خانه

قسمتی از صورت که باید در برابر نور خورشید کاملاً از آن محافظت کنید

  • حتی اگر در استفاده از ضد آفتاب خیلی مهارت داشته باشید باز هم ممکن است قسمت هایی را فراموش کنید. کمتر از ده درصد افراد اهمیت محافظت از چشم ها را می دانند. تمام قسمت های چشمدر برابر اشعهUV آسیب پذیر هستند. موارد بسیاری از آفتاب سوختگی چشم دیده شده که بیشتر آن ها آسیب دیدگی در ناحیه سفیدی چشم ها و سرطان هایی در اطراف چشم بودند.

    برای محافظت از چشم ها در برابر بیماری های کوتاه مدت و بلند مدت، کارهای بسیاری می توانید انجام دهید.در ابتدا باید بدانیددر برابر چه چیزهایی باید از آن ها محافظت کنید و یا به چه چیزهایی حساسیت دارید.

    پینگوکولا یا ناخنک چشمآفتاب
    هیچ درمان ثابت و مشخصی برای این رسوبات دائمی و مایل به زرد در سفیدی چشم ها وجود ندارد. افردی که زمان زیادی را در ارتفاعات بالا یا آب های باز اقیانوس و دریا می گذرانند، (جایی که اشعه های خورشید قوی تر است) در معرض خطر بیشتری هستند.

    برف کوری
    یا آفتاب سوختگی قرینه چشم. لایه بیرونی کره چشم 99 درصد از اشعه های UVرا جذب می کند و در کمتر از یک ساعت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، می تواند دچار سوختگی شود. در حالت عادی و در همان موقع آن را حس نمی کنید، اما چند ساعت بعد علائمی مثل تحریک یا خشکی، قرمزی شدید، تورم، درد یا حتی کوری موقت بروز می کند. در موارد خفیف خود به خود برطرف می شود، اما اگر این علائم بیشتر از 24 ساعت ادامه پیدا کرد باید نزد متخصص بروید.

    آب مروارید
    تنها نور خورشید باعث این بیماری نمی شود، اما مطمئناً می تواند به آن سرعت ببخشد. آسیب هایUVدر ایجاداین بینایی ابری (بیماری ابری شدن سطح چشم) مؤثر است.

    دژنراسیون ماکولا
    قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی، آسیب های شبکیه چشم را تشدید می کند که باعث این وضعیت شدهو حتی ممکن است منجر به کوری شود.

    سرطان
    مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفتن نه تنها خطر ابتلا به ملانوم چشم را بیشتر می کند، بلکه باعث وضعیت بدخیمدر اطراف چشم نیز می شود. در حقیقت 10 درصد از تمام سرطان های پوست در پلک اتفاق می افتد.یک روش مؤثر، دفع کردن آن ها در وهله اول است. چون این سرطان ها می توانند در عمق کاسه چشم یا حتی در مغز پنهان شوند.

    نگران نباشید و یک نفس عمیق بکشید.اگر چند قانون ساده را دنبال کنید، احتمال برخورد با هر کدام از این شرایط کمتر می شود:

    عینک آفتابی بزنید
    چه باران بیاید چه آفتابی باشد، یک عینک آفتابی با UV 400 یا عینکی با لیبل"100درصد مسدود کننده UV" انتخاب کنید. پولاریزه بودن یک مزیت ضد انعکاسی است و برای سلامتی چشم ها ضرورتی ندارد. رنگ شیشه های عینکرانادیده نگیرید حتی اگر لنز چشمتان محافظ UVداشته باشد، چونآن فقط از بخش کوچکی از چشم ها محافظت می کند.

    استفاده از کلاه
    یک کلاه لبه دار 7 یا 8 سانتی به انسداد آسیب اشعه های UV از ناحیه چشم ها کمک می کند.

    چه ساعتی از روز است
    نور خورشید بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در شدید ترین حالت قرار دارد.فرقی ندارد در شهر باشید ( چون اشعه ها در کف خیابان یا آسفالت نیز منعکس می شوند) یا در ساحل.

    داروهایتان را بررسی کنید
    برخی از آنتی بیوتیک های خاص و قرص های ضد بارداری باعث حساسیت چشم ها در برابر نور خورشید می شوند و ممکن است حتی اگر در زمان کمی هم در معرض نور خورشید باشید، منجر به سوختگی شود. اگر این داروها را می خورید، با دکترتان صحبت کنید که خطری برای شما نداشته باشند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان