خانه

خانه ای جادویی با ترکیبی از رنگ های آبی

  • مرد و زن در منزل خود آرامش می خواهند و ما به شما خواهیم گفت که بازی کردن با رنگ آبی در دکوراسیون چه طور فضایی استثنایی برای تان فراهم خواهد کرد
    رنگ آبی هم زیباست و هم یکی از رنگ های بسیار خوب در فنگ شویی است، پس خانه جادویی خود را با رنگ آبی بیارایید. همیشه شنید ایم که رنگ آبی آرامش بخش است ولی آیا واقعاً این طور است و آیا تمام درجات رنگ آبی این خاصیت را دارند؟ خانه , دکوراسیون ,آبی , زیبایی
    استفاده از رنگ دریا، رنگ آب و رنگ صبح آسمان همگی در فضای داخلی آرامش به همراه دارند اما برای جلوگیری از خسته کننده شدن، می توانیم در تابستان در کنار رنگ آبی از رنگ خاکستری و در زمستان از رنگ سبز جلبکی پر رنگ استفاده کنیم. در کنار این رنگ ها رنگ سفید لطافت خاصی به محیط می بخشد. مجبور نیستید همیشه در کنار این رنگ ها از تزئینات دریایی استفاده کنید و یک تصویر کلیشه ای از کلبه های کنار دریا به وجود آورید! با کمی ذوق و دقت می توانید تزئینات خاص تر و جدیدتر به کار ببرید، استفاده از گوی های شیشه ای، گلدان های تیره و روشن که داخل آنها گل هایی به رنگ متضاد با گلدان قرار گرفته و همچنین شمع هایی که در چند رنگ آبی و سبز جلبکی می توانند در گوشه و کنار قرار گیرند فضا را بسیار شیک و امروزی خواهند کرد. این رنگ آمیزی برای تمام فضاها قابل استفاده خواهد بود، مثلا اگر حمام یا دستشویی یا کاشی های سفید یا آبی کم رنگ یا سبز کم رنگ دارید و خیلی به نظر بی روح و ساده می آید، این رنگ آمیزی آن جا را متحول خواهد کرد. حوله های آبی و سبز به همان رنگ هایی که در تصویر می بینید و همچنین جای صابون، جامسواک و سایر لوازمی که در حمام یا دستشویی مورد استفاده دارد را می توانید از لوازم شیشه ای یا پلاستیکی براق از این رنگ آمیزی انتخاب کنید.
    در آشپزخانه ظروف تزئینی که داخل قفسه های شیشه ای و روی کابینت ها قرار می گیرد، می توانند به این رنگ باشند این رنگ آمیزی در کنار کابینت های کرم روشن، سفید و قهوه ای خیلی تیره جلو ویژه ای خواهد داشت.
    اگر سرویس خواب شما رنگ پوششی دارد و شما بافت چوب را نمی توانید ببینید، می توانید آن را به هر رنگ دیگری هم که دوست دارید رنگ کنید. در این صورت خاکستری کم رنگ برای سرویس خواب و رنگ بندی آبی و سفید برای ملحفه ها، پرده، کوسن ها و فرش چیزی است که پسرهای جوان آن را دوست دارند.
    در اتاق نشیمن این رنگ آمیزی را با استفاده از تنوع در طرح پارچه زیباتر کنید. پارچه های گلدار، چهارخانه، راه راه و ساده در کوسن های مختلف بکار ببرید ولی رمز زیبایی آنها این است که دو تا سه رنگ اصلی در همه آنها عینا تکرار شده باشد و نوع آبی یا سبز همه آنها یک باشد. فقط طرح ها متنوع باشند. در کنار این ها رومیزی های ساده سفید با گلدان های شیشه ای پررنگ و گل های سفید داخل آنها جلوه ای خیلی تمیز و شفاف به فضا می دهند. سعی کنید ملحفه ها و کوسن ها را از جنس های خیلی نرم و لطیف انتخاب کنید و همیشه آنها را خیلی تمیز نگه دارید.
    استفاده از صابو های تزئینی و مواد معطرکننده را فراموش نکنید، گذاشتن چند شمع هم این فضا را مجلل تر خواهد کرد.
    سعی کنید ملحفه ها و کوسن ها را از جنس های خیلی نرم و لطیف انتخاب کنید و همیشه آن ها را خیلی تمیز نگه دارید.
    در اتاق خواب درجات روشن تر از رنگ ها بسیار زیبا و رومانتیک خواهند بود، ملحفه های سفید با کوسن های آبی و سفید و یک رانر در پایین تخت خواب از جنس مخمل یا حوله ای به رنگ آبی پررنگ فوق العاده خواهد شد. این رنگ آمیزی هم در کنار سرویس خواب با چوب های سفید، یا قهوه ای تیره و یا کرم روشن تصویر دل نشینی ایجاد خواهد کرد.
     
    چگونه از رنگ آبی در فنگ شویی استفاده کنیم
    در شماره های قبل هم راجب فنگ شویی در دکوراسیون و تأثیر مثبتی که در کیفیت زندگی دارد، صحبت کرده ام. به کمک فنگ شویی می توانید فضای داخلی خانه را اصلاح کنید و انرژی مثبت را به جریان اندازید. فنگ شویی در لغت به معنی باد و آب است.خانه , دکوراسیون فنگ شویی هنر چیدمان محیط برای ایجاد تعادل و هماهنگی بهتر میان انرژی هایی است که ما را احاطه کرده اند و ریشه در فرهنگ چینی دارد. همانطور که طب سوزنی جریان انرژی مثبت را در بدن بهبود می بخشد، فنگ شویی نیز همین عمل را در محیط پیرامون ما انجام می دهد.
    رنگ آبی یکی از بهترین رنگ از فنگ شویی است. رنگ آبی از آبی خیلی روشن شروع می شود و تا رنگ سبز آبی اقیانوس ادامه دارد. رنگ آبی به عنصر آب در فنگ شویی ارتباط دارد که عنصر بسیار مهمی است. این رنگ بسیار مناسب استفاده در ناحیه شرقی خانه جایی که در فنگ شویی قسمت سلامتی و خانواده نامیده می شود است. در فنگ شویی عقیده بر این است که عنصر آب انرژی عناصر چوبی را در این دو ناحیه زیاد می کند، پس اگر از رنگ آمیزی آبی در این مناطق استفاده کنید به جریان انرژی و افزایش آن کمک کرده اید.
    همچنین رنگ آبی ملایم در فنگ شویی اثر بسیار مثبتی در مطالعه و یادگیری بچه ها خواهد داشت. مطالعات نشان داده است که بچه هایی که در زیر سقف های به رنگ آبی روشن مطالعه کرده اند، یادگیری بیشتری نسبت به آنهایی که در زیر سقف های سفید معمولی بوده اند داشته اند.
    آبی ر شن همچنین به متعادل کردن و هماهنگ کردن انرژی کمک می نماید و زمانی که رنگ آبی تیره در کنار آن قرار می گیرد انرژی فنگ شویی آرامش و سکوت عمیق تری را ایجاد خواهد کرد. البته تقدم انتخاب این انرژی ها بستگی به مکان استفاده از آن دارد. برای مثال استفاده از رنگ آبی تیره برای کمک به خواب بهتر در اتاق خواب و رنگ آبی روشن که سرزندگی و شادابی جریان آب را نشان می دهد برای استفاده در اتاق نشیمن یک خانواده بزرگ توصیه می گردد.
     در آیین فنگ شویی استفاده از رنگ آبی تیره در نواحی جنوبی، شمال غرب و غرب خانه شما بسیار کم توصیه می گردد و در نواحی شمال، شرق و جنوب آزادانه قابل استفاده می باشد. یکی از مهم ترین ترکیب ها برای آرامش در فنگ شویی، ترکیب رنگ های سفید و آبی است به طوری که استفاده از این ترکیب جریان انرژی مثبت را از آسمان لایتناهی به خانه شما سوق می دهد.
     
    و اما اتاق خواب:
    اگر می خواهید در اتاق خواب شما آرامش و عشق در جریان باشد و اگر دوست دارید که عشق بین شما و همسرتان بیشتر و بیشتر شود، فقط استفاده از رنگ آبی کافی نیست. این اتاق حتماً باید برای دو نفر از همه نظر آماده باشد، یعنی اگر فقط یک پاتختی دارید یک طرف تخت به دیوار چسبیده، انرژی برای دو نفر در این اتاق به یک اندازه نیست، کاری کنید که این تعادل برقرار شود. کمدهای اتاق حتماً باید مرتب باشند و فضای خالی هم در آنها وجود داشته باشد تا جریان انرژی به راحتی در آن برقرار شود. این کار نه تنها به جریان انرژی کمک می کند بلکه به شما اجازه می دهد که اشیا کسی را که دوست دارید به درستی و راحتی در این کمد جای دهید و این به بهبود ارتباط میان شما بسیار کمک خواهد کرد. مرد یا زن رویاهای شما چگونه اند؟
    چیزی از این رویا را در اتاق تان به تصویر بکشید، هرگز از تصاویر غمگین، تنها و افسرده استفاده نکنید. تصویر قلب شکسته با یک تیر در میان آن اولین گزینه برای نابود کردن عشق میان شما و همسرتان است. تصاویر، رنگ ها، اشیا همگی باید زیبا، تمیز و رومانتیک و عاشقانه باشند.

    چند توصیه ساده برای طراحی اتاق خواب
    در نگاه اول با اتاق خوابی استثنایی مواجه می شوید، اما در تحلیل جزئیات اتاق درخواهید یافت که استفاده از چند نکته ساده چنین فضای مهیجی ساخته است. خانه , زیبایی
    درست کردن این آینه مثل آب خوردن است. برای دو طرف آینه قاب چوبی ساده سفارش دهید و روی آن چرم مصنوعی با طرح کروکدیل بکشید؛ در جلوی این آینه چراغ های کریستالی بی نظیر خواهند شد. بهتر است دیوار پشت این آیینه ساده باشد تا جلوه بیشتری پیدا کند و البته به رنگ روشن چون کنتراست زیادی دارد و جلوه بیشتری پیدا می کند.
    برای کف این اتاق حتماً از فرش روشن مثل کرم طلایی خیلی روشن استفاده کنید. هر چه این فرش ساده تر و رنگ آن ملایم تر باشد تیرگی وسایل جذاب تر خواهد شد. در این تصویر رنگ کف اتاق طوسی روشن است که چون رنگی خنثی است، تأثیر زیادی روی رنگ فرش نخواهد گذاشت. اگر کف شیری روشن هم داشته باشید مشکلی پیش نمی آید.
    در کنار رنگ دودی مشکلی این اتاق آنچه باعث لوکس شدن آن شده است رنگ تند آبی کوسن روی تخت و استفاده از اشیاء شیری طلایی است.
    تضاد این رنگ، آبی اتاق را از حالت یکنواختی بیرون می آورد، استفاده از شیشه های رنگی به رنگ آبی تند هم روی میز آرایش یا برای چند تکه تزئینی کوچک جالب خواهد بود.
    کاغذ دیواری هم که برای اتاق انتخاب شده با طرح چرم هماهنگی دارد، حتی کاغذ دیواری با طرح چرم کروکدیل هم در ایران موجود است که فضا را بسیار بسیار مجلل خواهد کرد.
    یک مبل تک مخملی به رنگ بژ طلایی روشن مثل فرش این اتاق خواب در یک گوشه بسیار زیبا خواهد بود که اگر یک میز کوچک هم کنار آن قرار دهید فضای دلنشینی را به وجود خواهد آورد. بهتر است سبک این مبل یک نفره، برخلاف بقیه وسایل که خطوطی کاملا صاف و تیز دارد کمی فانتزی باشد تا باز هم با ایجاد تنوع فضا زیباتر شود.
    دو پشت سری تختخواب از جنس چرم مصنوعی یا طبیعی با طرح کروکدیل حالت بسیار گران قیمتی به این سرویس خواب داده اند، شما به راحتی می توانید اگر پشت سری پارچه ای دارید آن را با روکش چرم مجدداً روکش کنید.
    حتی روی یکی از کشوها هم می توانید این کار را انجام دهید. بهتر است پشت در کشو را از داخل هم چرم بکنید تا وقتی کشو را باز می کنید داخل آن هم نمای تمیز و زیبایی داشته باشد. برای این کار اشخاصی که به صورت حرفه ای رویه کوبی انجام می دهند می توانند شما را کمک کنند.

    منبع : زندگی ایده آل
    برچسب ها دکوراسیون ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • pari san ۱۳۹۲/۱۲/۵
    من میخوام واسه خونه خودم اینکارو بکنم دعا کنید همه چی همونطور که میخوام پیش بره
  • aramjoon ۱۳۹۸/۱۰/۹
    منم میخوام از این رنگ واسه اتاق پسر بچم استفاده کنم مثل این سایت
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان