک بار انجام دهید.

    کندن مو
    چند تار موی پراکنده روی چانه را با یک موچین به راحتی بکَنید، این روش سریع و مؤثر است، پوست را تحریک نمی کند و باعث سوزش هم نمی شود.البته در بعضی مواقع این کار باعث افزایش تعداد این موها می شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زیبایی , مو ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان