خانه

منطقی در عین حال عاطفی

  • اگر منطقی و در عین حال عاطفی هستید این نشان دهنده این است که شما فردی خلاق میباشید.
    آیا انسان های اطرافتان شما را منطقی  میدانند و یا یک فرد احساسی ؟ چه اتفاقی میفتد اگر هر دو خصلت درشخصیت شما وجود داشته باشد؟ آیا چنین چیزی ممکن است ؟ بسیاری از افراد احساسات را از منطق جدا میکنند و می گویند این دو جدا از هم هستند و نمیشود که آنها را با هم داشت . اما آیا واقعا این دو در کنار یکدیگر معنی دارند یا خیر ؟ و آیا کسانی که این دو را با هم دارند انسان های خلاقی محسوب میشوند یا خیر ؟
    غالبا کسانی که با سمت راست مغزشان کار میکنند افرادی خلاق شناخته میشوند.دانشمندان کشف کرده اند کسانی که خلاق هستند بین منطق و احساسشان سوییچ میکنند.
    بنابراین اگر گاهی منطقی و گاهی احساسی شناخته میشوید شما از خلاقیت خاصی برخوردار هستید چرا که دارای هر دو ذهنیت میباشید.
    طبق نطر روانشناسی به نام فرانک بارون که در مورد ذهن خلاق تحقیقاتی انجام داده کشف کرده است که افرادی که بسیار سنتی و یا بسیار متمدن هستند به همان درجه هم  مخربتر از افراد متوسط هستند.

    سه نشانه برای این که بدانید فردی منطقی و در عین حال عاطفی هستید :

    اگر در حالی که فیلمی را تماشا میکنید میتوانید به طور منطقی فیلم را تحلیل کنید و در عین حال از دیدن فیلم احساساتی شده و گریه میکنید.
    ممکن است بتوانید بی نظمی را در عین منظم بودن ببینید. به عبارتی در عین حال که کتاب میخوانید ، فیلمی را تماشا میکنید میتوانید هرگونه هرج و مرجی را به همراه چیزهای منطقی که رخ میدهد به خوبی مشاهده کنید.به عبارتی میتوانید در میان غباری که در زندگی به وجود آمده است ریشه ی این اختلال و بی نظمی ها را هم بیابید.
    در دیگر سو شما اگر یک فرد خلاقی هستید (یعنی در عین حال که منطقی هستید فرد عاطفی هم میباشید) ممکن است بعداز تماشای فیلم و گریه کردن به این بیاندیشید که چطور احساسات میتواند بردنیای افراد تاثیر بگذارد.

    شما همیشه در فکر آینده بهتر برای خود هستید و در عین حال به فکر خاطرات با ارزش خودتان هم هستید.
    افرادی که هم منطقی فکر میکنند و هم عاطفی معمولا به سراغ راه هایی میروند که خود را بهبود دهند. چرا که این طرز تفکر به شما کمک میکند که مهارت های خود را افزایش دهید و قابلیت های خود را گسترش دهید. این در صورتی است که خود بهبودی میتواند برای کسانی که مطلق منطقی هستند و یا مطلق احساساتی کمتر اتفاق بیفتد.
    از سوی دیگر کسانی که دارای ذهن عمیق عاطفی و یا منطقی هستند باعث میشود که از این ویژگی در جهت به دست آوردن خروجی خلاقانه  استفاده کنند. افراد خلاق همواره به دنبال روش هایی جهت بهبود خود هستند تا بتوانند از عهده ی گذشته ی خود بربیایند.

    اگر در گذشته رابطه ای را داشته اید و متوجه شده ید که ادامه ی این رابطه به صلاح شما نیست در این صورت تصمیم گرفته اید که دوباره این اشتباه را تکرار نکنید.
    افراد خلاق ممکن است با به دلیل داشتن طرز فکر عاطفی و منطقیشان دچار تضاد بشوند. بخش احساسیشان آنها را وادار کند که غرق در گذشته باشند و خاطرات قدیمی را مرور کنند اما بخش منطقیشان آنها را وادار کند تا از اشتباه دوباره پرهیز کنند.

    نتیجه :
    یک نکته ی فوق العاده در افراد منطقی- عاطفی این است که مناطق خاصی از مغزشان جهت ارائه چشم اندازی خاص فعال است.بنابراین مطمئن باشید که اگر جزو افراد عاطفی- منطقی هستید بنابراین خلاق هم محسوب میشوید  و میتوانید دید تازه ای را به جهان ارائه بدهید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها روان شناسی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان