خانه

حمام کوتاه، نشانه ی شاد بودن است .

  • آیا احساس کثیفی دارید و میخواهید سریعا حمام بروید  ؟
    شاید به نظرتان بیاید که حمام کردن یک عمل مداوم است که فقط برای تمیز شدن انجام میشود مانند مسواک کردن دندان . آیا جزو افرادی هستید که ظرف مدت 5 دقیقه حمام میکنید و یا اینکه حمام کردن برایتان به معنی در حمام بودن به مدت چند ساعت است ؟

    تحقیقات نشان داده است که  هر چه مدت زمان حمام کردن بیشتر باشد شادی در این افراد کمتر است.روانشناس و محققی با مطالعه  بر روی رابطه ی بین گرمای فیزیکی و ارتباط اجتماعی نتیجه گرفت :

    " افرادی که تنهاتر هستند با آب گرمتر و به مدت بیشتری زیر دوش حمام میمانند. " به عبارتی تحقیقات نشان داده است افرادی که به مدت طولانی به زیر دوش میروند و با آب گرم حمام میکنند در واقع بودن به مدت طولانی به زیر دوش آب گرم را به عنوان جایگزینی جهت روابط اجتماعی خود میبینند و حتی ساعت های زیادی را در آنجا به خیال پردازی میپردازند. و به این صورت فشار مشکلات خود را کمتر کنند.

    روانشناسان دانشگاه هاروارد متیو کیلینگس ورت و دانیل گیلبرت تحقیقاتی انجام دادند مبنی بر اینکه آیا تمرکز مغز به شادی افراد بستگی دارد یا خیر ؟
     طبق تحقیقات به عمل آمده کشف کردند که بیش از نیمی از تفکرات ما انسان ها با آنچه که انجام میدهیم مغایر است. مقاله ای در آمریکا منشر شده است با این عنوان که :

    ممکن است فکر کنید این سرگردانی روانی شما را به مکان های شادتری خواهد برد، در صورتی که داده های داخل مغز چیز دیگری است. ما زمانی شاد خواهیم بود که افکارمان با عملمان در یک راستا قرار بگیرد. ممکن است موضوعی که به آن فکر میکنید شستن ظروف باشد که اگر با عملتان در یک راستا قرار بگیرد آن زمان شما شاد هستید.

    کسانی که حمام های سریعی دارند این مشکل را ندارند.
    اگر به حمام کردن سریع تمایل دارید بنابراین فکر و تمرکز فکریتان در یک راستا قرار دارد و  این نشان دهنده این است که حمام کردن حکم اتاق فکر را برای شما ندارد و به احتمال زیاد شما رابطه‌ی اجتماعی خوبی دارید و از خشنودید. در اغلب اوقات از طرف دوستان و خانواده دوست داشتنی تلقی میشوید ، از شما قدردانی میشود و همچنین کمتر دچار افسردگی و گوشه نشینی هستید.

      مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها روان شناسی ,
       3

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان