خانه

خواص شگفت انگیز چای زنجبیل

  • خواص شگفت انگیز چای زنجبیل

    زنجبیل یک ماده ی غذایی فوق العاده عالی است که عطر و طعم خاصی دارد. شامل انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و روغن های بسیار لازم و ضروری است که بدن، ذهن و روح را تغذیه و درمان می کند. این روغن ها و مواد معدنی، ضد ویروس، ضد باکتری، ضد انگل و ضد قارچ های قوی هستند. یکی از بهترین راه ها برای استفاده از زنجبیل در برنامه ی غذایی، خوردن چای زنجبیل است. چای زنجبیل خواص شگفت انگیزی دارد که انرژی، شادی و سلامتی کلی شما را زیاد می کند. در متن زیر چند مورد از این خواص را بخوانید.

    • تسکین معده
    یکی از خواص معروف زنجبیل، تسکین معده است. یک درمان عالی برای پیشگیری از تهوع، درمان بیماری حرکت و مبارزه با بیماری صبحگاهی (ویار دوران بارداری) است. وقتی اولین نشانه های معده درد را احساس کردید، برای جلوگیری از بدتر شدن، سعی کنید یک فنجان چای زنجبیل با لیمو بخورید.

    • کاهش استرس
    چای زنجبیل اثر آرام بخشی روی ذهن و بدن دارد. خواص تسکین دهنده آن باعث کاهش استرس و بهتر شدن حس و حال و مزاجتان می شود. هر وقت حس کردید استرس دارید، یک فنجان چای زنجبیل بخورید. خیلی سریع حالتان بهتر می شود.

    • تقویت سیستم ایمنی بدن
    مطالعات نشان داده مصرف دائم چای زنجبیل، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. چون زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی است، سیستم ایمنی را تقویت کرده و در برابر عفونت ها، سرماخوردگی و آنفولانزا از بدن محافظت می کند. به جای این که بعد از ظهر ها نوشابه یا قهوه بخورید، یک فنجان چای زنجبیل بخورید تا بدنتان را قوی و سالم نگه دارد. حتی برای این که خواص آن را بیشتر کنید، می توانید مقداری لیمو و عسل و یا شیر نارگیل به آن اضافه کنید.

    •بهبود جریان خون
    زنجبیل حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها برای بهتر شدن گردش خون در بدن است. چون باعث می شوند اکسیژن به سلول های بدن برسد و به طور کلی بدن سالم تری داشته باشید. بهتر شدن گردش خون از بیماری های قلبی _ عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می کند. فقط یک فنجان چای زنجبیل در روز باعث سلامتی قلب و عروق می شود.

    •تسکین درد عضلات
    زنجبیل غیر از بهتر کردن گردش خون، عضلات دردناک و حساس را نیز تسکین می دهد. اگر سردرد دارید، یا سرماخوردگی با بدن درد، یا پا درد های بعد از ورزش شدید در باشگاه، چای زنجبیل این دردها را کم می کند.

    •از بین بردن بوی بد دهان
    بوی بد دهان باعث خجالت همه می شود. با رعایت بهداشت دهان و خوردن چای زنجبیل می توانید بوی بد دهان را از بین ببرید. این نوشیدنی گرم سقف دهان را تمیز می کند، باعث احساس خنکی و تازگی دهان شده و بوی بد آن را از بین می برد. برای جلوگیری از بوی بد دهان بعد از خوردن قهوه یا هر چیز دیگری، حتماً در محل کارتان چای زنجبیل، (مسواک و خمیر دندان) داشته باشید.

    •مؤثر در کاهش وزن
    اگر به دنبال یک ماده مکمل طبیعی هستید تا در کم کردن وزن مؤثر باشد، چای زنجبیل را امتحان کنید. چای زنجبیل با بالا بردن سرعت سیستم گوارشی بدن، در کاهش وزن بدن مؤثر است. علاوه بر این باعث چربی سوزی شده و سوخت و ساز بدن را نیز بالا می برد. با خوردن یک فنجان چای زنجبیل در هر روز، بدنتان در حالت چربی سوزی دائمی قرار می گیرد.

    •محافظت در برابر بیماری آلزایمر
    مطالعات نشان داده که زنجبیل سرعت از دست دادن سلول های مغز را که رابطه مستقیمی با بیماری آلزایمر دارد، کند می کند. با ترکیب چای زنجبیل با شیر نارگیل در هر روز، می توانید از سلول های مغز محافظت کرده و طول عمرتان را بیشتر کنید.

    نتیجه
    خواص چای زنجبیل فراوان است. برای تسکین سردردها و درد عضلات، از بین بردن بوی بد دهان، تقویت سیستم ایمنی بدن، ذهن و روح، این نوشیدنی گرم و خوشمزه را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
     



    برچسب ها تغذیه ,
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان