خانه

مجتمع آموزشی دخترانه غیردولتی صدرانوین را بهتر بشناسیم.

  • مجتمع آموزشی دخترانه غیردولتی صدرانوین

    مقدمه: در این مقاله می خواهیم یکی از بهترین مجتمع های آموزشی دخترانه غرب تهران را معرفی کنیم. چگونه می توان دانش آموز شادتری بود؟مجتمع آموزشی دخترانه صدرا نوینبا دو شعبه فعال در منطقه 5 و منطقه 2 یکی از بهترین مجتمع های آموزشی دخترانه است که تمامی مقاطع را شامل می شود. پیش دبستان و دبستان درمنطقه 5 و دبیرستان در منطقه 2 فعال می باشند. در این مقاله با هر دو شعبه آشنا خواهیم شد.

    بعد از مطالعه تمامی مدارس دخترانه غیردولتی دخترانه غرب تهران، این نتیجه حاصل شد که مجتمع آموزشی دخترانه صدرا نوین یکی از بهترین مدارس دخترانه در غرب تهران است. دلایل ما برای این نتیجه گیری مراجعه به وب سایت های مدارس، نظرات والدین و دانش آموزان، تناسب مبلغ شهریه نسبت به خدمات ارائه شده، فضای فیزیکی مدرسه و تعداد قبولی در دانشگاه می باشد.

    موسس مجتمع، خانم قدیمی بعد از پایان تحصیل در رشته روانشناسی بعنوان دبیر و مشاور در مدارس مختلف تهران مشغول بکار شدند و مدتها نیز بعنوان مشاور و دستیار با یکی از بزرگان عرصه آموزش، مرحوم جناب آقای سعد حجاریان، با 20 سال پشتوانه تجربه در امر آموزش تصمیم گرفتند که مرکز آموزشی خود را دایر کنند. اولین فاز مجتمع آموزشی دخترانه صدرانوین در سال 1383 با تاسیس پیش دانشگاهی و مقطع دوم دبیرستان صدرانوین شروع بکار کرد. در سال 1391 فاز دوم که پیش دبستان و دبستان صدرا نوین بود فعال شده و بالاخره در سال 1393 مقطع متوسطه اول اضافه شد و به این ترتیب مجتمع آموزشی دخترانه غیردولتی صدرا نوین بعنوان یک مجتمع کامل از پیش دبستان تا پایان مقطع دوم دبیرستان تکمیل شد.

    سرکار خانم قدیمی در تاسیس مجتمع اهدافی را برای خود مشخص کردند. اهدافی که از ابتدا تا به امروز محور تمام فعالیتها، برنامه ریزی ها و طرحهای مجتمع می باشد. این اهداف عبارتند از: آموزش رسمی و مصوب در فضای شاد، امن و سالم، مشارکت دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی و پژوهشی، آماده سازی دانش آموزان برای ورود به جامعه و ایجاد علاقه در فعالیت های اجتماعی. همانطور که در مقدمه ذکر شد، مجتمع آموزشی دخترانه غیردولتی صدرا نوین 2 شعبه دارد. در ذیل هر یک از شعبه ها به تفکیک و جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

    پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی صدرانوین


    پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی صدرانوین

    پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی صدرا نوین در سال 1391 شروع بکار کرد. این دبستان در منطقه 5 فعال بوده و به نشانی: فردوس غرب، خیابان بهار شمالی، منوچهری غربی، روبروی مجتمع فردوس، تلفن: 44154070 قابل دسترس است.

    این دبستان 4 فاکتور مهم را در خود جمع کرده است که عبارتند از:

    • محیط آموزشی مناسب: فضای فیزیکی تخصصی نوساز و با معماری ویژه مدرسه برای دبستان ابتدایی، که از ابتدا با طرح دبستان شدن ساخته شده است. ایجاد فضای شاد و با نشاط از اهداف اولیه و زیربنای در ساخت این دبستان بوده است. فضای دبستان شامل زمین بازی، کلاسهای پرنور و زیبا و جادار، غذاخوری، کتابخانه، سالن مطالعه، آزمایشگاه و فضای بهداشت، تجهیزات آموزشی مناسب را در خود جا داده است. سعی شده است حداکثر استفاده از فضای سبز و گل و گیاه در مدرسه باشد.

    • کادر آموزشی و مدیریتی حاذق و با تجربه: تمامی اعضای هیئت آموزشی و اداری دارای تجربه و مهارت های لازم برای آموزش دانش آموزان هستند و با شناختی که از روحیه دانش آموزان دارند می توانند به خوبی با دانش آموز و والدین تعامل سازنده و مثبت داشته باشند.

    • برنامه های آموزشی متنوع و کاملا هدفمند: مدیریت از ابتدای شروع کار تصمیم گرفت که با یک رویکرد مدرن آموزش را اعمال کند، به همین دلیل حداکثر برنامه ریزی برای استفاده از تجهیزات به روز و مدرن به کار گرفته شد. 2 هدف عمده از این رویکرد مد نظر بود: اداره مدرسه با تجهیزات مدرن، آموزش دادن و آشنا کردن دانش آموزان با ابزارهای مدرن. به همین دلیل مدرسه در دو بعد اداری و آموزشی کاملا هوشمند بوده و دانش آموزان از شروع آموختن در کنار قلم و کاغذ با تخته هوشمند و تکلیف های آنلاین و برنامه ریزی دیجیتال آشنا می شوند.

    • آماده سازی دانش اموزان برای ورود به جامعه: برنامه ها و طرح های زیادی در قالب فوق برنامه، پژوهش، کار تیمی، خلاقیت و غیره در تمامی فعالیت های تحصیلی، تفریحی، هنری و ورزشی به عهده دانش آموزان گذاشته می شود که شاید به ظاهر جنبه آموزش یا تفریح داشته باشند ولی در نهان همه دارای اهداف آماده کردن دانش آموز برای ورود به جامعه هستند. مانند: انواع جشن های داخلی دبستان: جشنواره ژله، جشنواره آشپزی، جشنواره تخم مرغ، طرح حفاظت از محیط زیست، هنر و خلاقیت، و غیره

    دبستان دخترانه غیردولتی صدرا نوین دو زبانه بوده و آموزش زبان انگلیسی به 2 شکل مجزا ولی با هدف مشترک اجرا می شود. دروس ریاضی و علوم به دو زبان تخصصی فارسی و انگلیسی آموزش داده می شود و در کنار آن زبان ترمیک برای هر پایه جداگانه تدریس می شود. کلاسهای زبان انگلیسی با هدف آماده سازی دانش آموز برای شرکت در آموزش های معتبر بین المللی انجام می شود.

    دبستان صدرانوین با اجرای طرح "کیف در مدرسه" گام بزرگی در رفاه والدین برداشته و دغدغه تکلیف شب را از دوش والدین گرفته است. با اجرای این طرح کودک فرصت این را دارد که تکالیف شب خود را در مدرسه انجام داده و هم زیر نظر معلم بهترین نتیجه را بگیرد و هم در خانه فرصت لذت بردن از فضای خانواده و در کنار والدین بودن را داشته باشد.

    مدیریت و بخش اداری دست به ابتکار جالبی زده اند به این شکل که قسمت بزرگی از آموزش ها در قالب فعالیت های بازی یا هنری آموزش داده می شود، مانند: مهارت های زندگی: گوش دادن، نشان دادن احساس، کار تیمی، دروغگوئی، همکاری، احترام به خود، تفکر خلاق، انتقاد کردن، بهداشت فردی، محیط زیست و حتی بعضی از دروس.

    فوق برنامه ها به شکل جدی پیگیری و عملی می شوند و شامل: کامپیوتر، ورزش تخصصی، زیبانویسی، هنر و خلاقیت، روباتیک، علوم پیشرفته و ریاضی پیشرفته هستند.

    در دبستان دخترانه صدرانوین فصل تابستان، فصلی برای اوج شادی و شکوفا شدن است. دانش آموزان در فضایی به دور از استرس امتحان و نتیجه، به شکل فعالیت های دلخواه خود در فعالیت های تابستانی که دبستان هر سال از 1 تا 31 مرداد ماه ترتیب می دهد شرکت می کنند. فعالیتهایی که اگر چه به شکل بازی و شادی هستند ولی در نهان آموزش را در پی دارند مانند: خمیربازی با هدف دستورزی، بازی با اشیاء مختلف با هدف آشنای با فیزیک صدا، آب بازی با هدف آشنای با مفاهیم ساده فشار و ایرودینامیک پرواز، آزمایش های کیمیاگری با هدف آموزش علوم با نام "شگفتانه"، بازی "شکرستان" با هدف آشنای با ادبیات فارسی، بازی "نمکستان" با هدف آموزش نوشتن به شکل داستان های کوتاه، اجرای نمایشنامه با هدف کار تیمی، تعامل و سخنوری آموزش علوم و مفاهیم ریاضی با ظاهر آشپزی، ملاقات با حیوانات و پرنده ها با هدف آموزش علوم و محیط زیست و ده ها مورد دیگر.

    وب سایت مدرسه کلوب در بخش اطلس پیش دبستان و دبستان دخترانه غیر انتفاعی صدرا نوین، اطلاعات کافی را به شکل تصویر و توضیح در اختیار شما می گذارد.

    دبیرستان دخترانه غیردولتی صدرانوین


    دبیرستان دخترانه غیردولتی صدرانوین

    دبیرستان دخترانه صدرا نوین در دو پایه اول و دوم در منطقه 2 به نشانی: شهرک غرب ، انتهای خیابان درختی ، کوچه آزاده ، جنب سرای محله و با تلفن: ۲۶۷۶۴۳۵۱ - ۲۶۷۶۴۳۵۵ در دسترس علاقمند قرار دارد.

    دبیرستان دخترانه غیردولتی صدرانوین را می توان به جرات یکی از بهترین و موفقترین دبیرستان های دخترانه منطقه 2 شمرد. ارائه خدمات حداکثری در قبال یک شهریه متوسط و معتدل از وجوه مثبت و امتیازات این دبیرستان به شمار می رود.

    مدیران دبیرستانها، بویژه دبیرستان های دخترانه، مسئولیتی بزرگ بر دوش دارند. در ساخت و راه اندازی یک دبیرستان دخترانه در مکانی مانند منطقه 2 که خانواده ها تحصیلکرده هستند و انتظارات زیادی از مدرسه دارند 2 فاکتور مهم باید در نظر گرفته شود:

    • راه حلی برای جهت دادن صحیح به دوران بلوغ دانش آموزان که از حساس ترین و مهم ترین دوران زندگی هر شخص است.

    • آماده سازی دانش آموز برای عبور از کنکور که در واقع سنگ محک "موفقیت یا عدم موفقیت" دبیرستان ها است.

    سرکار خانم قدیمی، به پشتوانه سالها تحصیل در رشته روانشناسی و همچنین بیش از 3 دهه تدریس و مشاوره در مدارس، تجربیات گرانقدری اندوخته اند که امروز از آنها استفاده می کنند.

    خانم قدیمی با در نظر گرفتن این 2 فاکتور مهم و اساسی دبیرستانی را مدیریت می کند که هر 2 مورد را به نحوء احسن اجرا و مدیریت می کنند. ایشان 3 راه حل را برای کنترل این 2 عامل ارائه کرده اند:

    1- ایجاد یک محیط امن و مناسب برای دختران نوجوان، حضور تیم مشاوره از نظر تحصیلی و روحی، تعامل بسیار نزدیک با خانواده و تشکیل مثلت: "دانش آموز، خانه، مدرسه" برای هماهنگی بین والدین و مسئولین دبیرستان در جهت رفع مشکلات، کنترل احساسات و ارتقاء شخصیت و اعتماد به نفس دانش آموز. آماده کردن تمامی امکانات رفاهی در دبیرستان مانند: فعالیت های شاد فوق برنامه، ورزش، امور هنری، اردوهای فرهنگی، تفریحی، زیارتی، اردوهای مطالعاتی، شرکت در مسابقات علمی- فرهنگی و آموزشی، و غیره

    2- بالا بردن کیفیت آموزش: هر آنچه که یک دبیرستان برای بهترین آموزش نیاز داشته باشد در این دبیرستان فراهم شده است: از کادر آموزش که شامل معلمان و مشاوران است تا تجهیزات فیزیکی مانند: هوشمندسازی دبیرستان، آزمایشگاه های مختلف، زمین ورزش، کتابخانه، سالن مطالعه، کلاسها و بهترین معلمان و برنامه های ویژه برای آمادگی کنکور، اهمیت زیاد و جدی به آموزش زبان، کامپیوتر و رباتیک، برگزاری دوره های کلاسه های پیشرفته (ریاضی- فیزیک)، برگزاری دوره فوق برنامه غیردرسی (المپیاد- تشریح و غیره)، استفاده از سیستم تشویقی مدون، برگزاری دوره کلاس های مهارتی، و دهها امکان دیگر.

    3- برنامه های ویژه پایه دوازدهم برای آمادگی کنکور: برپای سیستم مدون آموزشی (LMS)، به کارگیری برترین اساتید کشور، دوره های مشاوره تخصصی، برگزاری کارگاههای انگیزشی، کارگاههای روانشناسی، تدریس به سبک مفهومی، دادن وام تحصیلی نخبه پروری،، برگزاری آزمون های مدون داخلی، کشوری و آزمون های جامع تشریحی زیر نظر برترین اساتید آموزش کنکوربا صدور کارنامه کیفیت ماهانه، و غیره

    همانطور که ملاحظه می فرمایید موفقیت یک دبیرستان در منطقه ای مانند منطقه 2 که کوچکترین برنامه و طرح زیر ذره بین والدین است آسان نیست و اتفاقی به دست نمی آید. مدیریت و مسئولین دبیرستان دخترانه صدرانوین برای هر روز و هر ساعت دانش آموزان برنامه داشته و مهمتر از آن این برنامه ها را عملی می کنند. شعار دبیرستان این است: "کیفیت، نظارت، نتیجه". گوشه ای از این موفقیت را در اینجا ملاحظه می فرمایید.

    هدف داشتن، برنامه ریزی منطقی، نظارت مستمر منجر به نتیجه درخشانی شده است که هر سال درصد بالای از دانش آموزان در کنکور قبول شده و به دانشگاه راه می یابند. هر ساله بین 50 تا 70 قبولی دانشگاه یعنی بالای 80% قبولی نتیجه ای درخشان برای یک مرکز آموزشی است.

    پیشنهاد می شود با مراجعه به وب سایت مدرسه کلوب و بخش اطلس دبیرستان دخترانه غیردولتی صدرانوین با فعالیت ها و موفقیت های این دبیرستان بیشتر آشنا شوید.

    برچسب ها فرزندان ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان