خانه

مدل موی بلند و مناسب برای همه سنین


  • در گذشته اکثراً مد بود که هر زنی بعد از 30 سالگی موهای خود را کوتاه کند. اما در دنیای امروز در هر سنی می توانید موهای خود را بلند کنید طوری که هم زیبا باشید هم مدل موهایتان مناسب سنتان باشد. به هر حال مدل مو جزء سلایق شخصی محسوب می شود و می توانید موهایتان را به هر مدلی که دوست دارید بزنید.

    دهه 20مدل مو
    در این دهه از زندگی می توانید بسیاری از مدل های متفاوت را امتحان کنید. از مدل موی یکدست و صاف گرفته تا مدل لایه لایه یا لیر (Layer) تا مطابق مد باشید. وقتی موهای پر و حجیمی داشته باشید، انتخاب یک مدل مو در هر سبکی، از کلاسیک گرفته تا فشن، راحت است. پس ریسک کنید و مدل های مختلفی را امتحان کنید.
    سخت نگیرید! اگر خیلی دنبال مد نیستید، اشکالی ندارد. این حالت در دهه 20 طبیعی است. کار خاصی لازم نیست بکنید. فقط اگر لازم شد صبح قبل از بیرون رفتن از خانه، برای نرم کردن و خواباندن موها، کمی آب به آن ها بزنید!

    دهه 30
    موهای خود را بیشتر براق و درخشان کنید. کمی اسپری لیفت به ریشه موها بزنید و انتهای موها را با یک اتو مو یا بابیلیس حالت دهید. البته در حدی که موها هنوز انعطاف پذیری و حالت طبیعی خودشان را داشته باشند. نباید مثل چوب خیلی خشک و سفت شوند.
    موها را به یک طرف شانه کنید (فرق کج باز کنید). این مدل ساده هر موی بلندی را زیباتر می کند. فرق کج را از بالای کمان ابروها باز کنید. حواستان باشد فرق کج زیاد باعث می شود کمتر از سنتان به نظر برسید. این مدل، موها را نیز پرپشت نشان داده و کلاً ترکیب چهره را  متعادل می کند.

    دهه 40
    لیر (Layer) موها و چتری ها باید زیاد باشد. در این سن به خاطر دلایل هورمونی و بالا رفتن سن نازک شدن تارهای مو یا ریزش مو طبیعی است. بنابراین مدل بلند لیر، حجم موها را بیشتر نشان می دهد. بعضی از زنان دوست دارند در سن چهل سالگی برای بلندتر شدن موها، اکستنشن به آن ها اضافه کنند یا حتی شاید دوست نداشته باشید در این سن چتری داشته باشید. اما چتری ها جلوی موها را که اکثراً بیشتر از قسمت های دیگر نازک می شود، پرتر نشان می دهد.
    شرایط سنی خیلی مهم است. موهای بلند در این سن برای این که مدرن و مطابق مد باشند، باید ظاهر سالمی داشته باشند. از شامپوهای آبرسان قوی و غلیظ و نرم کننده استفاده کنید. موها را مدل سیخ یا خشک درست نکنید و اصلاً موها را بیش از حد و اغراق آمیز به سمت بالا پوش ندهید، چون هر دو مدل حالت اغراق آمیز و تأکیدی دارد و سنتان را بیشتر نشان می دهد.

    مترجم اختصاصی زیباکده:سمانه صادقی
    برچسب ها زیبایی , آرایش , مو ,
       1

نظرات کاربران
  • Nazila_amini ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    ممنون جالب بود
    کاش عکسای بیشتری میذاشتید
    کاش عکسای مدلای تزیئینی مو هم بذارید:
  • گندم 69 ۱۳۹۵/۸/۲۹
    مراقبت از مو واقعا مهم من خیلی وقت موهامو دکلره کردم اما چون از اسپری کراتینه و سرم موها استفاده میکنم هیچ مشکلی برام پیش نیومده
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان