خانه

خواص شگفت‌انگیز میوه های تابستان، برای سلامتی

  • خواص هسته انگور:هندوانه، انگور، توت فرنگی
    عصاره هسته انگور حاوی خواص آنتی اکسیدانی قوی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است عصاره هسته این میوه علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی،‌ دارای خواص آنتی‌هیستامین،‌ ضد آلرژی و ضد التهاب
    توت‌فرنگی:
    توت‌فرنگی دارای خواص بسیار زیادی است این میوه به طور طبیعی فشارخون را کاهش داده و حتی از آن جا که حاوی اسید مالیک(آنزیم موجود در خمیر دندان‌های سفید کننده) است، موجب سفید شدن دندان‌ها نیز می‌شود.
    خواص شاتوت:
    شا‌توت خواص مفیدی برای سلامت دارد، از جمله جلوگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری، سرطان، بیماری‌های وابسته به سن و سکته مغزی.
    خواص زردآلو:
    زردآلو از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. این میوه دارای مقادیر زیادی قند طبیعی است که راحت هضم می‌شوند و دارای ویتامین‌های A ، C ، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین(B3) می‌باشد.
    خواص انجیر:
    کم‌خون‌ها انجیر بخورند، انجیر تازه منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین ث است. این دو آنتی اکسیدان در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی را ایفا می‌کنند، انجیر حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است
    خواص انبه:
     میوه ای برای تقویت بینایی، انبه یکی از منابع غنی ویتامین A است همچنین دارای مقادیر کافی ویتامین C، ویتامین B، پتاسیم، کلسیم و آهن است ویتامین A در تقویت بینایی چشم و حفظ سلامتی دندانها ، پوست، استخوان و... است.
    خواص شاتوت:
    شا‌توت خواص مفیدی برای سلامت دارد، از جمله جلوگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری، سرطان، بیماری‌های وابسته به سن و سکته مغزی.وجود مواد مغذی بسیار و نقش هم‌افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر سبب شده است تا این میوه به‌ عنوان منبعی خوب برای تامین نیاز روزانه به ریزمغذی‌های گوناگون مورد توجه قرار گیرد، این نوع توت حاوی منبع خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بالایی است.مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونت‌زا ‌افزایش داده و التهاب را از بین برده و با رادیکال‌های آزاد مضر برای بدن مبارزه میکنند شاتوت‌ها حاوی مقدار مناسبی از ویتامین A و یتامین E هستند.شاتوت‌ها منبع خوبی از آهن هستند که بندرت در دیگر انواع توت‌ها پیدا میشود این میوه همچنین سرشار از پتاسیم،‌ منگنز و منیزیم است پتاسیم بخش مهمی از سلول و مایعات بدن است که میزان ضربان قلب و فشار خون را کنترل میکند شاتوت دارای مقدار فراوانی ویتامین B کمپلکس از گروه ویتامین‌ها و نیز ویتامین K است.
    این نوع توت حاوی مقدار بسیار خوبی از ویتامین B6، نیاسین، ریبوفلاوین و اسیدفولیک است. این ویتامین‌ها دارای وظایف مشترکی بوده و به بدن در سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها کمک میکنند.
    خواص هلو:
    هلو در درمان بیماری‌های حاد عفونی و نیز بیماری‌های کلیوی و ناشی از کم خونی مفید است در کاهش کلسترول خون نقش بسزایی دارد.برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی مفید است. در رفع دردهای شکمی موثر است.برای درمان دردهای روماتیسمی کاربرد دارد، هلو با تحریک ماده مترشحه معده، عمل هضم را راحت‌تر میکند، در درمان سرفه‌های شدید موثر است، برای تخفیف خستگی‌های مفرط و نیز حالات افسردگی مفید است.این میوه با داشتن قند و کربوهیدرات، انرژی از دست رفته را احیا می‌کند و خاصیت انرژی زا دارد. به خاطر داشتن مقدار بالای فسفر، محافظ سیستم عصبی است و برای درمان افرادی که دچار اختلالات عصبی هستند کاربرد دارد.محافظ طبیعی سیستم ایمنی بدن است، خوردن هلو به جای صبحانه، عملکرد روده و کبد را منظم می‌کند و خاصیت قلیایی بودن خون را حفظ میکند اگر آب هلو را به صورت لوسیون روی پوست بمالید باعث شفافیت و بازسازی پوست میشود، در پوست هلو موادی وجود دارد که لایه‌های چربی بدن را از بین می‌برد، از این رو برای رفع چاقی موثر است.

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان