خانه

راه های ساده برای پنهان کردن جوش ها

  • صورت هر کسی ممکن است جوش و آکنه بزند یا لکه هایی در شکل ها و اندازه های مختلف داشته باشد که راه های درمان هر کدام هم متفاوت است. متن زیر را بخوانید تا بدانید جوشهای صورت را چطور می توانید با آرایش پنهان کنید.

    جوش سر سفیدجوش
    برای شروع،روی آن چند دقیقه کمپرس آب سرد بگذارید تا التهاب آن را کم کنید.بعد یک آستر پوشاننده (کرم پودر سبک)با ته زمینه ی سبز روی آن بزنید، تا قرمزی جوش که باعث جلب توجه می شود را از بین ببرید. برای پنهان کردن آن از یک پنکیک با خاصیت پوشانندگی زیاد استفاده کنید.برای جلوگیری از بدتر شدن جوش، پنکیک را روی صورت نمالید، به آرامی روی آن ضربه بزنید. برای پوشاندن لک های واضح، از کانسیلر و کرم پودرهای کرم رنگ استفاده نکنید، چون به راحتی با حرارت التهابِ جوش پاک می شوند.

    تجمع جوش ها در یک قسمت
    اگر می خواهید از شر آن قسمت های پر از جوش خلاص شوید، اول یک آستر پوشاننده بزنید. برای محافظت از تاول ها و جوش ها در برابر آسیب نور خورشید، از کرم پودری استفاده کنید که ضد آفتاب هم باشد تا جوش ها تبدیل به جای زخم نشوند. بعد یک کرم پودر بدون چربی وکاملاً ماتبزنید. فقط روی نقاطی که به پوشش بیشتری نیاز دارند، دوباره کرم پودر بزنید. برای پنهان کردن جوش،مات کننده ها بهترین انتخاب هستند، چون بافت پوست راکمتر نشان می دهند.

    جوش سر سیاه
    در جوش های سر سیاه منافذ پوست بیشتر باز می شوند. از پوشاننده ای استفاده کنید که منافذ را به خوبی بپوشاند. مقداری از آن را روی جوش های سر سیاه بزنید و بعد روی آن یک کرم پودر با خاصیت پوشانندگی معمولی بزنید. با این راه جوش های سر سیاه صورتتان دیگر دیده نمی شوند.

    جوش های کیستی (کیستیک)
    جوش های کیستی جزء بزرگ ترین جوش ها هستند و بینهایت دردناکند و کندن آن ها غیر ممکن است! اول از همه به آن ها دست نزنید،(کندشان فقط آن ها را بدتر می کند!). اگر خیلی دردناک هستندبرای درمانشان به متخصص پوست مراجعه کنید. برای پوشش، بهترین گزینه مداد کانسیلر با رنگ زرد است. گاهی اوقات جوش های کیستی رنگی مایل به ارغوانی پیدا می کنند. بنابراین بهترین راه برای از بین بردن رنگ این جوش ها، استفاده از مداد کانسیلر با ته زمینه ی زرد رنگ است. بعد از آن کرم پودر بزنید.

    جای زخم
    خیلی بعید است که به جوش های صورتتان دست نزنید!اما وقتی آن ها را می کَنید، جای زخمش روی پوستتان می ماند که باعث جلب توجه می شود. پوشاندن جای زخم سخت تر است، چون به مرور رنگ آن خیلی تیره تر از رنگ طبیعی پوستتان می شود و بافتی غیر عادی پیدا می کند. در این حالت از یک کانسیلر با رنگ دانه های فوق العاده زیاد استفاده کنید که کمی غلیظ باشد و بعد یک پودر مات (نیمه شفاف) بزنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها آرایش , پوست , زیبایی ,
       6

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان