خانه

عادت هایی که باید ترک کنید تا زندگی شادی داشته باشید

  • همه ما عادت های خوب و بد زیادی داریم. بعضی از عادت ها شاید برایتان مفید باشد، بعضی از آن ها هم مضر هستند و زندگیتان را مختل می کنند.به جای تجزیه و تحلیل و راه حل های بی مورد، سعی کنید بعضی از عادت های بد که شما را ناراحت و عصبانی می کنند کنار بگذارید. اولین قدم برای خلاص شدن از عادت های بد، این است که یک لیست از عادت هایی که فکر می کنید زندگیتان را سخت کرده تهیه کنید.شاید بعضی از این عادت های بد برای مدتی باعث شادی و خوشحالی شما شوند، اما بعد از مدتی خودتان می فهمید که اشتباه می کنید و دیر یا زود باید آن ها را کنار بگذارید. در این مقاله بعضی از عادتهایی که باید ترک کنید تا زندگی شادی داشته باشید را عنوان می کنیم.

    1. به تعویق انداختن کارهازندگی
    به تعویق انداختن و موکول کردن کارها به زمان دیگر کم کم تبدیل به عادت می شود و زندگیتان را پر از استرس و تنش می کند و باعث ناراحتی شما می شود. وقتی باید کاری را انجام دهید یا یک وظیفه یا مأموریت را تمام کنید، هر چه زودتر آن را شروع کنید. وقتی کاری را به تعویق بیندازید، باید کلی فکر کنید که چطور و چه زمانی باید آن را انجام دهید و استرس دارید که آن را به موقع تمام می کنید یا نه. اگر آن کار را زودتر شروع کنید و زودتر از موعد تمام کنید، می توانید استراحت کنید و اعتماد بنفس داشته باشید که کارتان را به خوبی انجام دادید.

    2. کاری را نصفه رها کردن
    بیشتر افراد کاری را با نیت و عزم راسخ شروع می کنند و بعد از چند روز یا چند هفته آن را فراموش می کنند. بیشتر ما این عادت بد را داریم، یا تنبلی می کنیم آن را ادامه دهیم یا به کار دیگری علاقمند می شویم. به جای تلنبار کردن کوهی از کارهایی که نصفه رها کرده اید، سعی کنید کارهای نیمه کاره را تمام کنید.

    3. غیبت کردن و پشت سر کسی حرف زدن
    هیچ کاری به اندازه غیبت کردن و پشت سر کسی حرف زدن وقتتان را تلف نمی کند. این کار بدترین چیزی است که می تواند یک رابطه را نابود کند.موضوعات جالب زیادی وجود دارد که می توانید راجع به آن ها صحبت کنید. می توانید راجع به مسائل سیاسی و اقتصادی با خانواده و دوستانتان بحث کنید. بحث راجع به این مسائل شما را آگاه تر خواهد کرد. از طرف دیگر غیبت کردن هیچ سودی ندارد و هیچ فکری پشت آن نیست و فقط منجر به پراکندن شایعات زشت می شود. این عادت را ترک کنید و سعی کنید پشت سر افراد حرف نزنید. پشت سر افراد بد نگوئید و برای آن ها توطئه نچینید!

    4. عادت سیگار کشیدن را ترک کنید
    سیگار کشیدن هیچ سودی ندارد. این فقط یک شایعه است که سیگار کشیدن استرس را از بین می برد. بسیاری از افراد ادعا می کنند که سیگار کشیدن باعث می شود که استرس نداشته باشند و بهتر فکر کنند. این درست نیست. سیگار کشیدن برای سلامتی تان مضر است و فقط استرس شما را بیشتر می کند. این عادات را ترک کنید، می بینید که در دراز مدت بسیار خوشحال تر زندگی می کنید.

    5. عادت ناخن جویدن
    لازم نیست حتماً یک تغییر بزرگ در زندگیتان ایجاد کنید. این تغییر حتی می تواند به کوچکی ترک کردن عادت ناخن جویدن باشد. روش های مختلفی را امتحان کنید تا وقتی عصبی هستید ناخن هایتان را نجوید! نه فقط به خاطر این که انگشتان زمخت و زبر اصلاً زیبا نیستند، بلکه جویدن و کندن ناخن ها کاری غیر بهداشتی است.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان