خانه

درباره HPV بیشتر بدانید

  • سرطان دهانه رحم مشکلی است که ذهن هر خانمی را به خود مشغول می کند و لازم است هر خانم  در این زمینه اطلاعات کامل داشته باشد.در اینجا عوامل ایجاد این سرطان و راه های پیشگیری را با شما در میان می گذاریم.

    HPV یک ویروس بسیار رایج است.در حقیقت ، تخمین زده می شود که از هر 10 زن ، 8 زن تا س 50 سالگی HPV بگیرند.در بیشتر افراد ، این ویروس به وسیله سیستم دفاعی بدن از بین می رود.اما در برخی دیگر ، سبب ایجاد بیماری های پر خطری می شود.برخی از انواع پر خطر HPV اگر تشخیص داده نشود و درمان نگردند ، ممکن است به سلول های پیش سرطانی تبدیل و در نهایت منجر به سرطان دهانه رحم شوند.زنان

    چگونه به HPV مبتلا می شوید؟

    HPV می تواند از طریق آمیزش جنسی و یا هر گونه تماس پوست در ناحیه تناسلی منتقل شود.وقتی که شما به ویروس آلوده شوید ، ممکن است که هیچ مشکلی برای شما ایجاد نکند ، ممکن است پس از مدتی خود به سادگی از بین برود.

    چگونه می توان با انجام تست های صحیح از سرطان دهانه رحم جلوگیری کرد؟

    می توان با انجام صحیح تست پاپ اسمیر از وجود سرطان دهانه رحم مطلع گردید.در این تست نمونه سلول های دهانه رحم به آزمایشگاه فرستاده می شود و در آنجا سلول ها در زیر میکروسکوپ برای بررسی علائم غیر طبیعی حاصل از HPV مورد بررسی قرار می گیرند.

    آیا واکسن جدید HPV قابلیت پیشگیری از عفونت را دارد؟

    واکسن افراد را در مقابل دو نوع از شایع ترین انواع HPV (نوع 16 و 18)  که عامل بیش از 70 درصد سرطان های دهانه رحم و همچنین در مقابل دو نوع از شایع ترین انواع HPV (نوع 6 و 11)  که عامل بیش از 90 درصد زگیل تناسلی هستند ، محافظت می کند.

    واکسن HPV به صورت سه دوز در طول مدت 6 ماه تزریق می شود.ابتدا دوز اول ، سپس دوز دوم 2 ماه پس از اولین دوز و دوز سوم 6 ماه پس از اولین دوز ، در عضله بازو تزریق می گردد.
    گرچه تزریق این واکسن قبل از ازدواج توصیه می شود ، اما بهتر است پس از ازدواج نیز خانم های جوان این واکسن را تزریق کنند.تزریق این واکسن در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.
    برچسب ها زنان , سلامتی ,
       1

نظرات کاربران
  • saha-h ۱۴۰۳/۲/۹
    متاسفانه الان توی جامعه به خاطر روابط گسترده و متعدد تزریق واکس خیلی ضروریه مخصوصا برای زنا که در معرض سرطان رحم ممکنه قرار بگیرن با تیپ های پر خطرش
  • saha-h ۱۴۰۳/۲/۹
    متاسفانه الان توی جامعه به خاطر روابط گسترده و متعدد تزریق واکس خیلی ضروریه مخصوصا برای زنا که در معرض سرطان رحم ممکنه قرار بگیرن با تیپ های پر خطرش
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان