خانه

بهترین روش برای پخت استیک

  • آیا استیک پخته شده به روش "پخت کامل"یا "Well-Done"به مغز شما آسیب می رساند؟

    همه ما می دانیم چیزهایی که می خوریم در سلامتی ما چقدر تأثیر گذار است.اما چیزی که تا الان خیلی راجع به آن فکر نکردیم، این است که به همان اندازه که چه چیزی می خوریم، اهمیت دارد، روش پخت آن ها نیز به همان اندازه مهم است. این که چطور غذایمان را آماده می کنیم و روش هایی که برای پخت استفاده می کنیم، باعث سالم یا مضر بودن غذای ما می شود. مطالعات نشان داده که غذاهای سوخته، مثل استیک به روش پخت کامل، دارای مواد سرطان زای سمی هستند. پخت غذابا دمای زیاد نیزباعث دناتوره شدن آن (تغییر ماهیت غذا)می شود، مخصوصاً گوشت. مصرف گوشت پخته شده با دمای بالا، (مثل کباب/بریان کردن، برشته/نیم سوز کردن، دودی کردن گوشت با حرارت زیاد)، باعث بیماری های ذهنی مثل آلزایمر می شود. شواهد نشان می دهد که گلیکوتوکسین ایجاد شده، در طول پخت گوشت با حرارت بالا، باعث این بیماری می شود.استیک

    بهترین روش ها برای پخت استیک

    پخت آهسته (آرام):
    یک روش آسان و مؤثر برای صرفه جویی در زمان برای پختن گوشت، مخصوصاً وقتی از یک آرام پز استفاده می کنید. نکته مهم در مورد این نوع پخت، به خصوص در باره ی گوشت، این است که کلاژن را به شکل قابلیت دستیابی زیستی تجزیه می کند. بهترین روش برای پخت آهسته این است که در آرام پز محکم و سفت بسته شده باشد تا در معرض هوای کمتری قرار گیرد.
    نیم جوش کردن: این روش از اکسیده شدن چربی ها جلوگیری می کند، اما ممکن است پروتئین را کاملاً دناتوره کند. اگر می خواهید گوشت را به روش نیم جوش بپزید، در مدت زمان کمی این کار را انجام دهید. چون اگر چند ساعت طول بکشد، احتمال دناتوره شدن پروتئین زیاداست.

    پخت ( در فر یا تنور) :
    این روش نسبت به روش های دیگر خطر بیشتری دارد، چون معمولاً در دمای بالا انجام می شود. اگر می خواهید گوشت را با این روش بپزید، دما باید 320 درجه فارنهایت یا کمتر باشد. نکته مهم این است که دمای پخت همیشه باید زیر 320 درجه باشد و به مواد غذایی نیز آنتی اکسیدان اضافه کنید، مثل زردچوبه، رزماری، مرکبات یا حتی چای سبز تا از اکسیده شدن غذا جلوگیری کنید.

    دمای کم/آهسته:
    اگر می خواهید گوشت را بپزید، بهترین روش این است که آن را در مقدار کمی آب روی درجه حرارت کم گذاشته و مقداری ادویه به آن بزنید. آب نیز از اکسیده شدن جلوگیریمی کند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها تغذیه ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان