خانه

مراقبت از پوست

  • پوست یکی از بزرگترین اعضای بدن است. اما بسیاری از افراد، کمترین زمان را برای مراقبت از آن اختصاص می دهند و ممکن است در صورت دانستن دلایل اهمیت آن بیشتر به مراقبت از آن بپردازند.  در صورتی که راه های مراقبت از آن را بدانید مراقبت از پوست سخت نیست. در این مقاله به 6 روش جهت داشتن پوستی سالم و زیبا میپردازیم :

    سیگارکشیدن
    همه ی ما میدانیم که کشیدن سیگار نه تنها سلامت قلب و ریه را به خطر میندازد بلکه اثرات مخربی بر روی پوست به جای میگذارد.در واقع با تنگ کردن عروق خونی در لایه خارجی پوست و کند کردن جریان خون، رسیدن اکسیژن و مواد مغذی لازمه ی پوست را به پوست محدود کرده و با تخریب کلاژن و الاسیتینه ی پوست ، باعث پیری و چروک شدن آن میشود.

    کنترل رژیم غذایی
    یک رژیم غذایی متشکل از میوه ها ، سبزیجات ، غلات و مواد پروتئینی بدون چربی نه تنها باعث حس شادابی شده بلکه تاثیرات مثبتی در سلامت پوست و جوانتر شدن آن میگذارد. علیرغم تحقیقات محدودی که در رابطه با پوست و نوع تغذیه افراد وجود دارد اما هنوز هم باور عموم براین است که تغذیه سالم و نوشیدن آب کافی در سلامت و شادابی پوست موثر است.

    حفاظت در برابر نور خورشید
    نور آفتاب یکی از مواد حیاتی و مورد نیاز برای بقای گیاهان و ما انسان ها محسوب میشود و قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید و اشعه ماورابنفش باعث آسیب رسیدن به پوست و در نتیجه سرطان میشود . بنابراین اگر میخواهید که پوستتان ظاهر زیبای خود را حفظ کند توصیه ما به شما این است که کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید و اگر جزو کسانی هستید که بیشتر اوقات خود را در بیرون از خانه سپری میکنید ، محافظت از پوست را از یاد نبرید.
    از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که spf آن حداقل 15 است و با تمدید آن هر دو ساعت یک بار از محافظت حداکثریش در برابر نور خورشید اطمینان حاصل کنید. اگر اغلب اوقات خود را، بیرون از خانه سپری میکنید (به ویژه در ساعات بین 10 صبح  الی 2 بعداز ظهر) در مکان های سایه داری مانند زیر درختان مستقر شوید چرا که در این ساعات ، خورشید در بیشترین دمای خود قرار دارد. استفاده از کلاهی که باعث ایجاد سایه بر صورت شود،  پوشیدن بلوز آستین بلند و یا شلوارهای بلند میتواند تا حد زیادی از پوستتان در مقابل اشعه خورشید محافظت کند.به عبارتی پوشیدن لباس هایی که میتوانند باعث محافظت پوست در مقابل اشعه خورشید شوند را از یاد نبرید.

    استفاده از صابون ها
    حمام کردن و دوش گرفتن علاوه بر جنبه پاکیزگی میتواند در شاداب شدن افراد نقش بسزایی داشته باشد اما استفاده از هر نوع صابونی برای پوست مناسب نیست چرا که صابون ها و مواد شوینده قوی موجب از بین رفتن چربی طبیعی پوست میشوند و به دلیل نیاز پوست به این چربی ها لازم است که چربی طبیعی ازبین نرود و از صابون های ملایم استفاده شود. بنابراین ماندن طولانی مدت زیر دوش آب ، به ویژه آب داغ و توصیه نمیشود.

    کنترل استرس
    استرس نقش بسزایی در به خطر انداختن سلامت کل بدن از جمله پوست را داراست و طبق تحقیقات به عمل آمده مشاهده شده است که استرس کنترل نشده باعث ایجاد آکنه و کهیر بر روی پوست میشود و این نوع بیماری ها سرآغاز آسیب های پوستی به شمار می آید. بنابراین تا آنجایی که میتوانید میزان استرس خود را پایین بیاورید تا سلامتی کل بدن از جمله پوستتان را به خطر نیاندازید.

    درمان پوست
    برای مراقبت از پوست علاوه بر تمیز نگاه داشتن آن لازم است که روش های محافظت از آن را هم بدانید که اولین قدم جهت محافظت از آن ، استفاده از صابون های ملایم است اما اگر دارای پوستی خشک و آسیب دیده هستید لازم است که مراقبت های ویژه ای را برای محافظت از آن در نظر بگیرید.
    استفاده از مرطوب کننده هایی که دارای مقدار کمی spf هستند، یکی از درمان های پایه ای برای مراقبت از پوست و اولین قدم برای جوان نگاه داشتن پوست است.البته روش های دیگری مانند استفاده از ماسک آزتک برای کاهش چین و چروک پوست بسیار موثر است.

    نتیجه :
    کلید داشتن پوستی سالم ، پشتکاری است که جهت مراقبت از آن باید صرف کرد بهتر است که مراقبت از پوست یکی از نگرانی های روزمره برای افراد باشد تا بدین ترتیب  با محافظت از آن، داشتن پوستی سالم را برای خود تضمین کنند. این شش راه از جمله روش های طبیعی هستند که با رعایت آنها میتوانید همچنان پوست خود را شاداب و سالم نگه دارید.  

    مترجم اختصاصی زیباکده: آیدا خدیوی

     
     
    برچسب ها پوست ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • terme86 ۱۳۹۶/۳/۱۲
    سلام دوستای گلم
    ببخشید من تازه واردم نمیدونم کجاپست بذارم پوزش
    بهم ی کرم معرفی کردن واسه لک و روشن کنندگی
    نظرشماچیه؟
    اینم توضیحاتش
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان