خانه

روش های طبیعی برای سفیدشدن زیربغل، دندان و ناخن ها

  • سفید کردن پوست زیر بغل:سفید، کردن، پوست، دندان، زیربغل، کشاله، ران، ناخن
    اگر از طرفداران روش های خانگی برای رفع مشکلات پوستی هستید با استفاده از مواد ساده نیز می توانید پوست زیر بغل را روشن تر کنید.
    جوش شیرین:
    یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای روشن تر کردن پوست زیر بغل استفاده از جوش شیرین و مقداری آب است برای این کار یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را داخل نعلبکی بریزید و مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا به حالت خمیر نرم و غلیظ دربیاید، پس از حمام و اصلاح موهای زائد زیر بغل ها, کرمی را که تهیه کرده اید روی پوست بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس پوست را شست و شو دهید، هر هفته یک یا دوبار این کار را انجام دهید.
    لیموترش:
    یکی دیگر از روش های موثر و کاملا طبیعی استفاده از لیموترش است آب لیموترش را بگیرید و یا برشی از آن را روی پوست زیر بغل بمالید در ابتدا سوزشی روی پوست احساس میکنید اما به مرور می بینید که پوست تان روشن تر میشود، میتوانید آب لیموترش را با عسل مخلوط کرده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید و بعد شست و شو دهید.
    سرکه سیب:
    استفاده منظم از سرکه سیب نیز به روشن شدن پوست زیر بغل کمک زیادی میکند خواس تان باشد برای شست و شوی سرکه سیب آب کافی است و نیازی به صابون ندارید.
    کی گفته سیب زمینی بی خاصیت است:
    شاید باورتان نشود ولی سیب زمینی هم می تواند تیرگی پوست را از بین ببرد زیرا خاصیت سفید کنندگی دارد برای این کار یک برش سیب زمینی را روی پوست تمیز زیر بغل بمالید آب سیب زمینی هم موثر است؛ یک سیب زمینی را رنده کرده, آب آن را به پوست زیر بغل بمالید و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پوست را شست و شو دهید.

    سفيد كردن دندان ها:
    اكثر ما وقتي تبليغات تلويزيوني و مجلات را در مورد روش‌هاي سفيد كردن دندانها میبينيم به فكر مي‌افتيم كه در اين زمينه اقدامي بكنيم و در نتيجه لبخندي زيبا داشته باشيم اما گاهي نگران اثرات سوء اين روش‌ها هستيم.
    اين روشها عبارتند از:
    -‌ خوردن كرفس و سيب؛ اين دو خوردني حاوي سلولزهاي رشته‌اي هستند كه مانند يك مسواك طبيعي ميتوانند به آرامي و بدون ضرر، دندانها را تميز و سفيد كنند اين خوردني‌ها اثر رنگدانه‌هاي ناشي از مواد غذايي را از روي دندانها پاك ميكنند.
    - استفاده از پراكسيد هيدروژن(يا آب اكسيژنه)؛ اين ماده كاملا طبيعي و غيرسمي كه تركيبي از مولكول‌هاي اكسيژن و آب است و ميتواند به شيوه‌اي بي‌خطر دندانها را پاكسازي كند و براي بهداشت و سلامت كلي دندانها نيز مفيد است، روش استفاده از آب اكسيژنه اين است كه پودر 3 درصد آن را در آب شير به مقياس 50-50 حل كرده و هر شب قبل از خواب دندانهايتان را با اين محلول بشوئيد. پس از چند هفته متوجه خواهيد شد كه دندانهايتان سفيدتر و روشن‌تر شده‌اند.
    -‌ توت فرنگي بخوريد؛ اين ميوه خوشمزه و پرطرفدار تابستاني به دليل اينكه حاوي ماده‌اي موسوم به اسيد ماليك است درسفيد كردن دندانها نقش موثري دارد براي بهره‌مند شدن بيشتر از اين خاصيت توت فرنگي هفته يك بار دستورالعمل زير را انجام دهيد:
    -‌ ابتدا يك عدد توت فرنگي را با يك قاشق غذاخوري جوش شيرين تركيب كنيد تا يك خمير قرمز رنگ حاصل شود. اين خمير را روي مسواك قرار داده و آن را مدت 5 دقيقه روي دندانهايتان بگذاريد.
    - براي جلوگيري از پوسيدگي دندانها پس از 5 دقيقه با يك مسواك استاندارد، دندانهايتان را بشوييد تا هرگونه قندطبيعي از روي دندانهايتان پاك شود.
    - استفاده از پوست پرتقال و برگهاي درخت برگ بو؛ اين دو سفيد كننده طبيعي دندانها كه غير معمول‌تر از بقيه موارد هستند مي‌توانند رسوبات روي دندانها را تاحد زيادي برطرف كرده و دندانها را درخشان‌تر كنند شما مي‌توانيد به نوبت هر يك از آنها را به طور خشك يا به صورت پودر تركيبي با يكديگر روي دندانها بگذاريد.
    - و بالاخره مي‌توانيد از جوش شيرين استفاده كنيد براي اين منظور مي‌توانيد 6 قاشق غذاخوري جوش شيرين را با 3/1 قاشق غذاخوري نمك، 4 قاشق چايخوري گليسيرين و 15 قطره روغن نعنا يا ديگر روغن‌هاي گياهي تازه كننده بازدم تركيب كنيد اين تركيب را به مقادير كم هر وقت كه مي‌خواهيد دندانهايتان سفيدتر شوند روي آنها بگذاريد و بعد از مدتي دهانتان را بشوئيد.

    سفید کردن ناخن ها:
    بنابر نظر برخی متخصصان بهداشت و سلامت می توان با صرف هزینه ای بسیار کم و با تهیه برس کوچکی برای تمیز کردن ناخن ها از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد.
    برای این کار همچنین می توان از مسواکی که دیگر برای دندان ها کاربرد ندارد استفاده کرد، به طوری که هنگام شستشوی دست ها، زیر ناخن ها را با مسواک کاملاً برس بکشید بدین طریق بسیاری از میکروب هایی که در طول شستشوی عادی دست ها در زیر ناخن ها باقی مانده اند، از بین خواهند رفت.
    البته شستشوی مرتب دست ها را نباید با وسواس اشتباه گرفت چون در طول روز میکروب های مختلف زیادی در زیر ناخن ها جمع می شوند که اگر با شستشو از بین نروند عواقب ناخوشایندی را به دنبال خواهند داشت، پزشکان توصیه می‌ کنند که حتی‌المقدور ناخن های خود را کوتاه و مرتب نگهدارید و از آب ولرم و صابون فراوان برای شست‌ وشوی دست ‌ها استفاده کنید تا زیر ناخن ها هم تمیز شود.
    این ها نکات ساده، اما بسیار مهمی هستند که در حفظ سلامت و بهداشت افراد در خانواده بسیار مؤثرند.
    گردآورنده: سایت زیباکده

       10

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان