خانه

راهنمای خرید قوری و قهوه ساز خوب

  • این روزها به هر فروشگاه لوازم خانگی که بروید ، انواع و اقسام کتری و قهوه ساز موجود است. اما انتخاب از بین این همه طرح و رنگ کمی مشکل به نظر می رسد برای این که بتوانیدبهترین قوری را برای آشپزخانه تان برگزینید، لطفا به این چند نکته دقت کنید.
    چگونه یک کتری برقی خوب بخریم؟قهوه ساز
    برای کسانی که وقت خاراندان سرشان و به تبع وقت انتظار جهت جوشیدن آب را ندارند، کتری برقی برهتین گزنیه است. کتری برقی آب را سریع به دمای جوش می رساند فقط هم برای درست کردن چای نیست؛ شما می توانید قهوه و سوپ و کاکائو و هر آن چه به آب جوش نیاز دارد را در عرض چند دقیقه آماده کنید. حتی کیسه آب جوش تان را برای خرید کتری مناسب حال تان دست ما را بگیریدو این قدم ها را بردارید؛ شما را جای دوری نمی بریم:
    1- ابتدا دنبال یک فروشگاه لوازم خانگی با لوازم آشپزخانه ای بگردید. بهتر است فروشگاه انواع اجناس را از کارتن درآوده و برای مشتری ها چیده باشد، زیرا این طوری شما راحت تر می توانید آن چه را می خواهید، پیدا کنید. فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر از انتخاب های شما هستند.
    2- به دنبال کتری ای باشید که سیم آن به خود کتری مرتبط نباشد. این مدل ها دیگر قدیمی شده اند و اندکی خطرناک اند. سازندگان کتری برقی انواعی به بازار عرضه کرده اند که دارای المنتی با قابلیت حرارت 1500 وات اند . این المنت زیر کف کتری برقی قرار دارد و دیده نمی شود. و هم چنین با آب داخل کتری به هیچ وجه در تماس نخواهد بود . در نتیجه دیگر نگرانی برای جرم گرفتن المنت و دغدغه های تمیز کردن آن ندارید با جوش آمدن آب هم به راحتی کتری را ازواحد حرارت دهنده آن برداشته و آب جوش را در ظرف دل خواهتان بریزید.
    3- در مورد اندازه کتری برقی به نوع مصرف خودتان توجه کنید. کتری ها گنجایش های متفاوتی دارند که برای مصرف یک نفر تا خانواده ای پرجمعیت و حتی شرکت ها کاربرد دارند.
    4- جنس کتری برقی هم برای شما دامنه انتخاب را گسترده تر می کند. انواعی از آن ها از فلز ضدزنگ ساخته شده و انواع دیگر پلاستیکی هستند.
    5- حتما هنگام خرید کتری برقی به ویژگی های ایمنی آن توجه ویژه دشاته باشید. کتری انتخابی شما باید درپوش قفل شونده ، خاموش کننده اتوماتیک و خاموش کننده ایمنی داشته باشد.
    6- ببینید آیا کتری شما کارت ضمانت دارد یانه .
    اگر دارد ببنید تعمیرات یا تعویض دستگاه شما را تا چه حد انجام می دهد و این ضمانت تا چه هنگام معتبر است.

    قوری مطلوب من
    1- از آن جا که نوشیدن چای در فرهنگ و سنت کهن ما ایرانیان مرسوم است و هم چنین عده زیادی برای رفع خستگی و گذراندن دقایقی آرامش بخش با خانواده و عزیزان ، این نوشیدنی را انتخاب می کنند . ظاهر قوری جای اهمیت ویژه ای دارد یک قوری خوب قوری ای است که میل شما را به نوشیدن چای بیشتر کند نه زیاد ساده نه زیاد فانتزی . معمولا یک قوری مناسب سال ها در کنار اعضای خانواده می ماند پس سعی کنیدنوعی قوری را انتخاب کنید که زودتر از چشم شما نیافتد.
    2- قوری ها ممکن است از خاک رس ، چینی یا چدن ساخته شوند یک قوری رسی مناسب حتما باید سخت وبراق باشد برای امتحان باید ویژگی فوری را کف یکی از دست هایتان بگذارید و سپس با انگشتان دست دیگر به بدنه قوری آرام تلنگر بزنید که صدایی بدهد . با کمی تمرین می توانید در زمینه آزمایش سختی رس ماهر شوید.
    3- قوری رابو کنید. قوری رسی پخته شده باید بوی رس بدهد. اگر قوری را برداشتید و بوی زغال و روغن می داد احتمالاً این قوری که در دست شماست قوری خوبی نیست.
    4- در و بدنه قوری باید خوب جفت شوند و در قوری نباید لق بزند قوری های سفالی یک منفذ برای جریان هوا دارند برای  امتحان کردن این ویژگی قوری ، قوری را از آب پر کنید و سپس با انگشت سبابه خود آن منفذ را مسدود کنید حال قوری را کج کنید اگر آب از قوری خارج شد در قوری و بدنه آن درست روی هم قرار نمی گیرد و در محکم نیست.

    5- جریان مایع خروجی از قوری باید نرم و یکنواخت باشد می توانید مانند نکته 4 در قوری آب بریزید و با کج کردن قوری خروج مایع را بررسی کنید.

    6- طراحی دسته و بدنه قوری باید به گونه ای باشد که بلند کردن قوری و ریختن چای در فنجان برای شما کاملا آسان باشد و برای محک زدن این ویژگی قوری ، سه چهارم حجم قوری را از آب پر و سعی کنید با کج کردن آن را از قوری داخل فنجان یا لیوانی بریزید. اگر هنگام این عمل احساس می کنی قادر به حفظ تعادل خود نیستید ولو مقداری اندک ، این قوری طراحی خوبی برای سهولت استفاده ندارد.
    7- ببنید چه جور چایی را می خواهید در قوری دم کنید. ویژگی های چای عامل مهمی در انتخاب نوع قوری آشپزخانه تان است. اگر از انواع چای های بودار استفاده می کنید صدایی که در نکته 3 به آن اشاره شده باید کمی زیر باشد و اگر چای¬های طعم دار را ترجیح می دهید ، صدای ذکر شده باید بم باشد.

     چگونه یک قهوه ساز خوب بخریم؟
    هنگام خرید یک قهوه ساز از انواع مختلفی در فروشگاه ها به چشم می خورند که ممکن است وسواس شما را در انتخاب  تحریک کنند یا در خرید کمی گیج شوید... اما مشخص شدن استفاده شما از این دستگاه دامنه انتخاب برای تان محدود می وشد و انتخاب بهتری خواهید داشت. خریدن قهوه ساز 10 سال پیش زیاد مرسوم نبود و می توان گفت قهوه ساز جدیداً طرفدار زیادی پیدا کرده ام خرید آن به معنی خرج کردن قسمت اعظم درآمد ماهانه یا استخدام یک راننده وانت برای حمل آن نیست! این دستگاه معمولا روی پیش خوان آشپزخانه یا روی کابینت قرار داده می شود . پس به مساله جای قرار دادن آن هم توجه کنید. بعضی آشپزخانه های آپارتمان های امروزی فضای مناسب برای چیدن هر وسیله برقی مورد استفاده را ندارند. بعضی از مدل های پرطرفدار قهوه ساز قهوه ها را تا یک ساعت گرم نگه می دارند بدون این که مزه قهوه خراب شود.
    اگر شما صبح ها حوصله ندارید که در حالت خواب آلودگی برای خود قهوه درست کنید یا می دانید چه ساعتی قهوه میل می کنید انواعی از قهوه سازها برای شما طراحی شده اند که با دادن برنامه به آن ها در زمان دلخواه تان قهوه را گرم و تازه برایتان تهیه می کنند.

    برچسب ها
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان