خانه

شکست خورده اید و میخواهید با کسی صحبت کنید ؟!

  • شکست خورده اید و میخواهید با کسی صحبت کنید ؟!

    زندگی مانند کوهنوردی ، سرشار از فراز و نشیب هاییست که گاهی اوقات شیب این فرازها و یا نشیب ها بسیار تیز است، که برای گذشتن از آنها لازم است صبر و استقامت بسیاری را به خرج داد.اما اگر در یک دوره ای از زندگی هستید که احساس شکست میکنید و از لحاظ روحی در شرایط بدی بسر میبرید، آینده برایتان مبهم است و در پیدا کردن راه خود به مشکل بر خورده اید میتوانید توصیه های زیر را در نظر بگیرید.
    داشتن نگرش درست، حل کننده بسیاری از مسائل است. در واقع با خوش بینی و اعتماد به نفس میتوان بسیاری از مشکلات را حل کرد به طوری که مارتا واشینگتن (بانوی اول آمریکا) می گوید : من در هر موقعیت و جایگاهی که باشم روحیه ام را نمیبازم و با انرژی مثبت با مسائل برخورد میکنم چرا که به من آموخته شده بخش بیشتری از ناخشنودی ما به دلیل شرایطی است که ما انسان ها برای خود ایجاد میکنیم و به دنیای بیرون از ما مرتبط نیست.
    در میان گذاشتن افکار و عقاید در زمان های بحرانی با کسانی که قابل اعتماد هستند، علاوه براینکه باعث میشود احساس تنهایی نکنید میتواند تاثیر بسزایی در بهبود سلامت جسم و روانتان داشته باشد.

    1/ افراد مذهبی
    اگر رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش مستمر را در زندگی روزانه تان دارید برای بهبود روح شکست خورده تان میتوانید زمانی را به صحبت کردن با افراد مذهبی اختصاص دهید چرا که آنها به دلیل باورهای روحانیشان میتوانند در تغییر نگرش منفی شما جهت  داشتن زندگی آرامتر نقش بسزایی داشته باشند.
     
    2/ معلمان
    تجربه ثابت کرده است بسیاری از افراد از معلمان خود بسیار بیشتر از پدر و مادر خود حرف شنوی دارند. از طرفی معلمان افرادی هستند که به طور مستمر با شاگردان خود در ارتباطند در نتیجه با خلق و خوی آنها هم بیشتر آشنا هستند. معلملن واقعی کسانی هستند که به تربیت شاگردان خود ارزش بسیاری قائلند و به طور مستمر آنها را به اندیشه مثبت و تمرکز دعوت میکنند.

    3/ پدر و مادر و یا یکی از بستگان قابل اعتماد
    اگر پدر و مادرتان هنوز در کنار شما هستند ، در میان گذاشتن مسائل و مشکلات زندگی با آنها در روند بهتر شدن روح زخمیتان موثر خواهد بود چرا که آنها به دلیل علاقه و شناختی که نسبت به فرزندانشان دارند هرگز شکست آنها را نخواسته و خواهان موفقیتشان در تمام مراحل زندگی هستند.
    صحبت کردن با والدین و یا هر کدام از بستگان نزدیک ، اضطرابتان را کمتر میکند ،چرا که آنها به دلیل شناختی که نسبت به شما دارند بهتر درکتان میکنند و با تمام وجود  درصدد حل کردن مسائل و مشکلات زندگیتان بر می آیند.

    4/ دوست واقعی
    گاهی یک دوست واقعی از یک برادر و یا خواهر نزدیکتر است و احساس صمیمیت بیشتری نسبت به این افراد دیده میشود . لذا اگر شما هم جزو افرادی هستید که یک دوست واقعی دارند و صلاح شما را میخواهند فرصت را از دست ندهید و برای حل مسائل و مشکلاتتان با آنها مشورت کنید مطمئنا آنها در راهنمایی کردن و ارائه بهترین راه حل به شما مشکلی نخواهند داشت ، چرا که دوستان واقعی کسانی هستند که همواره از یکدیگر حمایت میکنند و بهترین ها را برای یکدیگر رقم میزنند.

    5/ مراقبه گر و یا روانشناس
    همه ی ما انسان ها در طول زندگی با اتفاقات غیر منتظره ی بسیاری روبرو میشویم و فراز و نشیب هایی بسیاری را ، پشت سرمیگذاریم  که در بسیاری از موارد این مشکلات جانکاه و طاقت فرسا میباشند لذا برای نظم دادن به ذهن آشفته مان در مواقع بحرانی احتیاج به یک فردی متخصص مانند یک مراقبه گر و یا یک روانشناس داریم تا با کمک آنها به ذهن و روحمان نظم و ترتیبی بدهیم.

    6/ همکار قدیمی
    اگر در شرایط سردرگمی هستید و نمیدانید که چطور به این شرایط بحرانی رسیده اید، کمک گرفتن از یک همکار قدیمی که مدت زمان بسیاری را با شما در یک سازمان و یا یک گروه کاری گذرانده است کاری بیهوده نمیباشد چرا که همکاران از جمله کسانی هستند که بیشترین ساعات روز را با شما سپری میکنند و به روند حال روحیتان در ماقبل شرایط بحرانی و مابعد آن آگاهی دارند، لذا آنها موقعیت و جایگاه کنونی شما را بهتر به چالش کشیده و قضاوت میکنند.

    7/ مدیر
    در محیط کار زمان هایی وجود دارد که با همکارو یا همگروهیتان بر سر مسائل کاری و یا شخصی دچار مشکلاتی میشوید، که این روند بر بازدهی کاری شما تاثیر میگذارد.اینجاست که جویا شدن احوال کارمندان توسط مدیران الزامی میباشد و بهترین مدیران کسانیند که به بازخورد کارکنانشان توجه میکنند و داشتن انگیزه و شرایط روحی مناسب آنها را جزو اولویت های خود میداند.
    قرار گرفتن در شرایط بحرانی بهترین حالتی است برای اینکه خود را محک زده و از هدف های خود آگاه شوید. اگر در این شرایط جزو آن دسته از افرادی هستید که میتوانید شرایط بحرانی حاکم را مدیریت کنید و از پیچ و خم های زندگی جان سالم به در ببرید حتما از نتیجه ی کار خوشنود خواهید بود، چرا که شنیدن ندای قلب، و اینکه بدانید چه خصوصیاتی دارید و چه میخواهید کاری آسان نیست ، بنابراین نیاز دارید که برای بهتر شناختن خود از کسی دیگر به جز خود کمک بگیرید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها روان شناسی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان