خانه

مضرات خوابیدن با آرایش

  • همه ی ما یک یا دوبار (یا حتی بیشتر) مرتکب این اشتباه شدیم. به خاطر روز کاری خسته کننده ای که داشتیم یا به خاطر این که تا دیروقت مهمانی بودیم و با ریمل و کرم پودر خوابیدیم. شاید فکر کنید اگر این کار را زیاد انجام ندهید آسیبی به پوستتان نمی رسد، اما اشتباه می کنید! این کار آسیب های جدی را به پوستتان می رساند، حتی اگر به ندرت آن را انجام دهید.

    هر چه بیشتر این کار را بکنید، بیشتر به پوستتان صدمه می زنید. پوست مثل بقیه ی قسمت های بدن، طبق یک ریتم شبانه روزی عمل می کند. مهم ترین عملکرد پوست در شب این است که خودش را بازسازی و ترمیم کند. داشتن آرایش و کرم پودر در طول شب، مانع از روند بازسازی پوست شده و به آن آسیب می رساند. آرایش

    کرم پودر
    کرم پودر خیلی غلیظ است و نسبت به سایر مواد آرایشی از مضرات بیشتری برخورداراست. رنگدانه ها و ذرات بزرگ در طول روز تجزیه می شوند. به علاوه آن ها در محیط بیرون با فرآیندهای طبیعی روبرو شدهو در معرض آلاینده های زیست محیطی، باکتری ها، قارچ ها و انگل ها قرار گرفته و متابولیزه می شوند. متابولیک ناشی از محصولات آرایشی مانع از نقش مهم میکروسیرکولاسیون در بازسازی پوست می شود. این امر منجر به تجزیه ی کلاژن و در نتیجه چین و چروک و بسته شدن منافذپوست می شود که باکتری ها را در پوست نگه داشته و در نتیجه باعث ایجاد آکنه می شود.

    آستر (زیرسازی آرایش)
    آستر هم ممکن است به پوستتان صدمه بزند اما بستگی به این دارد که چگونه از آن استفاده کنید. اگر آستر کل روز روی صورتتان باشد، بسیار مضر است چون تمام آلاینده ها روی پوستتان ساکن هستند.اما اگر آن را فقط موقعی که پوست تمیز است بزنید و در واقع برای رطوبت دهی از آن استفاده کنید مشکلی ندارد.

    رژ لب
    خوابیدن با هر نوع رژ لبی باعث خشکی و ترک لب می شود. وقتی از رژ لب هایی با رنگدانه ها و سرب بسیار استفاده می کنید، قبل از خواب لبتان را با دستمالمرطوب کاملاً پاک کنید. برای حفظ رطوبت لب ها از مقدار زیادی نرم کننده یا چرب کننده ی لب استفاده کنید.

    ریمل
    اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بدون پاک کردن آرایش چشمتان می خوابید، دیگر این کار را نکنید! ذرات ریمل، فولیکول ها(غده ها) را مسدود می کند و آن ها را تحریک کرده و باعث ناراحتی و سوزش آن ها می شود. این تورم باعث التهاب پلک ها می شود و هر چه بیشتر باکتری ها آنجا بمانند می توانند منجر به ورم ملتحمه شوند. خوابیدن با ریمل مژه هایتان را هم شکننده می کند.

    حتی با خواندن این مقاله احتمالاً باز هم این کار را می کنید!بعضی اوقات وقتی خسته  به خانه می رسید فقط دوست دارید بخوابید. لااقل دستمال مرطوب را کنار تختتان بگذارید. بدین ترتیب وقتی به رختخوابتان می روید، یادتان می افتد که در آن حالت هم به راحتی می توانید آرایشتان را پاک کنید!

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها آرایش , زیبایی , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان