خانه

ملکه ی زندگی خودتان باشید

  • ملکه زنبور عسل فرمانروای زنبورهاست، یک مؤنث تنها در جمعی از زنبوران که کارش تولید مثل است و به تمام زنبوران حکمرانی می کند. در دنیای امروزی نیز موقعیت و جایگاه یک زن یا دختر گاهی به این صورت است که روی دنیای پیرامون خود تسلط داشته و حکمفرماست. ولی لازم نیست شما روی همه چیز تسلط داشته باشید و به همه حکمرانی کنید.

    اصطلاح "ملکه" حتماً نباید یک کلمه تهدید کننده برای دیگران یا به معنی تسلط یا حکمرانی باشد. قدرت تصمیم گیری و توانمندی یک زن می تواند یک ایده و نظریه زیبا و درستی باشد. اما چطور است به جای این که به دیگران حکمرانی کنیم یا بیش از حد سلطه جو باشیم، فقط ملکه ای باشیم که به خودمان حکمرانی کنیم؟ فرمانروای زندگی شخصی خودمان باشیم، فرمانروای محل زندگی خودمان، انتخاب های خودمان، بر تخت سلطنت خودمان بنشینیم نه این که روی دیگران تسلط داشته باشیم، رهبر سرنوشت شخصی خودمان باشیم. زمانی که دیگران حرف های پر گزند و نیش دار می زنند و می خواهند به ما آسیب برسانند، قوی باشیم و مقاومت کنیم، چون نیرو و قدرت درونی خود را باور داریم. موقع صحبت کردن پشت تریبون، روی استیج یا حتی در موقعیتی ساده بدرخشیم. به صحبت های دیگران گوش دهیم چون ملکه های واقعی عاقل هستند و می دانند برای این که دیگران نیز به آن ها گوش کنند، آن ها نیز باید در هنر گوش دادن مهارت کامل داشته باشند.

    ملکه های واقعی می دانند که با کنترل کردن دیگران نمی توان قدرتمند شد، ما نیرومند هستیم چون هرگز دست از یادگیری بر نمی داریم. ما زیبا هستیم چون خود واقعی امان هستیم، نه این که خودمان را شبیه کس دیگری بسازیم. ما می دانیم که برای دوست داشته شدن نیازی نداریم روی دیگران تسلط و نفوذ داشته باشیم. ما قابل احترام هستیم، چون ما نیز به دیگران احترام می گذاریم، چون در واقع به خودمان احترام می گذاریم.

    داستان "سارا کورو" را یادتان هست؟ یک شاهزاده خانم کوچک، شجاع و ماجراجو که سحر و جادو را دوست داشت و باور داشت که تمام دختران، زیبا، با استعداد و قوی هستند. او باور داشت که پرنسس بودن به این معنا نیست که لباس های زیبا و پر زرق و برق بپوشید، بلکه فقط باید یک قلب شجاع و مبارز داشته باشید. لازم نیست روی دیگران تسلط داشته باشید، به جای رقابت باید اتحاد داشته باشند. دخترانی که روزی بزرگ می شوند و از شاهزاده خانم تبدیل به ملکه می شوند.

    "من یک شاهزاده خانم هستم! تمام دختران شاهزاده هستند! حتی اگر آن ها در یک اتاق کوچک و قدیمی زندگی کنند. حتی اگر لباسشان نو نباشد، حتی اگر زیبا، باهوش یا جوان نباشند، آن ها هنوز هم شاهزاده خانم هستند، همه ما هستیم." (سارا کورو)


    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

     

    برچسب ها موفقیت ,
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان